Jak na rozmístění předmětů v interiéru auta?

Jak na rozmístění předmětů v interiéru auta?

Je pěkné, pokud automobilka ve svém voze umístí řadu odkládacích míst různé povahy. Na druhou stranu však poté záleží již pouze na uživateli, zda jich optimálně využívá a jestli se interiér jeho automobilu během času nemění spíše v nekoordinovaný zmatek. Společnost Wrigley proto v rámci kampaně Koncentrace za volantem přináší řidičům doporučení, jak si nejvíce používané věci zorganizovat v prostoru auta účelně a bezpečně.

Z bleskového průzkumu společnosti Wrigley vyplynulo, že přestože většina dotázaných řidičů tráví v autě do deseti hodin měsíčně (39 %), značná část řídí častěji nebo jezdí delší trasy. Téměř 30 % respondentů tráví za volantem 11 až 25 hodin za měsíc. Více než 5 % dokonce uvedlo, že měsíčně řídí více než 100 hodin. Automobil se pro mnohé z nás stává druhým domovem či kanceláří. Pro bezpečnou jízdu je důležité mít všechny potřebné věci vždy po ruce a zároveň dbát na to, aby byly předměty bezpečně umístěny. Podle provedného průzkumu společnosti patří například žvýkačky, energetické nápoje nebo CD mezi nejoblíbenější předměty, které řidičům pomáhají v boji proti únavě za volantem. Zaměřují se ale řidiči na to, kam tyto předměty umístit, aby jim neodváděly pozornost nebo přímo nezpůsobily dopravní nehodu?

Mnohým českým řidičům pomáhá za volantem poslech hudby nebo mluveného slova. Manipulace s rádiem a CD však odvádí pozornost. Řidiči by si tak měli oblíbenou hudbu nastavit vždy ještě před vyjetím nebo během pravidelných odpočinkových zastávek. O výměnu CD mohou při jízdě eventuelně požádat spolujezdce, ovšem sami by si ho za jízdy měnit neměli nikdy. Pokud jde o uložení CD, ideálním řešením je využití speciálního pouzdra umístěného na stínítku. Také žvýkačky je bezpečnější umístit do držáku za řadicí páku, než je hledat po kapsách nebo v kabelce na sedadle spolujezdce. Vhodným řešením je pak jednoznačně balení v dóze s 50 dražé. A kam s použitou žvýkačkou? V žádném případě by ji řidiči neměli vyhazovat z okna. Nejideálnějším řešením je zabalit ji při zastavení vozu do kousku ubrousku nebo papírku a vyhodit do odpadkového koše.

A kam s energetickými drinky nebo jinými nápoji? Řidiči by si měli jednoznačně pořizovat taková balení nápojů, která lze umístit do držáků, jež jsou v různé formě součástí interiérové výbavy téměř každého automobilu. Občerstvení je tak na dosah ruky a držák zároveň brání pádu nebo vylití nápoje. Při manipulaci s nimi by však řidiči měli raději na chvíli zastavit, občerstvit se a teprve poté pokračovat v jízdě.
 
„Veškeré věci, které během jízdy nezbytně nepotřebujete, patří jednoznačně do zavazadlového prostoru, případně na střešní nosič nebo do připojeného přívěsu,“ radí Ing. Jan Bajgar, majitel a zakladatel autoškoly a autor mnohých učebnic a učebních videokazet. „Drobné předměty zásadně nenechávejte volně ležet na přístrojové desce ani na zadním okně nebo na sedačce. Při náhlém brzdění nebo prudším projetí zatáčky získávají drobnosti jako mobilní telefon nebo odložená tužka velkou rychlost a představují značné nebezpečí nejen pro řidiče,“ dodává.

„Pokud v autě převážíte děti, dbejte na to, aby si v kabině ponechaly pouze hračky měkké, plyšové, které nemohou nárazem děti ani ostatní cestující poranit. Nápoje, žvýkačky, či jiné nezbytné občerstvení přepravujte buď v chladícím boxu nebo v příslušných odkládacích schránkách umístěných mezi sedadly, v přístrojové desce či v „kapsách“ dveří. Před jízdou si ale raději vždy zkontrolujte, že máte vše, co budete během cesty opravdu potřebovat, uloženo na dosah ruky a hlavně bezpečně,“ dodává na závěr Jan Bajgar.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků