Jak nejlépe najít místo k parkování? Podle vědců existují tři hlavní způsoby

Američtí vědci se podívali na problematiku hledání parkovacího místa trochu detailněji a přišli s tímto…

I když byste hledání parkovacího místa na přeplněných parkovištích asi nepovažovali za nejzásadnější problém lidstva, právě na toto téma se rozhodl podívat pár vědců z výzkumného institutu v Santa Fe v Novém Mexiku a univerzity v Bostonu. K parkování a nalezení místa máme asi každý svůj vlastní přístup, každopádně, vědci nejprve stanovili tři samostatné kategorie řidičů podle jejich chování.

V modelovém příkladu, kdy je nejkratší čas strávený při parkování považován za ideální scénář, se tedy objevuje jako první kategorie takzvaných „poddajných“ řidičů. Ti většinou zaberou první volné místo, které uvidí, bez ohledu na vzdálenost, kterou poté musí ujít pěšky například ke vchodu do supermarketu.

Parkování v Praze: Ukážeme vám, jak si s ním už nelámat hlavu. Stačí pár kliknutí!

Parkování v Praze: Ukážeme vám, jak si s ním už nelámat hlavu. Stačí pár kliknutí!

Druhou kategorií jsou „rozvážní“ řidiči, kteří se nespokojí s prvním zahlédnutým místem a riskují svůj čas při hledání nějakého bližšího místa ke vchodu, i když mezi tím projedou kolem řady vzdálenějších volných míst. Třetí skupinou jsou „optimističtí“ řidiči, kteří se ihned vydávají ke vchodu s nadějí, že zaparkují co nejblíže. Zde ale přichází riziko, že budou muset hledat příliš dlouho nebo se vracet zpátky k méně zaplněné a vzdálenější části parkoviště.

Který přístup je tedy nejlepší? Vědci spočítali všechna důležitá čísla a písmenka pro každou zmíněnou strategii a podle všeho se jako časově nejméně náročný přístup jeví od „rozvážných“ řidičů. Na druhé místo se dostali řidiči „optimisté“, jelikož takzvaní „poddajní“ řidiči většinou stráví podstatný čas chůzí, než ke vchodu do supermarketu dojdou.  

Záchranářská ulička: Jak má správně vypadat? A co hrozí, když ji využijete?

Záchranářská ulička: Jak má správně vypadat? A co hrozí, když ji využijete?

Nakonec ovšem vědci zapomněli na jednu často nepochopenou skupinu řidičů, pro které není čas tak důležitý. Raději totiž zaparkujeme na druhé straně parkoviště, mimo všechny ostatní, a klidně se projdeme… jen aby nám někdo případně nepoškrábal lak.

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 75 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků