Jak (ne)přijít o řidičák

59 komentářů

Petr
30. září • 23:13

Souhlasím s tebou až na tu 120 , takle bych nemachroval. Průměrná 120 je skoro dvoutakt, protože je to vyhoněný a trošku to žere volej, no víc ho spíš vykape. I kdyby se ti to nááááhodou povedlo, tak to auto nepojede. Ty automechaniku

Kristensen Jiří
26. července • 21:56

Skoro všichni co jste napsali svůj názor na téma Úprava předpisu jste asi nikdy nejeli po dálnici. Denně jezdim po dálnici Praha - Brno- Praha, jezdim s Ducato Maxi 2,5 bez turba a jen najedu na dalnici tak to rozjedu na 140km/h (protože víc to nejede) a všechny ty frajery v drahejch autech předjiždim protože nikdo z nich nejede vic jak 120km/h a za celou cestu se najde kolem 20ti blbců co letěj víc jak150km/h a jěště u toho telefonujou a několikrát se mi stalo že jsem někohom z nich potkal o pár kilometrů dál ve svodidlech  nebo v příkopu a 120ky a žigulíky po dálnicích moc nejezděj. A co se týče kouřivosti 120tek a žigulů tak já jako automechanik dokážu legálním spůsobem docílit toho že 120ka bude mít lepšií emise než nová felicie s katem.

Pee Kaa
21. května • 10:02

Mno, asi nemá cenu dávat re, re a re, takže to vemu zgruntu

to leonardo cupránek: óóó, člen mensy, tak to jsme se museli potkávat, tam jsem taky chodil na obědy. Co mám proti tomu aby do města jezdila JEN drahá auta? Všechno - to prostě nelze třídit lidi podle aut. Představ si, že třeba mladej manželskej pár NEMÁ na lepší auto a potřebujou do prahy (třeba s nemocným dítětem). A co pak? Zastvíš na zličíně nebo na čm a necháš je s dítětem v náručí dojet do nemocnice metrem? A u starších lidí tohle platí dvojnásob. Tvůj názor na peníze nebudu komentovat, neboť svědčí o tom, co jsem napsal o "obědech". Já osobně bych si tipnul, že patříš mezi HUFoidní jedince (zasvěcení vědí), kteří mají bohaté rodiče, o něco vyšší (než průměr) inteligenci a hned se považují za nadřazenou rasu. Zajímalo by mě, jestli sis na svoje auto vydělal sám, nebo "HUFoidně"... Ale nechci tě odsuzovat a pokud jseš opravdu alespoň lehce nadprůměrně inteligentní, zkus se kouknout o něco dál než za nejbližší lampu. Zkus popřemejšlet, jaký by to bylo, kdyby tvoje děti nebyly tak inteligentní jako ty. Nebo kdyby přišla nějaká nemoc. nechci tě strašit, ale stát se může ledasco... Fakt popřemejšlej o tom, že nebudeš věčně "mladej a dynamickej".

A že by majitel 105 či tráboše neměl na lepší auto? O pár lidech lze určitě říct, že ano - že jsou to alkáči, co radši peníze propijou, ale jinak je vidět, že pragocentrismus dělá svý. Zajímalo by mě, zda takovej člověk jako leoC si dokáže představit jak se žije mimo prahu. Jestli aspoň tuší, že jsou oblasti, kde není práce a lidi dělaj za 7 čistýho a jsou rádi. Jestli aspoň tuší, kolik doopravdy berou učitelé a doktoři a jak je třeba "drahý" si pořídit dítě. No nic, sociální inteligence je v tomhle státě ještě v plínkách, takže to nebudu rozmazávat...

to Flipper-Tom: s tím IQ to byl je npříklad, kterej lehce naznačil, že "ne všechno si můžeš vybrat a získat". Jo s tím Euro3 s tebou souhlasím

PeeKaa

vita
23. května • 22:08

Socialní stránky dej stranou ,každý se může mít lépe bez rodičů.Já čekal rodinu a věděl sem ,že musim kua něco udělat abych ji uživil.Tak holt musíš vsadit na jednu kartu,půjčit si kde se dá a dělat na sebe a pak snad po tech cca 7mi letech se dostaněš na to kilo /měsíčně .A s tím rodinu uživíš a ve městě s autem rozhodně nesmrdíš.

P.S. Za dobrou práci dobrou odměnu,jak nás to učili v ON {jestli teda víš co to je za předmět ty menso}

Pee Kaa
26. května • 8:18

áááách, kilo měsíčně. Tak to už chápu, že vás netrápí, že chudší do centra nebuou smět :)

80 000 – 150 000
S platem nad 80 tisíc přestáváme rozumět složitějším položkám v menu telefonu a obracíme se žádostí o pomoc na podřízené. Protože se nás na mítincích už nikdo neodváží okřiknout, mluvíme čím dál tím víc jako trotlové, až mají všichni přítomní takový trapně vlhký pocit, jakoby pozorovali skupinu Holki při maturitě z matematiky. Hodně používáme slova jako akviziční potenciál, odkomunikovat, a když má nějaký podřízený lepší nápad než my, povíme mu, že to měl lépe zprocesovat. Podřízení si o nás šeptají, že jsme negramotní, ale to se zatraceně mýlí – svou fotku v Euru poznáme vždycky a taky zvládáme audioknihy, které se dají přehrávat v autě. V pozdějších fázích si do BMW X5 dáváme cedulku vozíčkáře a v hypermarketech parkujeme zásadně na místech pro invalidy, protože tak je to správné.

zdroj: http://www.vosanajazyku.com/index.php?p=20&more=120

PeeKaa

 

Flipper-Tom
24. května • 0:03

stačí myslet ale občas ani to nepomůže .. nebudu tady rozepisovat nějaký svý ekonomický tabulky ale jsou prostě občas situace kdy zjistíš že mít tři auta , z nichž za to nejnovější a nejdražší platíš líz jak svině a vono se furt sere není to pravý vořechový :)

a to ani nemluvím vo "sázení na jednu kartu" , kdy stačí aby se někdo zrovna položil a nezaplatil a už lítá půl mega v luftě a seš v prdeli jak baťa s dřevákama

a v ON nás učili že sojuz něrušímij a že imperialisti jsou fuj  a že když nám vybuchne za prdelí atomofka tak si máme dát na hlavu igelitku (nebo to bylo v braný výchově?:)

JirkaK
19. května • 19:26

Nevím proč se takhle rozčiluješ, žádná Škoda 120 nedokáže 130km rychlostí trvale jet.  Jejich maximální rychlost se podle typu pohybuje právě okolo 130 km a to by ten motor po pár kilometrech na dálnici zmodral, navíc posádka riskuje ohluchnutí.

Ale pozor, když jde o brzdy, tak Rapidy, Garde, a taky Wartburgy měly brzdy se čtyřpístkovými třmeny (které nemá možná ani tvoje BMW), převzaté ze závoddní 130 RS.  Ty dokázaly zabrzdit skoro tunový Wartburg z 80 km rychlosti na 29 metrech, a to bez posilovače brzd a na gumách 165/13.  Protože tvoje ABS ti na suchu brzdnou dráhu prodlouží, tak si dávej bacha, aby ses nějakému Warťasu nepodíval do kufru.

 

PetrKLM
20. května • 9:50

Soulhas, na brzdy byl Warťas 353 W (tedy model s kotoučema vpředu) naprosto perfektní. Ale lepší než ABS to nebylo, fakt. ABS ti prodlouží  za sucha brzdnou dráhu, ale dobrý je, že to můžeš v krizi zahamovat a na brzdění nemyslet, jenom řídit. A to jde docela dobře, jenom se to musí každej naučit. Je to tak nějak proti zvyku, tedy stát na brzdě a přitom zlehka točit volantem a překážce se v pohodě vyhnout...

JirkaK
20. května • 20:56

Jo, v tom s tebou naprosto souhlasím, jenom tím narážím na některé koumáky, pro které je bezpečná vzdálenost od auta vepředu  plus minus dva metry při šedesátce a potom se jen strašně diví....   Prostě jsem přesvědčený že 90%  bezpečné jízdy je na řidiči a těch zbylých 10% možná zachrání moderní technika.

Arkobad
19. května • 10:54

Než zase začnou vyšilovat s pokutama za rychlost, měl bych návrh, jak max. rychlost upravit:

1) Neomezovat max rychlost, ale max. otáčky motoru )  Kolik jede taková Š105, nebo Žigulík, když točí 1800ot? To by mohla bejt po městě tak akorát bezpečná rychlost (vzhledem k tomu jak tyhle krámy brzdí). No a mě to při 1800ot jede 100km/h. Ale tipnul bych si, že brzdnou dráhu budu mít stejně dlouhou, jako ten Žigulík

2) Také by šlo všem do techničáku napsat, jakou maj brzdnou dráhu při jaké rychlosti, jestli jsou schopni manévrovat i při intenzivním brždění (ABS/TCS/ESP), atd. A podle toho by se pak určovala max. povolená rychlost.

Přeci když si někdo připlatí ze špičkové gumy či za ESP, tak by neměl být omezován stejně jako ten, kdo na to prdí a jezdí nebezpečným, nebrzdícím, nesvítícím, smrdícím střepem!

To je stejné, jako teď v Praze. Páni ouředníci zjistili, že je v Praze špatné ovzduší, tak chtěj hned vybírat za vjezd do centra peníze. Ale proč postihují i ty, kteří splňují nové emisní limity (S2 a vyšší)? Proč primárně nejdou po těch netěsnících škodivkách, warťáskách a tráboších jezdících na směs technického benzínu a oleje, proč nejdou po věkovitých aviích zanechávajících za sebou mračna sazí? Proč to zase mají odnést ti, kteří investují do bezpečnějších a ekologičtějších vozidel? Leda že by pánum radním nešlo až tak o ovzduší, jako spíš o příjmy z mýtného a hlavně o jeho následé utrácení prostřednictvím spřítelených firem!

Pokud toto Praze projde, pak vyzívám všechny obce ležící na E55 a podobných tazích, aby začaly také vybírat za průjezd! Jen tak se ukáže jaký je to nesmysl a zločin!

LK
20. května • 13:42

Asi jste v Praze již dlouho nebyl, protože potkat v Praze jezdícího Warťase nebo Trabiho, to vyžaduje notnou dávku štěstí (a když už, většinou je to nějaký venkovan), Š120 tu také zdaleka tolik není. Takže kdyby se policie při smogovce zaměřovala na tato auta, tak odchytí všech pět kusů a má volno

Leonardo Cupranek
20. května • 17:52

To je nesmysl. Uznavam, ze vecer, kdyz jede smatanka do opery, tak moc trabosu nejede. Ale treba ve spicce rano, kdyz jedou delnasove a remeslnici do Kolbenky, jich je plno. Taky je plno starejch dodavek S1203 - vetsinou s tim jezdi ruzni remeslnici a sluzby. No a tech avii je primo mraky.

Proste v pripade smogu by se postupovalo postupne (dle zavaznosti situace) od nejsmrdutejsich po ekologictejsi. V prvnim kroku zakaz dvoutaktu. Kdyz to nepomuze, tak vsech bez kataku. Kdyz ani to nepomuze, tak zakaz vsech, kteri nesplnuji Euro2. Kdyz ani to nezabere, tak vsichni, co nemaj Euro3. V uplne nejvyssi krizi by holt zbyly akorat elektromobily )  Proste jen rikam, ze plynule reseni je lepsi, nez skokovy zakaz. V tom Londyne elektromobily taky nemaj problem. Ale mezi trabantem a elektromobilem je cela skala skodlivosti, kterou je treba zohlednit - jak k tomu prijdou ti, co splnuji Euro3 (a stalo je to dost penez), ze bud musi cuchat trabose (kdyz neni smog), a nebo nemohou jezdit vubec (kdyz je smog)?

 

xX
23. května • 14:13

Hehe smetanka do opery ) - ja myslel ze ceska smetanka povazuje za maximalni odvaz si vzit adidas teplakovou soupravu a jit na ulici vencit pitbula )).

Leonardo Cupranek
23. května • 14:57

))))))    To je trefny.

Tak ne do opery, ale do luxusni restaurace (byt v teplakach) si svym BMW zajedou.

Ale ja mam pocit, ze v Praze vlna tohoto extremniho krupanstvi uz pominula a i zbohatlici a mafiani uz vetsinou chodi v oblecich od Armaniho.

LK
21. května • 9:29

No, já ve Vysočanech nebydlím , ale docela pochybuji, že by půlka Kolbenky jezdila do práce v trabantech a wartburgách. Já jsem nemluvil o Avii nebo dvanácet trosce, ale o trabantech, wartburgách a Š120. Při mých cestách (magistrála, P4, P3) T či W potkám opravdu velmi výjimečně a Š120 je tak každý 100. auto, možná ani to ne.

Jinak s odstupňováním dle emisí bych docela souhlasil, ale obávám se, že by to na naše policajty bylo už moc složitý.

Pee Kaa
20. května • 13:35

Takže ti co mají na drahý auta budou smět jezdit všude. A ty co sotva ušetřej na š120 ať zůstanou sedět na zadku. bravo!

Člověče přemejšlej trochu. Taky by se mohlo stát, že by do města pouštěli jen ty co maj iq přes 120 a tobě by se mohlo stát, že bys musel zůstat na venkově pěstovat zeleninu 

Pk

Leonardo Cupranek
20. května • 18:05

To asi tezko, protoze mam IQ 146 a jsem clenem Mensy CR. Jinak ale to opatreni bych vital - asi bychom se nepotkali.

A co mate proti tomu, ze by do mesta jezdila jen draha auta? A kdyz bude vjezd do mesta stat 200Kc na den, tak tam nebudou jezdit je ti majetnejsi????? Myslete alespon trosicku!

Penize holt jsou od toho, aby resili problem ekonomicke vzacnosti. Je-li neceho nedostatek, dostane to ten, kdo da nejvic. A to se tyka jak parkovacich mist, kvalitnich aut, kvalitni lekarske pece, proste vseho. Muzete si o tom myslet co chcete, ale tak to proste je. A je to furt lepsi, nez kdyz tyto vyhody ziska nekdo jen proto, ze ma nekde kamarady, ci podplati nejakeho byrokrata. Ty penize totiz lze vydelat, dokonce lze i tvrdit, ze plnost penezenky zavisi na schopnostech jedince. Takze je to daleko spravedlivejsi, nez cokoli jineho. A navic prave ta nova a drazsi auta (tech zlejch bohacu) min smrdi a jsou tissi, takze obyvatele centra budou asi radeji tolerovat pod okny tato auta, nez trabose.

Nehlede k tomu, ze je to vec osobnich preferenci. Netvrdte mi, ze zadny majitel trabose ci S105 by nemel na to si koupit 5 let stare auto s katalyzatorem splnujici normu S2. Zcela jiste vetsina ano! Jenze preferuji neco jineho - od piva az po zahranicni dovolene. A je to jen jejich vec. Ale jen do chvile, nez touto svoji volbou poskozuji nekoho jineho. A to oni tim smradem a hlukem delaji! A ti ostatni proste maji pravo rict: "OK, usetrete na aute, utratte prachy treba za pivo, ale my tim trpet nehodlame, do centra vas nepustime!".

Prijde mi logicke, ze kdyz se v Praze zhorsi kvalita ovzdusi, bude nejprve vjezd zakazan dvoutaktum. Pokud to nepomuze, tak kazdemu, kdo nema katak. Pokud ani to nepomuze, tak i tomu, kdo nesplnuje normu Euro2, pak Euro3, atd... Je to logictejsi a rozumnejsi, nez dlouho nedelat nic a az kdyz je situace kriticka, zakazat vjezd vsem. To je preci blbost, na to musi stacit IQ80, aby to nekdo pochopil. Jde-li o ovzdusi, budu preci primarne omezovat ty, kdo jej nejvice poskozuji, ne? Jak by k tomu prisli ti, kteri si za sve v potu tvare vydelane korunky koupi auto setrne ke spoluobcanum (ja mam Euro3) a pak jsou omezovani stejne, jako kdyby meli trabose jezdiciho na smes technickeho benzinu a oleje ?!?!?!

ACE
21. května • 12:41

S tvým IQ tedy určitě víš v jakém IQ rozsahu jsou nejlepší řidiči. Je to sice odbočka od tématu, ale odpověď na 1/2 řádky pro tebe jistě nebude problém.

Leonardo Cupranek
21. května • 16:07

O zadnem takovem statistickem vyzkumu nevim.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
22. května • 14:22

Určitě u vás narazíš na nějakýho psychologa, většina to zná.

Leonardo Cupranek
22. května • 14:42

V tom pripade to nechapu

ACE
24. května • 11:05

V  pořádku, zapomeň na to.

Pee Kaa
22. května • 11:58

pardón ale tohle už je i na mě moc:

to je hotovej "vítek havliš"

PeeKaa

Leonardo Cupranek
22. května • 12:09

Skoda, ze nevim, kdo to je....

Pee Kaa
26. května • 9:32

http://www.vitekhavlis.cz/index2.htm

(pro ostatní: jen na vlastní nebezpečí a pro starší 21 let  )

 

Leonardo Cupranek
26. května • 9:41

Neznam.

Koukam, ze lidi se deli do dvou skupin: ta co ho zna a ta co ho nezna. Ja patrim do te druhe a myslim, ze to je dobre.

Pee Kaa
26. května • 12:37

Jo j důležitý si umět všechno zdůvodnit. Ale ti s vysokým iq, co se stravujou v menze s tím očividně problémy nemaj

PeeKaa

Flipper-Tom
21. května • 1:12

/mám dneska fakt rejpavou náladu

Jak souvisí IQ s možností užívat silnice , chytráku :)?

Opět osobně (a dle situace), mě budou spíš srát feráče a martini závodící zlatý mládeže než parkující soused v trabi.

A to jak policie stojí na kraji prahy a kontroluje Euro3 je čistrá utopie.. a kdo by vlastně jezdil za karosy DPMP ?

 

Leonardo Cupranek
21. května • 8:58

S IQ to nesouvisi nijak, ale ja o IQ mluvit nezacal.

Kolik pak tech feracu zlate mladeze jezdi? Ja potkam tak jedno do mesice....

A proc by policie nemohla kontrolovat Euro3? Je to samolepka stejne jako dalnicni znamka. Nehlede k tomu, ze se to pozna i podle typu auta.

Bavime se tu o zakazu vjezdu osobaku do centra Prahy z duvodu vysokeho znecisteni ovzdusi. Ja jen rikam, ze by se omezeni melo odstupnovat podle toho, jak auto moc smrdi. Na Zapade jsou dvoutakty davno zakazane, tak v cem je problem? Proste jen tvrdim, ze na pomyslnm grafu znecistovani je mezi trabantem a slapacim autem jeste take auto s S2, S3, vodikove auto a elektromobil. Takze by se jich to opatreni melo take tomu umerne tykat!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lubos
26. května • 16:57

Suhlasim, bol som naprikla vo Viedni, a napriek hustej prevadzke bol citelne mensi smrad nez u nas v Bratislave na rovnako frekventovanej ceste. Dovod ? Nevidel som tam ziadne stare sroty , normalne auta, drviva vacsina urcite s katalyzatorom.
Ale musim podotknut, ze aj tak drvivu vacsinu smradu napriklad u nas vyrabaju autobusy (Karosy pokial su novsie data ani nie, ale starsie to je hnus, a extrem su stare Ikarusy), avie, a dalsie expertne vozy, na ktore sa kontrola emisii nevztahuje, kedze su diesely, a na tie to este neplati. A aj keby platilo, zrejme ich nezakazu, ved by potom nejazdili ziadne nakladaky
Dalej su to starsie diesely, na ktore takisto emisie neplatia (chory zakon, aky je v tom kurva rozdiel, ci benzin alebo diesel) a to hlavne u ludi, ktori to auto neopravuju, vyzera to potom otrasne.
A no napokon ako sa tu prebera , stare skodovky, wartburgy ( tych je ale dost malo) a podobne exoticke auta. Inac, stare skodovky by som asi zakazal a to ani nie z dovodu smradu, ale pretoze ich odolnost voci narazu je prakticky nulova. Kde bezne auto ma len odretu farbu, maximalne mierne pokrceny plech, v skode 120 ludia umieraju. Lenze ... skodovku clovek kupi za 10-20tisic, ale opravi si to doma za par korun. Kdezto daleko lepsie zahranicne vozy, ktore sice maju 20rokov ale su dost casto na tom omnoho lepsie ( klasika stary Saab900), pokial teda nemaju vaznu zavadu ( nefunkcny brzdovy valec a podobne), a ich cena je castokrat nie o moc vyssia, ale nahradne diely a oprava je niekde inde.

Flipper Tom
21. května • 9:42

máš pravdu nechal jsem se unést při vzpomínce na dvě hovada (zmíněnej ferrari a aston) řítící se jak střelený městským provozem ..:/

uznávám že zdejší tzv. zlatá mládež oplývá spíš golfy a škodifkama nebo staršíma bmw přinejlepším TTčkama :)

Flipper Tom
19. května • 14:37

Než začneš "vyšilovat" s takovýmto nápadem, tak bych tě rád upozornil že už jsem viděl mnoho kvalitních a bezpečných BMW (nových či zánovních) na boudě, maserati omotaný kolem stromu nebo ferrari v rybníce. Takže vono to nebude jenom vo špičkovejch gumách a ESP :)

Při omezení otáček na 1800 se obávám že některý "moderní" SDI a podobně by se museli dovybavit pedály na šlapání:)

A co se tejká čoudění, tak kromě trábošů a věkovitejch avii by se po městech měly asi taky zakázat nový laguny i A4A6 Audiny, nemluvě o "tuningovanejch" TDI.  jo a Karosy MHD taky:)

Dusan
19. května • 21:16

Drobna poznamka:
Nove Laguny, A4, A6 i dalsi TDI mozna obcas trosku vice zakouri, nicmene kour nerovna se skodlivina (ono takove oxidy dusiku, ani oxidy siry nevidite), a tudiz kouri v souladu s prislusnymi emisnimi normami. Ovsem pro takovou stodvacu neni problem mit emise oxidu dusiku o tri rady vetsi nez zminovana Laguna.

xX
22. května • 15:52

Hmm ale ten cernej kour za tema autama to je opravdy lahudka - osobne bych dieselovym autum naparil obrovskou ekologickou dan, jelikoz i moderni super diesely emitujou velky mnozsti karcinogennich castic (a to je prave ten cernej kour), proti kterym jsou NOx ze 120tek a zigulu docela nevinny.

Dusan
22. května • 21:30

Ale stejne nic nema na Avii. Takovej peknej kvalitni modroplech hezky ulezenej od bolsevickych dob krasne provoni cele okoli. Jeste ze tak, alespon ho clovek citi, kdyz uz ho v seru nevidi, kvuli tem dvoum bludickam co nejaky debil dal do zadu misto svetel.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xX
23. května • 14:10

To je fakt - avie rulez ), zvlast v serpentynach a do kopce. Zrovna dneska jsem si jednu takovou uzil - este ze ma auto vnitrni recirkulaci ....

Flipper-Tom
21. května • 0:39

a tudíž si jdu nechat vykouřit a seru na vás :)

hele sory za vulgaritu ale je to to tak :) dobrou noc :)

Leonardo Cupranek
19. května • 15:52


No ja preci netvrdim, ze nikdy zadne BMW nehavarovalo. Kdyz s tim clovek jede jako hovado, tak si nabije hubu. BMW pri 250km/h je urcite nebezpecnejsi, nez Skoda105 pri 80km/h. Nicmene pri beznem dalnicnim jezdeni je zcela jiste BMW, nebo Volvo na dalnici pri 160km/h bezpecnejsi, nez Skoda120 pri 130km/h. Jak pro posadku, tak pro okoli. A bohuzel ten ridic Volva za 160km/h dostane pokutu a ten ridic S120 ne, prestoze je nebezpecnejsi pro sebe i okoli. A i ridici novych silnych aut ne sve vetsine nejezdi jako hovada. Rekl bych, ze u takovych aut je tech 160 takovy bezny dalnicni standard, vetsina lidi to neprehani. A chtit, aby ridic noveho mercedesu jel "z bezpecnostnich duvodu" stejne rychle, jako nebrzdici dvacetilety zigulik je proste nesmysl.

Je jasne, ze i na spickovych gumach a s ESP se da bourat. Ale da to rozhodne vice namahy to auto k tomu premluvit, nez s tim nebrzdicim zigulikem. A jeste si vetsinou clovek (v nejhorsim) muze vybrat, jak naboura, protoze auto je stale riditelne.

Co se tyka "ekologie" tak se snazis spochybnit realitu  extremnimy pripady. Ano, treba Alfa Romeo 156 2.4 JTD s precipovanou ridici jednotkou pri plnem plynu coudi. Jenze precipovanych novych aut je mizive procento a coudej chvilku jen pri akceleraci. Trabose a avie smrdej porad a nemaj katalyzator, ta alfa ho ma. Pokud si auto nekdo vylepsi tim, ze odmontuje katalyzator (i taci jsou), tak by proste nemel projit technickou. Jenze tam panove urednici berou uplatky a tak nam jini urednici musi zakazovat vjezd do mesta. Ona i ta maximalka na dalnici by mohla byt vyssi, kdyby kazdej rozpadajici se wartburg a zigul nedostal za par stovek uplatku technickou.

Euronormy emisi asi o necem jsou a nekdo S2 (S3, ...) proste ma a nekdo proste ne! A je rozhodne jednodussi a spravedlivejsi z duvodu znecisteni branit ve vjezdu tem, kteri znecistuji vice, nez po socialisticku vsem stejne!

 

 

ACE
21. května • 12:21

Ta bezpečnost je dána především řidičem, solidní řidič do vraku nevleze a nebo s ním jede velmi opatrně, takže ty řeči kolem starejch aut mají smysl pouze co se ekologie týče, jinak je to bohapustej nesmysl. No a že jezděj vraky? Já vím o lidech co maj auto na rozpadnutí a na tech. kontrolu pošlou pouze něco peněz a vrátěj se jim známky.

Flipper-Tom
21. května • 0:33

Máš v podstaě recht nicméně se dopouštíš zobecnění , ze kterých sám viníš státní úředníky ... já nechci tvrdit že moje brzdy vydaj za čtyřpístkový brembo ale muj žigul (86) byl letos zkotrolován jako obvykle a k danému výkonu motoru brzdy brzděj víc než dobře.

A taky znám škodofky (konkrétně rapida) s opravdu dobrejma brzdama který to hrnoú přez dvě kila:)

Konec konců já taky jezdím s mým žigulem (2108) tak asi 140-160:)

A k těm tvevjm euronormam... pokud si nějakej chudák vystál frontu na tráboše takdneska přijít a říct "hele máš trabi v hajzlu" je politicky nepřípustný pokud si na socko fabii senior neušetří z ročního důchodu, což neušetří, takže je to celý vo hovnech.

Jinak jsem samozřejmě pro, zakázat srágorovit¨ý dvoutakty a starý dýzly hned jak budou mít lidi na to aby si koupili něco normálního :)

 

Leonardo Cupranek
21. května • 9:07

Jen drobna poznamka. Nejde ani tak moc o umeru mezi silou brzd a vykonem. Jde spis o pomer max. rychlosti a ucinnosti brzd. Chapu, ze dikul ma ctvrtinovy vykon, nez moje auto a brzdy maji take dejme tomu ctvrtinovy vykon (pro priklad). Ale tady jde o maximalku na dalnici. Pokud zigul pojede 130 a ja 160 a pokud ma tedy "ctvrtinove brzdy", no tak ja i ve 160ti budu mit kratsi brzdnou drahu, nez ten zigul. A proto je budto limit 130 pro zigul moc, nebo 160 pro me malo. Je to jen priklad, rozdil asi nebude ctyrnasobny... Pokud mas regulerne skontrolavane auto na STK, tak jsi mozna vyjimka, protoze vetsina takovych aut je v podstatne horsim stavu a STK absolvuji za uplatek.

Socialni aspekt je prima, ale jen do te doby, dokud nejsou omezovani (rychlost) a ohrozovani (emise) ostatni. Ale tady je opet chyba i na strane statu. Plno majitelu trabosu jezdi na nepovolene palivo s jeste vetsimi emisemi, nez obvykle. A nikdo s tim nic nedela.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xX
22. května • 15:49

Ty ses ale magor. Existuje dost ridicu ktery jsou v aute se vynikajicima jizdnima vlastnostma i vynikajicima brzdama a vsema tema ABS, ESP, EDS, mnohem vic nebezpecny nez dobry ridici, ktery jedou starou 120itkou. A koukam ze zrejme patris k tem prvnim stupidum, jelikoz jinak bys nemoh tvrdit takovyhle kraviny.

Mimochodem pokud pojedes 100kou ve meste a vbehne ti tam maly dite, tak jsou ti vsecky sracky a brzdy jako prase vicemene na houby, jelikoz nez vubec stacis zareagovat a slapnout na brzdovej pedal, tak je pozde a dite je na sracky.

Arkobad
22. května • 16:40

Ahoj magore,

mluvis nesmysly o bezpecnejch stodvacitkach a nepezpecnejch volvech. Kdyz pominu ty lepsi gumy a ESP na lepsich autech, ktere minimalizuji riziko nehody, je tu jeste jeden fakt:

I kdyz uz k nehode dojde, je jednoznace rozdil, jake auto do tebe narazi. Moderni auta jsou totiz take optimalizovana a testovana na bezpecnost chodcu pri nehode - snahou konstrukteru je udelat auto tak, aby pri nehode ublizilo co nejmene.

Takze tobe, magore, preju, aby te trefil nejake prima  zigulik z prave sibirske oceli, nebo rovnou trabos - aby te rovnou rozrezal ostrejma strepama bakelitu a nasledne dorazil namodralym smrdutym kourem.

Ano, existuji ridici, kteri i pres ESP a dobre gumy a brzdy bouraji. Ale pri stejne rychle jizde maji polovicni brzdnou drahu a i kdyz na to v krizovce hamtnou, auto je stale ovladatelne a je mozne uhnout, nebo alespon narazit co nejdestruktivneji.

 

xX
23. května • 14:09

Jasne, dobrej priklad moderniho optimalizovanyho auta na stret s chodci je treba skvela skoda superb, ktera nedostala v euroncap ani jednu hvezdicku (takze ten chodec nema sanci prezit).

Mimochodem kde je dukaz ze modernejsi auto musi mit lepsi gumy? Potkavam dost aut Skoda Octavia, ktery maji nejlevnejsi gumy ve svym rozmeru a leckdy naprosto nechutne sjety.

BTW s tou polovicni brzdnou drahou to je jen takovy sen tech ridicu s tema supermodernima karama ... a zrovna treba felicie (ktery s ochcavkama po dalnici prave jezdi nejrychlejs) je na brzdeni opravdu skvely auto.

Leonardo Cupranek
23. května • 14:55

Jasne, Superb je zrovna na prd, to souhlasim. Jenze v dobe ziguliku a stopetek zadne takove testy neexistovaly a konstrukteri se na to nekoukali vubec. Kdyby takove auto nekdo testoval dnes, podle aktualnich meritek, tak budou muset dostat zaporny pocet hvezdicek.

To je stejne jako s emisemi. Kdyz dvacet let stare auto maximalne udrzuji a maximalne ho pripravim na STK, tak mozna (s maximalnim prihmourenim oci) to auto splni TEHDEJSI limity a STK dostane. Kdyby se ale vsechna auta merila podle stejnych norem, tak samozrejme tyto starozitnosti neobstoji ani nahodou.

Je to i trosku nespravedlive. Kdyz si necham auto "vytunovat" - zvednout vykon treba o 40%, tak je mozne, ze pri STK budu mit emise o 2% vyssi, nez je povolene a o technicak prijdu. Ale to moje auto bude mit stale daleko a daleko mensi emise, nez dvacetilety vrak, ktery ale tu STK dostane. Jakym pravem mi nekdo v ramci tuningu zakazuje demontovat katalyzator, kdyz vetsina aut u nas jezdi v pohode bez nej?

Tvrdit, ze nejrychleji jezdi felicie (jak by asi mohly? leda na rajsky plyn) a octavie, ze maji spatne gumy a ze nebrzdi - to je hezke tvrzeni. Ale i kdyby - pokud nejaky majitel Octavie RS chce usetrit a da si tam superlevne gumy a jeste je ma sjete, je
1) veci policie aby mu sjete gumy odhalila
2) proc kvuli nemu musi jezdit pomalu ten, kdo si koupi lepsi a sirsi gumy za 40000? Ja si treba koupil 17'' micheliny prave za 40000. A co je mi do toho, ze nekdo na gumach usetri? Ja proste jen rikam, ze vzhledem ke kvalite podvozku, ABS+ESP a spickovym gumam jedu pri 160ti na dalnici bezpecneji, nez Ziguli1500 ve 130ti. A take bezpecneji, nez ta sjeta felina.

Aspon by organi mohli (kdyz zastavi nekoho pro vysokou rychost) prihlednout k technickemu stavu vozidla:
- Jede-li zigul 150km/h, mel by dostat 5000 pokuty
- Jede-li takhle felina s bubnama vzadu, bez ABS a na sjetejch gumach, taky bych mu par tisic naparil.
- Ale jede-li tak nove auto, v perfektnim stavu, se spickovymi a nesjetymi gumami, s ESP, atd... resil bych to domluvou, ci symbolickym poplatkem. Proste podle toho, jak je ta jizda realne nebezpecna! Samozrejme zalezi na te rychlosti a hustote provozu. Na poloprazdne dalnici je v pohode, 200 ve vikendove spicce urcite ne.

Jenze ono to funguje presne naopak - policajti maji "socialni citeni", resp. vedi, ze z majitele zigulika nevyrazi vic jak 50Kc (takze se s nim ani neobtezuji), kdezto u ridice noveho auta si na ty premie vydelaji...

Mam tu zkusenost. Neni to tak dlouho, co jsem sam mel felinu (tak 7 let) a vim, ze kdyz jsem organum ukazal penezenku, kde byla akorat dvoustovka o ktere jsem prohlasil, ze ji potrebuji na plenky pro mimino, netsinou me pustili, nebo se spokojili i s tim dvoukilem, prestoze pred tim chteli treba litr.

V NEMECKU LIMIT NEMAJI A NEHODOVOST TAM VYSSI NENI. A tvrdit, ze jejich dalnice jsou lepsi, je nesmysl. Nejakej kilak jsem tam uz najel. Nektere jsou lepsi (ale nez Beroun-Plzen moc ne) a nektere jsou i vyrazne horsi, nez Podebradska. A neni to ani v kvalite aut. Patnactiletych golfu tam jezdi dost. Akorat jsou ti ridici soudni a s takovym autem do leveho pruhu nelezou.

Spirit
23. května • 21:16

To uz je skoro clanek, vsechno moc pekne, jenom bych si dovolil clena mensy s IQ 146 upozornit malou drobnost. Stara auta, ty ziguliky wartburgy a stodvacitky toho najezdi o nekolik radu mene, nez auta nova a zanovni. Mozna ze je u nas prevaha starych plecek, ale ty skoro nejezdi - zato nova firemni auta se prakticky nezastavi. A mimochodem, zadne ABS, ESP, ASR,  kotouce vzadu (ne, ze by to nejak vytrhly) a janevimcojeste nezmeni platnost fyzikalnich zakonu a nic nezmuzou, pokud za volantem sedi bezohledne hovado. Potkavam je na silnicich od rana do vecera a v drtive vetsine nejezdi v zigulicich, ale ve firemnich octaviich a fabiich (vetsinou slabsi motorizace i vybavy), pripadne zahranicnich autech obdobne kategorie  a vybavenosti.

Jinak, zavest soucasne normy pro vsechny je genialni napad, pak by se kazde 3-4 roky vsechna auta sesrotovala, protoze by nevyhovela nejnovejsim predpisum.

 

Leonardo Cupranek
23. května • 21:30

Stare plecky sice jezdi mene, ale je jich 20x vice a smrdi 100x vice, nez nova auta.

Prirodni zakony obejit sice nelze, nicmene dobre brzdy, dobre gumy a ESP maji na bezpecnost (manevrovatelnost, brzdna draha) vliv PRIMO OHROMNY. Pokud neverite, zkuste.

Ano, jsem pro pokutovani bezohlednych hovad, co v hustem provozu jedou 200, co predjizdeji kolonu po tramvajovem pasu, jezdi na cervenou, parkuji na prechodech, atd.   JA POUZE TVRDIM, ZE JIZDA MODERNIM AUTEM PO POLOPRAZDNE DALNICI RYCHLOSTI 160km/h ZDALEKA NENI NEBEZPECNA. A je proste nespravedlive omezovat ty, kdo investuji do bezpecnejsich aut s tim, ze predpisy musime delat podle tech nejhorsich a nejstarsich. To proste neberu!

Z meho pohledu je zasadni spravedlnost. Pokud uz neplati emisni predpisy stejne pro vsechny, tak at jsou alespon podle stupne znecistovani odstupnovany ekologicke dane, nebo poplatky za vjezd do centra. Ten, kdo si kazde 3 roky kupuje stale ekologictejsi a bezpecnejsi auto nyni naopak plati dani vice (DPH z auta kazde 3 roky), misto aby za svou odpovednost byl zvyhodnovan!

 

vita
23. května • 21:50

musim se tě zastat, 160KM/hod je naprosto bezpečná {teda ne v tom žigulu v očích smrt,volant jak ždímačka} rychlost na dálnici .Myslim auto nižší střední třídy a výše a 2000a lepší rok výroby.

Flipper-Tom
23. května • 22:54

160 km/h  je naprosto bezpečná rychlost i pro toho žigula (2108 a vyšší r.v.86 a vyšší) možná by stálo se v tom projet než začneš pronášet moudra ?:)

kamarád: " docela dobře ti to jede, ale moje š120 jede při stovce stejně dobře"
já: "podívej se na tachák"
kamarád: "160 ! a kurva"

podle radaru policie mi tachák přeměřuje asi o 5%

Ne opravdu nechci tvrdit že je lada rychlejší než 911 a projede víc než defender, ale než se do toho začnete navážet tak se v tom proboha aspoň projeďte a neplácejte píčoviny :)

Leonardo Cupranek
23. května • 23:46

Ale tady vubec neni rec o tom, jak rychle ktere auto umi ject. Moje jede 240, ale nejezdim tak (vetsinou).

Rec je o bezpecnosti. A ja rikam, ze moje auto je pri 160km/h VYRAZNE BEZPECNEJSI, nez Lada pri 130km/h (kvuli lepsim kotoucovym brzdam, ABS+ESP, sirokym 17'' kvalitnim gumam, lepsimu podvozku, atd...) Proste jen rikam, ze je nespravedlive prizpusobovat max. rychlost tem nejhorsim autum. Jak k tomu prijdou ti, kteri kazde 3 roky investuji do noveho auta (a 22% z te horentni sumy jeste nacpou do chtanu statu)?

 

Leonardo Cupranek
22. května • 16:32

1) Ja nejezdim po meste stovkou

2) I kdyby ano, s pomoci ABS a ESP i pri prudkem brzdeni je stale mozne ridit, tudiz se vyhnout (rozhodne lepe, nez stodvacitka bez brzd a na sjetejch gumach)

3) Rec byla o maximalni rychlosti na dalnici. A zde trvam na tom, ze moderni auto jedouci po dalnici 160km/h je bezpecnejsi, nez 20 let stary Ziguli1500 jedouci 130km/h.

4) Magor je ten, kdo ostatnim rika "magore"

Flipper Tom
23. května • 17:59

Hele kušuj už chlape, supermoderní fobie má brzdy horší než 18 let (síla brzd/váha auta) starej žigul. nevim jak ty, ale já jezdím v obojím. Brzdy v škodivce jsou sice silnější ale to v klidu srovná váha auta, u žigula jsou brzdy na můj vkus (po ježdení s alfou) trochu měkký  ale funkční a na rozdíl od jinejch slušně regulovatelný.

Takže jestli chceš nadále tvrdit že že fabie klasik jedoucí 160 je bezpečnější než můj žigul při 130 tak kecáš blbiny:)

PS: už v boleslavi přišli na to že je nutný snižovat neodpružený hmoty a začali dělat zadní bubny z hliníku tak jak to dělá žiguli skoro 30let ?:)

Werner
25. května • 9:28

Jestli tu chces tvrdit, ze Tvuj supermoderni zigul brzdi lepe nez Fabie, tak to necim podloz a neplacej si tu jatra...

Leonardo Cupranek
23. května • 18:47

No OK, tak omezme jak fabie, tak ziguly na 110km/h. Ja nemiluju ani jedny.

A slusny auta s kotoucovejma brzdama, ABS+ESP a dobrejma sirokejma gumama nechame jezdit legalne 160km/h. Ja jsem pro, ja fobii nijak nepropagoval...

Flipper-Tom
23. května • 23:39

Jestli máš tu pravomoc, tak to (fabie a žiguly) nejlíp zakaž... národ tě bude milovat :)

víš o tom že ABS v některejch případech brzdnou dráhu spíš prodlužuje, a že široký gumy maj smysl jen na suchým povrchu :) ?

PS: čím že to jezdíš ?:)

Leonardo Cupranek
24. května • 0:23

Nic nechci zakazovat. Chci jen spravedlnost. Maximalka na dalnici podle technickeho stavu a kvality vozidla. Omezeni vjezdu do centra Prahy podle emisi.

ABS muze za nekterych okolnosti brzdnou drahu prodlouzit. Na druhou stranu i pri prudkem brzdeni je auto ovladatelne - da se uhnout, nebo pri nejhorsim smerovat naraz co nejbezpecneji.

Siroke gumy Goodyear Eage F1 se specialni sipovitym vzorem (s vekou mezerou mezi sipy a s jejich specialnim tvarem) brzdi na vode uplne uzasne!

Cowley
26. května • 10:57

Hmm, a rika ti neco kontrukcni rychlost ty DALNICE? To bys musel do ty vyhlasky vtelit vsechny mozny kombinace aut a silnic/dalnic, to by pak mohlo bejt zajimavy pocteni, zvlast v papirnach by te milovali, a taky asi u zkousek na RP...

Leonardo Cupranek
26. května • 14:22

No, zajimave je, ze stanovit individualne vysi dani, vysi socialniho a zdravotniho pojisteni kazdemu konkretne podle jeho vydelku (jaky to nesmysl!), to stat zvladne docela dobre.

Tak proc by sakra nemohl stanovit maximalni rychlost podle kvality (jizdnich vlastnosti)auta? Asi proto, ze to prvni je vyhodne pro lemry (asi by se jim nelibilo, aby kazdy platit dan+soc+zdrav treba pausalne 50000 za rok, kdyz péči dostaneme vsichni stejnou) a to druhe by bylo vyhodne pro "zle zbohatliky", tak to stanovovat individualne najednou nejde....

Axel Kobusi
19. května • 10:41

Tesim se a hlavne doufam, az mi ten ridicak zabavej, ze nebudu muset platit dane na udrzbu silnic, dopravni policii, predrazenou vystavbu dalnic, atd...

A nebo jsem se spletl? Mozna jo, protoze ve vlaku jsem nesedel 10 let a na drahy taky porad musim platit. No neni to divny?

Doporučujeme

Články odjinud