6 zásad úsporné jízdy: Poradíme, jak snížit spotřebu auta

Noname  |  07. 11. 2017 08:30

Nemám sice nejnovější auto, ale je mi naštěstí úplně jedno, jakou mám spotřebu, jezdím jak potřebuju a jak mě to baví honit někde desetinky mi příjde jako nesmysl, to už bych se měl jít před každou jízdou vyprázdnit na WC, někdy to můžou být klidně 2 kilča :D

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  07. 11. 2017 09:12

"honit někde desetinky mi příjde jako nesmysl,"

Hovoris o desatinkach litra alebo desatinach sekundy? :)

Pretoze nahanat par sekund/minut tym, ze clovek jazdi ako blbec, je este vacsi nezmysel.

Odpovědět  |   | 
Adam  |  08. 11. 2017 17:09

Já osobně ho plně chápu. Já také jezdím tak, jak mě to baví. A ne, není to kvůli ušetřenému času, ten člověk stejně ztratí na první křižovatce, ale je to o radosti z jízdy. A z ekojízdy opravdu žádnou radost nemám, je to pro mě neuvěřitelný vopruz.

Ale pokud to má někdo radost právě z ekojízdy, ať si to užije. Já mu to neberu.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  10. 11. 2017 09:01

Tak já jsem tak napůl. Navolím vhodnou trať (profilově), jedu jak se mi líbí, a díky tomu profilu mi ve finále klesá spotřeba při dlouhé jízdě z kopce. Fakt satisfakce ....

Odpovědět  |   | 
Martin  |  08. 11. 2017 13:55

Bohužel lidí, kteří nemyslí o tom, co dělají je velmi hodně a vy bohužel patříte mezi ně. Na silnici je krásně vidět kdo má a kdo nemá mozek. Pokud je vám jedno jak jedete, tak raději jezděte vlakem.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  07. 11. 2017 08:53

Občas jděte pěšky nebo tramvají a spotřeba bude hned nižší.

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  07. 11. 2017 08:57

Kurviť si auto, aby som ušetril pár deci ? To ani náhodou.
Niektoré rady sú tak rady pre "klobúka" ktorý sa ukája pohľadom na spotrebu štýlom "nechci slevu zadarmo" bez toho že by mu dochádzalo že omnoho viacej potom zaplatí inde.
Start/Stop by som možno nechával zapnutý, keby som mal auto na OL a absolútne by mi na ňom nezáležalo, inak ani náhodou. Jazdiť podľa tzv "radcov" ako sú všelijaké ecotrainery je tiež poriadna blbosť. Držať auto v čo najnižších otáčkach možno produkuje menej emisií, ale neznižuje spotrebu a sviní motor. Keby som sa držal takích hovadín, tak po meste jazdím bežne na 5ku, dokonca na 6ku.

Odpovědět  |   | 
xnogin  |  07. 11. 2017 09:47

Souhlasím. Především systém start-stop je nešetrný jak k baterii, tak ke startéru a hlavně co je největší blbost pro motory s Turbem! Lidi jsou hloupí, co nenechají dotočit turbo, než vypnou motor, aby se dochladilo a bylo mazané až do konce...a tady se motor vypne na každém semaforu? Blázni a výrobci nebo opraváři turba si mnou ruce

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 11. 2017 09:52

Máš to vyzkoušené, nebo jen opakuješ hospodské plky? Po divoké jízdě, kdy má smysl dochlazování turba, se motor samozřejmě nevypne.

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  07. 11. 2017 10:19

Máte pravdu, ale tak napol. Udáva sa, že z hľadiska životnosti turba je dobré nechať klesnúť teplotu oleja aspoň na 96°, to je samozrejme orientačná hodnota ktorá nevypovedá presne o teplote turba. Lenže Start/Stop vypína pri vyšších teplotách. Ochráni turbo pred náhlym kolapsom, ale s životnosťou si hlavu neláme.

Odpovědět  |   | 
gorgor  |  08. 11. 2017 09:47

Tiez som bolo toho nazoru, ze sa po divokej jazde motor nevypne.
Mal som pozicanu octaviu cca 2015/2016 1.6TDi 85kW M5 na sluzobnu cestu do nemecka tak som si povedal, ze to vyskusam. Siel som konstantne 210km/h asi 10 minut, predtym cca 180, v rychlosti som zahol na pumpu okamzite zastal a div se svete motor sa vypol okamzite... tak uprimne, pani, nechcel by som byt tym olejom co ostal v turboduchadle...

Odpovědět  |   | 
Leoš  |  08. 11. 2017 14:28

Motor se možná vypl, ale chlazení mohlo jít ještě chvilku na baterku. Už jsem vyděl několik Oktavii, kterým po zastavení a vypnutí motoru ještě dochlazovalo turbo.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  10. 11. 2017 10:55

Elektrické čerpadlo oleje, co si tak matně vzpomínám, jsem zažil pouze u benzínových motorů. U nafťáků zatím ne. Ale možná že už dneska jsou elektrická čerpadla i u nafťáků, chtělo by to potrvdit od někoho znalejšího.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  07. 11. 2017 12:53

"Méně zkušeným řidičům s manuální převodovkou se v jízdě v členitějším terénu může hodit i takzvaný rádce při řazení. Zejména u malých přeplňovaných motorů lze totiž na vyšší převodový stupeň řadit již v překvapivě nízkých otáčkách. "
Ano, lze. Ale zároveň je to dokonalý způsob, jak v překvapivě krátké době (nejen) malý přeplňovaný motor zničit. Doporučuje pan Hrdlička ze Škody auto a 8 z 10 majitelů 1.2 a 1.4 TSI.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  07. 11. 2017 08:58

Jo a nestojí takhle dřívější výměna startéru a baterky podstatně víc než Vám start&stop ušetří?...

Odpovědět  |   | 
tom  |  07. 11. 2017 09:31

auta se start/stop mají oboje naddimenzované. za mě ať si to má každé auto ale ať je to možné trvale deaktivovat

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  07. 11. 2017 09:15

Zase to idiotske odporucanie o jazde na neutral... Devalvuje to cely clanok, ktory je inak zoznamom rad, ktore funguju.

Plynula jazda, predvidanie, dojazdy, spravny tlak. Da sa jazdit tak, ze clovek nebude brzdou, bude predvidatelny, znizi spotrebu... ale na to treba a) vediet jazdit, b) byt dostatocne inteligentny.

Podmienky, ktore vacsina ludi za volantom, a na tomto fore, nesplna.

Odpovědět  |   | 
tom  |  07. 11. 2017 09:35

to by mě opravdu zajímalo co je na jízdě na neutrál za určitých okolností špatného?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  07. 11. 2017 23:08

a) spotrebu to neznizi
b) fyzika

Odpovědět  |   | 
duch  |  09. 11. 2017 19:09

Jizda na neutral, tj. moment, kdyz jedete se spotrebou 1-2 L/100 km, spotrebu neznizi? Doporucuji se vratit do zakladni skoly.

Odpovědět  |   | 
tom  |  21. 11. 2017 10:24

aha, takže když jedu na neutrál z kopečka plynule 5km a se zařazeným kvaltem s bídou tři a potom musím přidat plyn, tedy 3km spotřeba nula potom 2km spotřeba 5l/100, to mi vychází dvoj- až trojnásobek neutrálu. tak nevím, buď neumím počítat nebo jsi blbec.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 11. 2017 09:51

c) dostatek mista na slusnych/kvalitnich silnicich

Odpovědět  |   | 
Davefull1  |  07. 11. 2017 09:21

"nepotřebné papíry či prospekty" jestli-že v autě nevozíte roční sběr papíru, aby vaše dítko vyhrálo v soutěži mladých pionýrů, tak nějakej leták nemůže zvýšit spotřebu auta.
"na volnoběh motor spotřebovává každou hodinu zhruba dva litry" nevim co máte za auto ale osobák dva litry za hodinu opravdu nespotřebuje, spíš tak čtvrtinu, max polovinu udaný hodnoty.

Odpovědět  |   | 
Daniel  |  07. 11. 2017 09:28

V TopGearu (ještě Clarkson a spol.) počítali kolik paliva navíc stojí, pokud máte knírek. Nebylo to moc, ale každá (deseti) tisícina litru se počítá :)

Odpovědět  |   | 
Bubaak  |  07. 11. 2017 10:06

Vem si knírek co dokáže, takkže teď před každou jízdou se pořádně oholit, vyholit, vyhonit, vysrat, vyblít... to pak ušetříš litrů za celej život :)

Odpovědět  |   | 
tom  |  07. 11. 2017 09:33

benzínový motor si klidně dva litry vezme, hlavně v zimě. nafta cca 0.5-1 litr.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  07. 11. 2017 16:30

Nejlepší na úsporu pohonných hmot je auto předělat na LPG či CNG pak je úspora na 1 km 1 Kč takže za 10 let ušetříte na malé nové auto

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  07. 11. 2017 10:20

U doporučení, která zmiňují vlažné rozjezdy, pomalou jízdu a podobné aktivity, které potenciálně snižují plynulost provozu a průjezdnost, mi chybí dodatek nakonec:

Počínejte si tak pouze v případech, kdy tím výrazně neomezíte ostatní. Není nad to, když jedou po přecpané okresce takoví šetřílci 60-70 a kvůli hustému provozu nejdou předjet. Osobně nechápu, jak může takový "vůdce kolony" takto s klidným srdcem jet. Já bych to psychicky nedal, vidět v zrcátku za sebou zástup řidičů, které evidentně zdržuju a v klidu se táhnout dál.

To jisté s pomalým dojížděním k další červené - to, že mám já červenou, neznamená, že je červená i pro odbočení a že někdo za mnou nechce odbočit. Pak to kvůli mně nestihne.

A tak můžeme pokračovat.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 11. 2017 10:41

Vůdce kolony v takovém případě jede s naprostým klidem, protože ho situace za ním vůbec netrápí. Buď ji má na háku, nebo zkrátka jede úměrně svým schopnostem a možnostem (staří lidé, začátečníci, svátečníci a podobní). Jen výjimečně se jedná o šetřílka. Prvního k změně stylu nedonutíš kvůli jeho aroganci, druhého radši ani nutit nezkoušej, protože to je nebezpečnější, než pomalá jízda.
K té červené asi tolik: pokud jsem před tím, kdo chce odbočit, pak je mu jedno, jestli u té červené bude za pět či deset sekund, protože přes mé auto stále neodbočí. A pokud je tam samostatný pruh, pak je mu má pomalá jízda ukradená, ne? Sám taky nemám rád magory, kteří na světlech vypálí a tlačí se na všechny kolem, aby na dalších světlech nervně stáli a čekali, kdy zase padne ta zelená...

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  07. 11. 2017 10:59

Takový člověk by pak měl mít dost soudnosti a nevyjíždět za hustého provozu. Jeho pomalá jízda je nebezpečným elementem provozu.

Ohledně křižovatky - odbočovací pruh často začíná jen několik metrů před křižovatkou. Pokud se tedy musí dotyčný až k jeho začátku táhnout, nemusí to stihnout.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 11. 2017 12:39

Takový člověk se v určitou dobu potřebuje dostat z místa na místo. Má kvůli tomu čekat, až se urozené Quebe dostane tam, kam potřebovalo, aby teprve mohl vyjet? Aha, no jo, ale ten člověk by se pak nemusel dostat třeba na nákup, nebo k lékaři, nebo... nebo...
Přiznám se, že takových případů, které popisuješ, jsem zažil pár za život. Pokud takový pruh začíná "několik metrů před křižovatkou", stačí dvě auta v průběžném pruhu, a už stejně neodbočím.
Myslím, že jsi nám ukázal nejnebezpečnější element provozu u nás: sobeckou aroganci. A asi nebudu daleko od pravdy, když bude přímo tvá osobní.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  07. 11. 2017 13:09

Já se na silnicích snažím chovat ohleduplně. Když někdo jede pomaleji, jednoduše počkám na vhodné místo a předjedu. Na dotyčného se netlačím a nic si nevynucuju. Jen tady upozorňuji na to, že ohleduplnost a snaha, vyjít si vstříc, má být obousměrná. Tedy i pomalu jedoucí člověk by se měl chovat ohleduplně vůči zbytku provozu a zbytečně ostatní neomezovat. Nikoliv si vynucovat, že jej ostatní musí bezpodmínečně tolerovat, protože přece jede pomalu.

Ono i tu bezohlednou pomalou jízdu lze vnímat jako sobeckou argoanci. Aneb, já se přece potřebuju někam dostat a všichni se přizpůsobte tomu, že jedu jak s hnojem...

Co se křižovatky týče - no a co? Když tam ta dvě auta nejsou, proč dotyčnému neumožnit, aby to stihl? Když to vezmu do absurdna - to si jako můžu zaparkovat napříč dvěma pruhy a argumentovat, že kdyby tam byla nehoda, tak taky nikdo neprojede?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 11. 2017 13:20

Ne, nic se nezměnilo, nic jsi nepochopil. Ten člověk zkrátka nemá na vybranou, musí v tu danou dobu jet. A tak jede, jak umí. Nejede v rozporu se zákonem. Jen hlupák to nepochopí. Nechceš mi říci, že jsi hlupák, že ne?

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  07. 11. 2017 13:32

A co mu brání, například na chvíli uhnout, když už za ním nějakou dobu narůstá kolona, případně si vybrat méně frekventovanou silnici, která vede stejným směrem?Jak činí například inteligentnější traktoristé. Tady v prvé řadě nejde o to, jestli jede nebo nejede v rozporu se zákonem, ale o to, že ti lidé ani nepřemýšlejí, jestli by nemohli ostatním vyjít vstříc, protože žijí v dojmu, že jejich chování se musí všichni přizpůsobit a naopak neomezeně vycházet jim vstříc, protože "jedou, jak umí".

Odpovědět  |   | 
čert  |  08. 11. 2017 18:31

...na chvíli uhnout jim brání protože "jedou, jak umí". Kdyby uměli víc, tak možná i uhnou
Ale vážně, když dostane vůdčí list každý, kdo má občanku, tak Gaussova křivka kvality řidičů jen skopíruje G.křivku IQ populace. Není to sice ideální, ale na druhou stranu, člověk hned vidí, jak jsou na tom ostatní.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  07. 11. 2017 10:46

"po přecpané okresce takoví šetřílci 60-70 a kvůli hustému provozu nejdou předjet."

a) Vodic ma prisposobit jazdu podmienkam a svojim schopnostiam atd. Existuje milion dalsich dovodov, okrem spotreby, preco moze ist auto 60-70.

b) Co tak napriklad sa zamysliet nad tym, ze dovod pre tych 70 km/h je ... plynulost jazdy. Ak mam pred sebou auto 50 metrov, ktore tiez ide 70 km/h, a pred nim dalsie a dalsie, tak by som musel byt kreten, aby som ho dohnal. Ale ono sa vzdy najde blbec, ktory na to dupne, narve sa do medzery len preto, aby potom jazdil v 'hustym provozu' tou istou 70-tkou nalepeny na kufri auta pred sebou.

c) A nie je to prave tym 'hustym provozem', ze idu 70-tkou?

d) Kazdy vodic ma pravo jazdit 60-70 km/h po ceste, kde je maximalka 90 km/h. V ziadnom pripade to nesplna charakteristiku bezdovodne pomalej jazdy. A ty si ten posledny v rade, kto ma pravo to posudit.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  07. 11. 2017 11:07

a) jak píšu výše, pak by měl být dost soudný na to, aby svou jízdu vyhradil době, kdy není hustý provoz. Pokud navíc dotyčný z nějakého důvodu vyšší rychlost nezvládá, měla by být zkoumána jeho způsobilost k řízení motorového vozidla.

b) v takové situaci to je logické, nicméně já se bavím o situaci, kdy před dotyčným žádné auto nejede. Typicky to vypadá tak, že jede jeden 70, za ním desítky metrů dlouhá kolona. Pak pár set metrů až kilometr volno a následuje další "sedmdesátník", vedoucí svou vlastní kolonu. Toto je v obou směrech. Plynulost provozu tedy narušují jednotky pomalých řidičů pro celý zbytek provozu.

c) viz. b)

d) Pokud jede 60-70 jen z toho důvodu, že tak jet CHCE a obvyklé tempo na této silnici je vyšší, tak se naopak o bezdůvodně pomalou jízdu jedná.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 11. 2017 12:41

Myslel jsem si, že tvá reakce na mne bude jen úlet, ale ne... ty JSI morální odpad.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  07. 11. 2017 13:27

Jak píšu, ohleduplnost a tolerance má být obousměrná. Nemá sloužit jako argument pro legitimizaci bezohlednosti "slabších" vůči těm zbytku (schválně použito v uvozovkách, protože to nepovažuji za přesný výraz).

Morální odpad jsou lidé, kteří provozují toto citové vydírání.

Odpovědět  |   | 
duch  |  09. 11. 2017 19:13

Vy vubec nemáte ponětí o tom, co znamená "pomalá jízda", člověče. Ne, to rozhodne neni 70 km hod na miste, kde je povolena maximalni devadesatka.

Ostatně, klasický zákon:
"1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled."

Odpovědět  |   | 
ftipalek  |  08. 11. 2017 16:11

super, tak neušetří jen 1, ale celá kolona ...

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  10. 11. 2017 09:07

Zásadní u těchto "vůdců kolon" je, že je nezajímá co se děje ve zpětném zrcátku. Mají svoje přední koridorové vidění (ostatně Fabia I měla tak bachratej sloupek, že se z toho dalo dopředu vidět jen takto).

pomalé dojíždění je pro změnu dobré v kolonách, takže když se to dělá rozvážně, nic proti....

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  11. 11. 2017 23:01

Jet plynule neznamená jet na okresce 60-70 km/h, ale nejet jako debil stylem brzda plyn, ale trochu předvídat! A zamyslete se, proč v místech, kde se sbíhají dva pruhy do jednoho, je při hustším provozu kolona, když třeba pár kilometrů před tím, kde je pouze jeden pruh, to jede plynule! Možná proto, že debilové, co strašně musí jet jako blázni, se na sbíhání pruhu naštosují a ještě se nalepí autu před sebou na zadek, takže se postupně musí zpomalovat, až se provoz zastaví! Zamyslete se nad tím.

Odpovědět  |   | 
řadím od r 83  |  07. 11. 2017 11:01

Nevím vystřídal jsem spoustu aut za život.. první byl dokonce Trabant 601...
Vliv na spotřebu má především to uvědomit si:
1. jaký mám v autě motor..
2. diesel/benzín
3. dále jaký má výkon k váze vozu..
4. mám či nemám turbo
5. a kdy zabírá ..
6. mít představu o křivce kroutícího momentu ....
7. dále kolika stupňovou a jakou mám převodovku ..
8. jak mám postavené kvalty ..
9. umět včas podřadit při akceleraci a předjíždění (mě na vojně učili i meziplyn)
10. nejezdit zbytečně na vyšší kvalt a nízké otáčky hlavně u turba tam kde vím že budu akcelerovat
11. svoji roli hraje i typ náhonu dnes převážně přední náhon a zda ho umím využít při průjezdu zatáčkou (řada lidí jezdí jak se 120 před zatáčkou brzdí pak projedou bez plynu a pak akcelerují až na rovině.. já jezdím pod plynem jen udržuji rychlost a vždy je dojedu
12. nejezdím pomalu, ale plynule a s předvídavostí

a tak mám až o litr měnší spotřebu než partnerka

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  07. 11. 2017 11:25

Ad poslední věta: Tak to snad každý, ne?

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  07. 11. 2017 11:37

moji spotřebu po městě stejně nejvíc ovlivňují řidiči kolem. Např. semafor, červená, zbývá 200m. Jedu 30-35kmh a doufám, že to projedu plynule. Houno, předjede mě frajer, aby to předemnou zašlápl. Já taky. Sotva zastavím, a hádej co? Padne zelená.

Většina na silnici nepřemýšlí o tom, co bude za 10 sekund a pak to tak vypadá. Všude zácpy, kolony a nervní řidiči, co troubí a ukazují si znaky rukama.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  07. 11. 2017 13:00

Tesat do kamene. Zelená, odpal od semaforu, sedmdesát - osmdesát na tachu, zastavit na červenou na následující křižovatce, zelená, odpal od semaforu, sedmdesát na tachu, zastavit na červenou.... Typický pražák při průjezdu Hradcem Králové. Přitom se to dá projet krásně trochu pomaleji na zelenou vlnu....

Odpovědět  |   | 
Anonymni  |  07. 11. 2017 13:54

Alespon mne tempomat nebrzdi z kopce.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 11. 2017 16:38

Nejvysší čas se na tydle zoufalý krávoviny vys#at a koupit si elektroauto

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  07. 11. 2017 18:22

'může hodit i takzvaný rádce při řazení'

Tak tymto si to, pan autor uplne zabil. Co Ti mam na to povedat? Radsej nic.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  07. 11. 2017 18:41

Mno. A tak teraz, podme si to prejst normalne:

a/ po nastartovani nechajte studeny motor minutku-dve (to nikoho nezabije!), aby sa rozchrchlal. Pricin je viac, prvou je steceny olej dolu vo vani. Hlavne pro longlajfe, ktory sa velmi rad meni na nieco, co vyzera skor ako maslo. Longlajf okamzite von, toto nema v rodinnom aute, ktore je urcene na dlhsie pouzivanie, co hladat.
b/ po starte motor 'tocime' v nizsich, ale rozumnych, studenych otackach, radime jemne a pomaly. Orientacne, benzin, radime tak, aby po preradeni otacky padli na cca 2ooo (4-5st), co znaci ze tocime do cca 23oo-25oo, podla sprevodovania.
c/ pouzivanim a+b docielite, ze motor sa prirodzene, citlivo a rychle zohreje na minimalnu teplotu a mozete potom aplikovat bod 'd'.
d/ n-e-r-a-d-i-m-e najvyssi stupen hned ako to potiahne. Trebars na 4 a mestskych 50-60kmh sa oplati ist skor na 4 ako na 5. Motor, ktory sa po a+b zohrial na nejaku to teplotu, sa zohreje este lepsie, na prijemnych otackach a viacerych pracovnych cykloch.
e/ postupne s citom zvysujte naroky na vykon. Raz za tyzden (dokonale zohriate), prevetrat.

No a tak mozete pouzivat Vase auto xyz rokov. Co je asi najlepsia uspora, ze.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  07. 11. 2017 19:33

Praktikuji, až na to, že řadím až při 3000 otáčkách. Zase je třeba brát ohled na plynulost provozu. Někde na venkově by to možná šlo, ale ve větším městě nejsou rozjezdy jak s hnojem zrovna ohleduplné.

Odpovědět  |   | 
Toast  |  07. 11. 2017 23:05

Pokud v dieselu nahradite olej za normalni (ne LL) tak celkem spolehlive znicite DPF, protoze LL splnuji VW 507.00 a ten ma nizky obsah popela.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  08. 11. 2017 06:57

Souhlas. Olej v každém případě podle specifikace výrobce. A měnit podle zatížení. Třeba 15.000 km nebo 1 rok.
Dotaz: Který motor si vezme 2 litry za hodinu na volnoběh? To je údaj který má snad vyděsit a ospravedlnit nesmysl zvaný Start/Stop? Motory, které které používám mají spotřebu na volnoběh cca 0,5 až 0,8 l/hodinu což činí naprosto směšných 15 ml/minutu (ano, vím - to je skoro polovina z uvedených 2 litrů). Spotřeba na volnoběh je naprosto zanedbatelná oproti "běžnému" provoznímu režimu. Chápu výrobci se tento údaj velmi hodil/hodí při měření emisí.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  08. 11. 2017 18:50

preboha....tak taku kokotinu ani nemienim komentovat.

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  08. 11. 2017 18:12

2 litry za hodinu na volnoběh?

Co tady autore prášíš? Proč tak lžeš? Průměrné auto žere na volnoběh cca 0,7 až 1 l/hod.

Kolik ušetří S/S systém na křižovatce (kruháči), kde stojím max 20 sekund? 5ml, což je 19 haléřů. No to se kur'na vyplatí. Kolik energie pak stojí následné dobití baterie po automatickém startu?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  08. 11. 2017 18:58

Brusel-Sojuz.

Vzi sa do ich situacie: skvela prilezitost, po xyz zjazde strany prideme na to, ze sa da trhnut tym, ze vyrobcovia dostanu nejaky ten baksis - predsa len, vyrobcom pridu objednavky na taky a onaky vyrobny diel. Tak preco by sme na tom nemohli trhnut nejake tie love, ked to presadime, ze. Dalsie otazky...

Odpovědět  |   | 
Standa  |  07. 12. 2017 02:49

Start-Stop ušetří? Zkuste si to na té samé trase... Pokud zastavujete vždy jen na chvilku (třeba u semaforu, před kterým je kolona - která se k němu pomalu přibližuje), tak se start-stopem je spotřeba stejná či dokonce vyšší, než bez něj (v koloně i o 0,5-1 l/100km)

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  08. 01. 2018 15:53

Doporučuji vyzkoušet. Případně pokud nevíte jak se počítá spotřeba paliva, tak mrkněte zde https://www.povinne-ruceni.com/clanky/vypocet-spotreby-a... ...

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  09. 11. 2017 17:22

a najdolezitejsi bod ste zabudli. ak chcete nizku spotrebu, kupte si dizel

Odpovědět  |   | 
duch  |  09. 11. 2017 19:16

Koho zajímá nízka spotreba? To, oč jde, není nízka spotřeba, ale nizke náklady na jízdu. A kdo chce jezdit levně, si koupí (atmosférický) benzín, předelá za pár šupů na LPG, a jezdí za 0,9-1 Kc/km. Nějaký "dizel" se může jít zahrabat

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  10. 11. 2017 09:14

že ale těch atmo benálů kua ubývá. Málem už není z čeho. Všechno to cpou do dizla (fabriky), aby si to lidi kupovali, načež od koupi benálu je odradí svými 3-hrnky s litrovým obsahem. Dělá to tak většina velkých fabrik, nejen koncern.

Odpovědět  |   | 
RobinHudec  |  20. 09. 2018 16:00

Divím se že tu nikdo nenapsal docela zásadní věc, kterou jsou tyto systémy: http://www.levnelpg.cz/systemy-lpg/... . Určitě se dá ušetřit na provozu i jinde, ale tohle je poloviční a tedy největší úspora..

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 47 N/A
Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 48 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A