Jak jsem koupil Octavii aneb nechci slevu zadarmo

Jak jsem koupil Octavii aneb nechci slevu zadarmo

Kapitoly článku:


K přelakování posléze došlo a kapota je již v pořádku. Dalo by se tedy říci, že všechno dopadlo k mé relativní spokojenosti, ale já osobně v tom vidím i ten problém, že kdybych si této skutečnosti nevšimnul a chtěl třeba za rok reklamovat vady na laku, tak bych měl smůlu a v servisu by se mnou pěkně vyběhli. Taktéž pokud bych se pokoušel vozidlo prodat a deklaroval ho jako nebourané, tak bych u pozorného kupce neuspěl a čelil podezření, že ho chci napálit a zamaskovat opravu kapoty.

Podotýkám, že kdybych byl na tuto skutečnost upozorněn před samotnou koupí, nikdy bych Octavii nekoupil, protože se podle mého názoru nejednalo o „nový“ vůz a poskytnutá sleva tuto skutečnost nekompenzuje v dostatečné míře.

Z uvedeného mi pro případnou další koupi vozu od Škoda-Auto vyplývají následující poznatky:

Poznatek č.1
Kupujte u dealera v místě bydliště nebo v místě zaměstnání, vyplatí se to.

Poznatek č.2
Při přebírání auta nikam nespěchejte, doporučuji vše důkladně prohlédnout. To, že kupujete u „autorizovaného dealera“, neznamená vůbec NIC.
 
Poznatek č.3
Pokud kupujete auto se slevou, doporučuji s sebou vzít nezávislého odborníka a nechat ho všechno, ale opravdu VŠECHNO zkontrolovat. Srovnal bych to minimálně s nákupem vozu v autobazaru.

Poznatek č.4
Mimo zámku zpátečky nechejte všechny doplňky k výbavě montovat ve výrobním závodě a u prodejce to neobjednávejte snad ani v sebeobraně.

Druhé rozčarování

Po dalším měsíci používání jsem začal mít problémy s dálkovým ovládáním od alarmu, auto se občas neotevřelo, občas nezamknulo. Opět jsem navštívil místní autorizovaný servis a tuto závadu reklamoval. Technici seznali, že v samotném centrálním zamykání chyba není a že tedy musí být v jednotce alarmu, kterou demontovali a odeslali k dovozci alarmu Meta do ČR, firmě C. A. System. Jednotka alarmu se vrátila asi po týdnu zpět se zprávou, že závada se neprojevila a alarm je v pořádku. V tento okamžik jsem byl nucen do záležitosti opět vstoupit. 

Po několika telefonátech se zástupcem dovozce jsem zjistil, že se jedná o starší typ alarmu, který do mého auta modelového roku 2002 neměl být vůbec namontován (chybička se vloudila). Následovaly další telefonáty k prodejci a byla dohodnuta výměna alarmu za typ, který je pro vozidlo určen (konzultováno pro jistotu se zástupcem dovozce). Prodejce navrhnul výměnu uskutečnit v jeho servisu a jako určitá kompenzace mi bylo nabídnuto téměř bezplatné zapůjčení náhradního vozidla, takže jsem souhlasil. Výměna byla následně provedena a všechno vypadalo opět v naprostém pořádku.

Třetí rozčarování

Po dalších asi 14 dnech bylo zjištěno, že problémy s komunikací mezi jednotkou alarmu a jednotkou centrálního zamykání, výměna alarmu nevyřešila a že je v podstatě vše při starém. Následovaly další telefonáty do firmy C. A. System. Shodli jsme se na tom, že zřejmě jedinou variantou, která by mohla problém vyřešit, je přistavení vozidla k jejich technikovi, který na problém podívá a pokusí se závadu odstranit. Opět jsem tedy naplánoval výlet, naložil rodinu a vyrazil dalších 200 km směr Praha.

Auto jsme zanechali u dovozce a vyrazili na Pražský Hrad. Po návratu k dovozci jsem komunikoval s „vyděšeným“ technikem, který našel na instalaci alarmu tolik závad, jako snad nemají ani v Temelíně. Mezi jinými to bylo zapojení na špatnou pojistku, nezapojení snímače pátých dveří a co nás šokovalo nejvíce, bylo samotné provedení, kdy spoje drátů byly provedeny obyčejným odizolováním konců a následným smotáním k sobě. Pájka asi není povinnou výbavou autorizovaného servisu.

Za odstranění závad a v podstatě novou instalaci alarmu mi dovozce účtoval, podle mého názoru, minimální možnou cenu, jednalo se jednoznačně o nejsolidnější firmu, se kterou jsem měl, během své anabáze, co do činění. Nadšení z bezvadné funkce alarmu a centrálního zamykání netrvalo dlouho. Na konci prázdnin se mi závada připomenula v původní podobě a k občasnému neodemčení přidala nový prvek - nezamčení. Podařilo se mi tedy ukecat jednu dobrou duši z místního servisu k výměně řídící jednotky centrálního zamykání. Nicméně naděje netrvala dlouho a vše je opět při starém.

Jak jsem rezignoval

Po asi šesti měsících, 1500 km najetých po servisech a nesčetném množství telefonátů i e-mailů se mi nepodařilo uvést vozidlo do 100% funkčního stavu. Asi nemusím zdůrazňovat, že veškeré nadšení z nového auta je dávno pryč a přede mnou je jenom dlouhá cesta ke konci leasingu a tedy možné koupi opravdu NOVÉHO 100% FUNKČNÍHO VOZIDLA.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud