Jak naplánovat dobře cestu? - část první

V současnosti lidé cestují hodně automobily a proto, aby každá cesta skončila přesně tam, kde má, je potřeba ji dobře naplánovat. S přípravou trasy nám můžou pomoci různé počítačové programy.
Jak naplánovat dobře cestu? - část první

V poslední době jsem pro plánování delších cest vcelku ke své spokojenosti používal program Route 66 firmy Geographics Information Systems BV. Proto jsem byl zvědav, jak AutoRoute 2002 splní mé požadavky, které nejsou právě triviálního charakteru :-)

Klepněte pro větší obrázekSystém AutoRoute 2002 jsem nainstaloval bez problémů v minimální konfiguraci a s volbou použití CD-ROM. Pak jsem CD-ROM omylem vyjmul a při pokusu o spuštění programu jsem byl hlášením “Could not find the Microsoft AutoRoute disc on this machine” upozorněn, že jde o nerezidentní instalaci. Vzhledem k tomu, že následujícího dne jsem cestoval do Mladé Boleslavi, rozhodl jsem se připravit si itinerář (průběh cesty) pomocí AutoRoute 2002. Vybral jsem myší oblast zájmu a pomocí lupy jsem našel obec svého odjezdu blízko Plzně i cílovou stanici – Mladou Boleslav. Trochu “utajeně" je také možné zadat počáteční a koncovou stanici pomocí pravého tlačítka Klepněte pro větší obrázekmyši a volby Route. Volby Get as Stop lze přidat jednotlivé průběžné zastávky, které nejsou na rozdíl od Route 66 omezeny na jedinou. Celková délka cesty byla podle tachometru 162 km, podle AutoRoute 2002 pak 160,2 km, což je shoda velmi dobrá. 

Pro úplnost uvádím konkrétní itinerář celé cesty včetně spotřeby pohonných hmot – viz tabulka.

Summary: 160,2 kilometres (1 hour, 56 minutes)
Time Km Instruction For Towards
6:30 0,0 Depart near Krimice on Local road(s) (East) 0,2 km 
6:30 0,2 At Radcice, bear RIGHT (South-East) onto Local road(s) 3,6 km 
6:34 3,8 Turn LEFT (East) onto 5 [E50] 11,1 km 
6:47 14,9 *Toll road* Continue (East) on D5 [E50] 61,9 km 
7:17 76,8 Stay on D5 [E50] (North-East) 30 m 
7:17 76,8 *Toll road* Stay on D5 [E50] (North-East) 4,3 km 
7:20 81,1 At Trebonice, turn RIGHT (South) onto 1 [E50] 7,0 km 
7:25 88,0 Turn LEFT (North-East) onto 600 [E50] 6,0 km 
7:33 94,0 Bear RIGHT (South-East) onto 29 [E50] 14,2 km 
7:50 108,2 Bear LEFT (North) onto 601 [E55] 1,5 km 
7:53 109,6 Bear RIGHT (East) onto 10 [E65] 4,0 km 
7:56 113,7 *Toll road* Stay on 10 [E65] (North) 44,4 km 
8:23 158,0 Turn LEFT (West) onto 16 2,2 km 
8:26 160,2 Arrive Mlada Boleslav 

SUMMARY

Driving distance: 160,2 kilometres
Total travel time: 1 hour 56 minutes
Driving time: 1 hour 56 minutes

Z uvedeného je vidět, že AutoRoute 2002 nemá možnost zadat amortizaci vozidla (v daném případě 3,30 Kč na 1 km a 528,66 Kč za cestu). Je však nutné podotknout, že vzhledem k tomu, že “dálnice" na Klepněte pro větší obrázekMladou Boleslav je částečně svedena do jednoho pruhu (a také kvůli opravám na Jižní spojce v Praze), jsem do Mladé Boleslavi dorazil v 9:05 a na cestě zpět jsem jel z Vršovic na dálnici D5, tj. na Plzeň, asi 45 min. To jsou faktory, se kterými se prostě musí počítat. Použitá mapa Prahy je asi rok stará, takže nezohledňuje stávající situaci. Je jen škoda, že není možný (alespoň jsem to nezjistil) update podkladů přes internet alespoň pro jisté časové období “životnosti" programu. Microsoft opět udělal chytrou věc - z jeho pohledu. Chceš mít nová data? Kup si nový program.

Příště názorné předvedení programu AutoRoute 2002 v akci. Těšíme se na vás.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků