Jak jezdit za silného deště? Expert radí, jak se vyhnout krizovým situacím

18 komentářů

Roman
18. června • 20:46

Jak jezdit za deště? Asi jak piča když vydím jak jezdí všeci okolo tak proč né jak oni 🙄

Joe Doe
17. června • 9:14

"S tím se setkal snad každá z nás"Odhliadnuc od gramatiky.... nesetkal.

jozka
18. června • 12:15

Uprimne... spis nepoznal.

vana
17. června • 10:24

Musím potvrdit, přestože mám najeté tak 1,5 mega a myslím že jezdím velice svižně i za špatných podmínek, aquaplaning jsem taky ještě nezažil. Ne že bych po něm nějak toužil, ale ta ztráta kontroly nad autem mě ještě naštěstí nepotkala. Nicméně z okolí už to pár kamarádů zažilo a jeden doslova přežil svou smrt

vana
18. června • 6:47

Rád bych věděl za co jsem dostal ty nesouhlasy. Dělám snad něco špatně když jsem ještě nikdy nechyt aquaplaning ?

18. června • 9:07

Děláš špatně, že jsi vyjádřil svůj názor, když Michal a podobní mají jiný.

vana
18. června • 10:05

:-)

Michal
18. června • 7:55

To máš z pr.... kliku.

17. června • 12:18

Tady se hodně projeví pneumatiky. Na současných letních můžu bez problémů jezdit svižně i za mokra, zatímco na předchozí sadě jsem měl sevřený zadek i při nižších rychlostech.

Michal
17. června • 15:50

JŠ v utažené zatáčce kde vím že za sucha dám 80 tak na už vlhké/mokré silnici jsem v 60v protisměru na MPS4.Vjed do kaluže v zatáčce třeba jen jednou stranou vozidla je tk príma.

18. června • 9:10

Nedívám se na rychloměr, abych věděl, v jaké rychlosti můžu najíždět do zatáčky. Pokud při řízení používám i hlavu, pak samozřejmě rychlost přizpůsobím aktuálním podmínkám. To, že jsem napsal, že jezdím svižně i za mokra, určitě neznamená, že jedu stejně rychle, jako na suché silnici.

Michal
16. června • 12:38

Rychlost nevadí pokud není na silnici kaluž,cm vody,vyjetá kolej od kamiónů plná vody kór v zatáčce nebo mokrý betonový povrch.Rychlý manévry taky nejsou dobré.

David
16. června • 12:19

Tak to jsou rady. Stacilo napsat, ze když začne chcát, tak musím přizpůsobit hlavně rychost ke stavu vozovky s vodou.Pak nemusím řešit krizovky. Pravdou je ze když 50 % řidičů sníží rychlost tak o to víc se najde čur.....ů kteří jedou hoooodne rychle aby těm pomalým idiotum ukázali jaci jsou borci ze se nebojí jet rychle a pak způsobí nehodu...většinou to pak odnesou i nevinní.

PanHajzl
16. června • 22:48

..ano, správně napsáno!

petr r. (petrumr)
16. června • 15:22

třeba chorvati mají ty obrazce a když není vidět, tak 80kou.

bzzz
17. června • 6:57

Jj to je dobra pomucka, nebo znacky na kontrolu bezpecneho odstupu (kdyz uz nic tak na vnimani vlastni rychlosti - a zlepseni odhadu - uzitecne)... a u nas s velkou pompou instalujeme varovne znacku o zakazu vjezdu do protismeru (i tak diky za ne a vcera bylo pozde).

Miroslav Hoření
16. června • 12:10

Jak jezdit za deště,? No přeci opatrně, a čím máte nižší vzorek na pneumatikách tak zvolněte. A jak poznat že jste právě v aquaplaningu? No nejprve je dobré ve velmi hustém dešti vypnout rádio a proč, no protože pak vy vnímavější a dobří řidiči jej zároveň ucítíte v sedacích partiích a zároveň uslyšíte, protože auto v takovém případě znatelně ztichne a stane se pocitově vláčné. A v ten moment držte volant ve směru jízdy rovně a žádné pokusy s ním nějak točit a žádné šlapání na brzdy, jen pozvolna brzdit motorem, ale nepřeřazovat. No a jak se tomu vyhnout úplně? Výrazně uberte plyn a zpomalte.

petr r. (petrumr)
16. června • 10:23

za slabého deště se zapínají stěrače na auto, stačí klepnout na páčku a jakmile stěrače začínají třetí cyklus, tak se přepínají automaticky bez zásahu řidiče DS na potkávačky. To čidlo pozná mlžení, slabý i silný déšt, automatiku to jenom zmátne při mlze.

Doporučujeme

Články odjinud