Jak na to: Vyzkoušeli jsme dovoz veterána z EU a jeho přihlášení

31 komentářů

Tom
22. května • 7:54

Osobně nerozumím tomu, proč se trápit s dovozem. Přece jen jsou tady firmy, které "ameriky" prodávají i u nás. Ušetří se tak spousta času a trápení. Třeba na https://www.veteran-prodej.cz/... mají velkou nabídku.

Kenny
21. listopadu • 23:38

Dobrej článek ;-) Tak ať holka dělá jen radost ;-)

Antiautomat
21. listopadu • 12:34

Skvele citanie, krasny veteran, gratulujem ;-)
...a vobec, byvala /bohuzial/ Juhoslavia je raj na exoticke kusky.

Josef
21. listopadu • 17:43

Posílám odkaz na článek k přečtení (pokud jsi ho náhodou už nečetl...)
http://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/histor... ...

Antiautomat
23. listopadu • 8:29

pekne citanie, diky moc :)

TomášD
20. listopadu • 21:28

Vážení, tak především veteránské čísla vůbec nejsou zapotřebí, a registroval by to na ně jen blázen, protože s vozidlem dle zákone de facto nelze běžně jezdit, lze pouze v rámci srazů atd. Nicméně platná legislativa nebrání registraci na standardní RZ, pokud vozidlo ze zahraničí bylo registrováno v zemi EU nebo EHS a má doklady země původu ze země EU nebo EHS, lze jej registrovat do "běžného" registru, bez ohledu na jeho stáří. Jedinou překážkou, respektive nepříjemností je ekologický poplatek, který u takového vozidla bude 10.000,- Kč + 800,- Kč správní poplatek za registraci. Nicméně pokud si to člověk zesumarizuje, je jasné, že se raději ubere touto cestou, zaplatí EKO poplatek, a bude si s autem moci jezdit jak chce. Článek je dost závádějící a nereflektuje aktuální stav a možnosti dovozu vozidel ze zemí EU + EHS v souladu s platnou legislativou.

Antiautomat
21. listopadu • 12:36

@TomášD > bez s Tvojou EU do pr... pardon do Brusele.
To, coho sme svedkami posledne mesiace, snad stacilo, ze.

TomášD
22. listopadu • 13:16

Já nikam chodit nepotřebuju, celá EU je mi úplně volná a nemá nic společného se skutkovou podstatou věci. Můj komentář jenom reflektoval jaké jsou reálné možnosti s přihlášením vozu dovezeného z jiného členského státu a ze státu EHS v ČR. Takže nevím, co jsi tím Tvým komentářem sdělit, když už si teda tykáme.

Antiautomat
23. listopadu • 11:21

Zdravim, reagoval som na EU, ten hnus fialovy ma dovadza do stavu zurivosti.
Inak nic osobne samozrejme, prajem pekny den....:-)

Sms
20. listopadu • 22:57

Zřejmě jste nepochopil,na co se takové auto kupuje.Takové auto se nekupuje na cestu do práce,na sobotní nákupy do Tesca,tudíž Váš argument,že se s takovým autem nedá běžně jezdit jsou zcela zcestné a i kdybych byl postižen stejně jak vy a chtěl s autem jezdit na nákupy,nikdy mě nikdo nedokáže,že nejedu na soukromý sraz.(pochybuji o tom,že by to nějaký policista vůbec zjišťoval kam jedu).Za druhé je zde jak jste již psal ekovýpalné,které při této registraci odpadá a za třetí je zde o mnoho levnější povinné ručení.Proč platit drahé (plné) povinné ručení,na auto,kterým jedu 10x za rok na sraz,popř.na vyjížďku pro radost.Takže řeči "veteránské čísla vůbec nejsou zapotřebí, a registroval by to na ně jen blázen" si prosím nechte příště pro sebe,akorát se zde ztrapníte.

TomášD
22. listopadu • 13:32

Samozřejmě, je to každého věc, jestli veterán nebo standardní registr - jsou lidi, kteří s tím budou jezdit 10x za rok, ale také také lidé, kteří auto budou daleko hojněji využívat.Co potkávám lidi, kteří taková auta dováží, tak ti se přiklání k registraci do standardního registru. U veterána se sice vyhnete eko polatku, nicméně každý rok musíte absolvovat testování, tak si to spočítejte všechno dohromady za cca 10 let a uvidíte, co Vám vyjde za hodnoty, uvidíte, co je výhodnější :-) A pokud se chcete vyhnout eko poplatku, tak stačí udělat testování historické původnosti a vozidlo zaregistrujete za pouhých 800,- Kč do běžného registru, čímž samozřejmě naprosto smažete jakoukoliv "výhodu" veteránských čísel (jestli nějaká vůbec existuje). Příště se lépe informujte, protože jediný, kdo se zde ztrapňuje, jste Vy.

eLzyx
21. listopadu • 12:57

hlavní problém s vete čísly je ten, že se s takovým autem nesmí podnikat. Dalším problémem je, že můžete mít problémy, když si za takové auto zapřáhnete karavan (klidně dobový) a budete chtít jet na dovču. Po ČR ještě asi OK, ale jet s tím do zahraničí ... to bych si nelajznul.

Mike
20. listopadu • 17:57

Javni biljeznik/notar je povinnost vzdy. Jinak se mu u nas v HR rika - stojka, stojadin.... :) A fajnovejsi verze byla Zastava 128 :)

Zelí
20. listopadu • 15:20

Známý si za starého režimu tuto zastavu pořídil a po třech letech provozu byla totálně sežraná tedy prorezlá. Toto auto vypadá jako funglovka... ani se mi to nechce věřit.

Josef
21. listopadu • 9:51

Ach jo Zelí... Přečetl sis téma diskuse? Téma je: "DOVOZ veterána z EU a jeho přihlášení. Opravdu neumíš číst a myslet? Použiji jako odpověd na tvoj i reakci k tématu této diskuse (věty:" Známý si za starého režimu tuto zastavu pořídil a po třech letech provozu byla totálně sežraná tedy prorezlá. Toto auto vypadá jako funglovka... ani se mi to nechce věřit.") tvůj příspěvek z vedlejší diskuse. Mohl bys možná rozumět větám, které jsi sám napsal a adresoval mně (...poslední naděje, že tvoje mozkové závity zaberou...):
Zelí | 19. 11. 2015 14:19 | [78.80.205.xxx]
Jako obvykle myšlenka nikde..... ztráta času všech čtenářů i přispěvatele.
.
Přitom stačilo, Zelí, pokud bys chtěl něco zajímavého k Zastavě sdělit, jen uvést například internetový odkaz: http://www.zastava.cz/svet_motoru.htm... , nebo http://auto.idnes.cz/jugoslavska-fesanda-se-na... ...
.
Zelí, tvoje expresivní vyjádření: "po třech letech provozu byla totálně sežraná tedy prorezlá" znamená, že byla Zastava po třech letech "totálně" "děravá" a čili zralá do šrotu. Něco takového, takový nesmysl, by nenapsal ani idiot. Zelí, opět jsi svým příspěvkem překonal limitní hodnotu úrovně IQ...:-)
Rodiče si koupili jednu z prvních Zastav dodaných tehdy do Mototechny. Byla naprosto v pohodě a nerezavěla, první stopy rzi se objevily cca po 5 letech. Pečlivou údržbou a prevencí (tehdejší gumoasfalt na spodek/podběhy auta a resistin do dutin, voskování karoserie,...) se dařilo udržet ji v provozu až do konce 90. let. Ani nikomu jinému z okolí Zastava "totálně neprorezivěla" za tři roky. Co se týče rzi obecně, s tím byly problémy se všemi auty, co nabízela tehdejší Mototechna (i démonizovaný "Žigulík"), žádné z těchto aut ale nepostihla rez v takovém rozsahu, jak expresivně popisuješ. O tom, že Zastava patřila k tomu nejlepšímu, co se dalo v Mototechně (ne v Tuzexu) tehdy koupit, o tom nikdy nikdo nepochyboval. Samozřejmě Zastava nebyla nejlevnější. Že tvoje příspěvky jsou všechny "zelnaté", připojuji tvé další příspěvky z posledních dnů:
Zelí | 13. 11. 2015 18:52 | [78.80.205.xxx]
Nové nokiany docela dobré... druhý rok totálně ztvrdlé, hlučné... průserovky. Vyzkoušeno na několika různých zimácích nokian. Už bych je nechtěl ani zadarmo. Hodí se na dodávku, ale ne na osobák.
Zelí | 07. 11. 2015 11:50 | [78.80.205.xxx]
Atmosféra nemá samozřejmě turbo kopanec. 3,6fsi má taky o 100kw menší výkon, takže se dá očekávatsamozřejmě i podstatně lepší zrychlení. Benzínový motor musí mít ve válci množství paliva, které se dá zapálit svíčkou, takže motor o shodném objemu a shodných otáčkách bere více méně stejně. To se projeví obzvláště u proponovaných jízd třílitrových šestiválců nízkou rovnoměrnou rychlostí.
Nižší spotřeby se dá dosáhnout snížením objemu nasáté směsi... to jest smysl downsizingu... snížit objem motoru např na 2 litry a turbem z toho dostat 300kw....
Pak ve stejném režimu jako s třílitrovým šestiválcem nepojedeš za 7 ale za 5 litrů. Pokud potřebuješ výkon, tak na to šlápneš a máš ho tam.
V běžném provozu se auto pohybuje v nízkém výkonu po 80% své existence.
.
.
Více dalších tvých příspěvků z minulosti, Zelí, je zbytečné uvádět. Jsou to opravdu "perly". Časem se staneš legendou a budeš asi tématem samostatné diskuse na Autorevue. Potom bude dost prostoru se tvými "postřehy" zabývat. Určitě se zasmějeme a pobavíme. Něco jako Zelí, se hned tak na webu nenajde:-)

Kamil
22. listopadu • 21:05

Co se týká zimních Nokianů, musím s Košťálem souhlasit. Skutečně brzy tvrdé, na sněhu jakž takž ale na mokru vyloženě nebezpečné. Kruhové objezdy jedině smykem.

eLzyx
22. listopadu • 23:15

šmejdské zimní Nokiany potvrzuji i já. Přesedlal jsem v jedné sezoně z 3mm Pirelli Snow Sport na nové Nokian WR G2+ a kdybych ti Pirellky už neměl prodané, tak je nechám obout zpátky.

Ludek_II
21. listopadu • 11:09

Ty asi nemáš manželku, že ? Nebo tě nepustí ke slovu. :-D

jjj
20. listopadu • 12:25

Alespoň základní korektura některých informací by byla dobrá, například tenhle názor: Po delším pátrání se ukázalo, že mohu řídit vůz s přívěsem, pokud se souprava vejde do 3,5 tuny a pokud přívěs nebude těžší než 750 kg. To přeloženo znamená, že jsem mohl jet s přívěsem cestou tam, ale jakmile by se na něj naložila Zastava,Pro řidičské průkazy je rozhodující maximální hmotnost - autor si to plete s pravidly pro spojování souprav (tam jsou rozhodující okamžité hmotnosti). Je úplně jedno, jestli na něm bylo či nebylo něco naloženo. Jakmile jste přes 3.5 tuny soupravy v případě brzděného vozíku, ale do 4250 kg, je potřeba B96, nad to pak B+E. Autor může být rád, že ho nechytli, pokuty se v zahraničí začínají na několika stovkách eur a zákazem řízení.

mnk
20. listopadu • 13:59

.................Tenhle problém nakonec vyřešil můj táta (děkuji), který se vypravil do Záhřebu se mnou. ...............

jjj
20. listopadu • 14:33

z kontextu článku plyne, že mu tatínek vyřešil cestu zpět, cestou tam se možná střídali....každopádně tvrdí, že záleží na okamžité hmotnosti, což je nebezpečný blud - v Německu dávají pokutu mezi 600- 1000 euro, u nás je minimum tuším 25000 Kč a zákaz řízení.

Driver
20. listopadu • 12:33

:-D A volně bych autorovi navrhnul připravit článek, s jakými oprávněními lze či nelze řídit jaké soupravy. Největší nejasnosti jsou právě v popisovaném případě, kdy je vlek na 750kg celkové ale do 750kg okamžité a souprava je nad 3,5t celkové a do 3,5T okamžité.
Ještě je tam ta 4250kg hrance aby to nebylo tak jednoduché. V tom má totiž guláš naprostá většina řidičů. Specielně Chorvatsko (nejen) má i za neuhrazení některých dopravních pokut (kdy ani netušíte, že jste spáchali přestupek) několik desítek dní basy po rychlosoudu :-/

Lukáš  Dittrich
20. listopadu • 18:01 • redaktor AutoRevue.cz

Máte pravdu, že když jsem řešil speciálně tento problém, dobrat se konkrétního výsledku opravdu nebylo jednoduché. Klidně je možné, že jsem to celé nakonec špatně pochopil a popravdě jsem nakonec raději vůbec neřídil. Znovu jsem napsal na ministerstvo dopravy, jestli by neměli nějaké jasné vysvětlení, tak ještě upřesníme.

jjj
20. listopadu • 13:29

Okamžité hmotnosti nejsou pro určení řidičské skupiny vůbec rozhodující. Vždy rozhoduje největší přípustná. Není v tom ani žádná složitost, je to velmi jednoduché - tedy pro osobní auta:přívěs do 750 kg - stačí B
přívěs nad 750 kg a součet s největší přípustnou auta je
- menší než 3500 kg - stačí B
- větší než 3.5 ale menší než 4250 - B96
- větší než 4250 kg - B + E

Ficus
22. listopadu • 21:53

Ano ano, je důležitá celková hmotnost, nikoli okamžitá.
Lidi to motaj, a mak se diví, že jsou s flastrováni.
Mj. dříve, se dávalo E za odježděný, popř potvrzený leta.
Ale co je to za nesmysl, platit za to v autoškole? Vždyť tam nenaučí ani jak vozejk správně naložit, jak seřídit nejběžnější brzdy, jak změřit zatížení na závěs, jaká jsou rizika a výhody jedno a dvouosého vleku, a vleku s točnou, na kolik to foukat atd, atd....
Když začne přívěs tančit na dálnici, je už pozdě......

Moik
21. listopadu • 19:08

Neni to presne. V pripade B a B96 plati podminka, ze prives musi byt lehci, jak auto.

Kamil
22. listopadu • 20:57

Ono to bude pojištěno již nejvyšší povolenou hmotností přípojného vozidla, uvedenou v technickém průkazu konkrétního auta. Jen pro zajímavost, kdo přihlašoval osobák kvůli odpočtu DPH jako N1 - nákladní, tomu maximální hmotnost přívěsu snížili, tak aby se souprava vešla do 3,5 t. Jinak by auto muselo mít tachograf B-]

Lukáš  Dittrich
20. listopadu • 18:28 • redaktor AutoRevue.cz

Díky za upozornění a omluva za nepřesnost. Je to přesně takto.

eLzyx
20. listopadu • 11:21

není škoda se u toho FIATa zbavit klasického techničáku a dát to na veteránské? Nižší pojištění se dá zařídit u i "veteránů" na běžných RZ.

Lukáš  Dittrich
20. listopadu • 18:32 • redaktor AutoRevue.cz

Kdepak, Fiat zelená čísla mít nebude, respektive nemá. Techničák i původní SPZ zůstávají, i když je převeden jako historické vozidlo, protože jde o vůz, který byl před převodem evidován v českém registru vozidel

jarecek
20. listopadu • 10:47

dobrej clanek B-] .. nebudu rozumovat, napoprve to je malokdy optimalni. a urcite to muze dobre poslouzit dalsim :)

Doporučujeme

Články odjinud