Jak jsme měřili rozdíl mezi levnou a drahou naftou [Test naft 2013]

5 komentářů

pegas64
1. listopadu • 20:00

Chcelo by to ist na okruh a zmerat realnu spotrebu pri aute, ktore jazdi na beznu naftu/benzin a nasledne natankovat naftu/benzin obohatenu aditivami a znovu zmerat spotrebu. Urcite sa prejavi efekt vycistenia a vo vacsine pripadov by sa mala znizit spotreba o cca 0.25-0.5 l/100km. Aspon ja mam taku skusenost a pisali o tom aj na inych forach. Inymi slovami realny test s vymenou bezneho paliva za palivo s aditivami, t.j., jednorazovo stare palivo za nove a nie menit rozne paliva a sledovat kW!

Petr
30. října • 19:35

A čím to je, když lidé píšou, že když natankují v SRN, auto méně žere a motor je teší?

raketak1
30. října • 23:30

Tohle by mě taky zajímalo. Mám podobnou zkušenost s benzínem.
V záři jsem nacestoval za 6 dnů asi 4300km hlavně po Německu a motor po návratu táhnul pocitově lépe než před cestou. Pocit vydržel i po natankováni 2. nádrže v ČR.
Napadá mě několik možností:
- Dlouhé cesty po dálnici pročistily motor. Běžně najedu asi polovinu km po městě s nájezdem asi 1000 - 1200km měsíčně. Po Německých dálnicích jsem jezdil podobnou rychlostí jako po D1
- Placebo efekt, prostě jsem se víc sžil s autem
- Benzín byl kvalitnější a pročistil motor. To by vysvětlovalo proč se auto chovalo lépe i na náš benzín a postupně se vrátilo k normálu. Neposoudím spotřebu, tu nesleduji a ani maximální rychlost. Jde mi jen o chování auta při akceleraci.

Petr
31. října • 8:24

ona i ta spotřeba je ošidný údaj, aby to bylo validní to by člověk musel jet po stejné trase s českou a německou "nádrží" a za stejných povětrnostních podmínek (na D1 mi rozdíl v jízdě proti větru a po větru dělá přes litr)

Vana666
30. října • 7:49

Mohl bych prosím vědět proč je dynamická vyváženost válců tak důležitá pro přesnost měření ?
A také by mě zajímal princip, jak zkušební stolice dokáže určit ztrátový výkon alternátoru, když ten je při doběhu po vyřazení kvaltu spolu s motorem mechanicky odpojen od hnacího řetězce a nijak proto neovlivní rotační setrvačnosti. Nedělali si z Vás u Dieselpoweru tak trochu čoufky ? :-)Fakt by mě to zajímalo

Doporučujeme

Články odjinud