Jak nejlépe najít místo k parkování? Podle vědců existují tři hlavní způsoby

Američtí vědci se podívali na problematiku hledání parkovacího místa trochu detailněji a přišli s tímto…

I když byste hledání parkovacího místa na přeplněných parkovištích asi nepovažovali za nejzásadnější problém lidstva, právě na toto téma se rozhodl podívat pár vědců z výzkumného institutu v Santa Fe v Novém Mexiku a univerzity v Bostonu. K parkování a nalezení místa máme asi každý svůj vlastní přístup, každopádně, vědci nejprve stanovili tři samostatné kategorie řidičů podle jejich chování.

V modelovém příkladu, kdy je nejkratší čas strávený při parkování považován za ideální scénář, se tedy objevuje jako první kategorie takzvaných „poddajných“ řidičů. Ti většinou zaberou první volné místo, které uvidí, bez ohledu na vzdálenost, kterou poté musí ujít pěšky například ke vchodu do supermarketu.

Parkování v Praze: Ukážeme vám, jak si s ním už nelámat hlavu. Stačí pár kliknutí!

Parkování v Praze: Ukážeme vám, jak si s ním už nelámat hlavu. Stačí pár kliknutí!

Druhou kategorií jsou „rozvážní“ řidiči, kteří se nespokojí s prvním zahlédnutým místem a riskují svůj čas při hledání nějakého bližšího místa ke vchodu, i když mezi tím projedou kolem řady vzdálenějších volných míst. Třetí skupinou jsou „optimističtí“ řidiči, kteří se ihned vydávají ke vchodu s nadějí, že zaparkují co nejblíže. Zde ale přichází riziko, že budou muset hledat příliš dlouho nebo se vracet zpátky k méně zaplněné a vzdálenější části parkoviště.

Který přístup je tedy nejlepší? Vědci spočítali všechna důležitá čísla a písmenka pro každou zmíněnou strategii a podle všeho se jako časově nejméně náročný přístup jeví od „rozvážných“ řidičů. Na druhé místo se dostali řidiči „optimisté“, jelikož takzvaní „poddajní“ řidiči většinou stráví podstatný čas chůzí, než ke vchodu do supermarketu dojdou.  

Záchranářská ulička: Jak má správně vypadat? A co hrozí, když ji využijete?

Záchranářská ulička: Jak má správně vypadat? A co hrozí, když ji využijete?

Nakonec ovšem vědci zapomněli na jednu často nepochopenou skupinu řidičů, pro které není čas tak důležitý. Raději totiž zaparkujeme na druhé straně parkoviště, mimo všechny ostatní, a klidně se projdeme… jen aby nám někdo případně nepoškrábal lak.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek