6 zásad úsporné jízdy: Poradíme, jak snížit spotřebu auta

Nejdůležitější pro nízkou spotřebu automobilu je jízdní styl řidiče. Jsou však i další důležité okolnosti, kterým je třeba věnovat pozornost. Například tempomatu.

Nejdůležitější hráči na světovém trhu s ropou se dohodli na omezení těžby. V důsledku toho se cena barelu této suroviny typu Brent dostala nad hranici šedesáti dolarů. Analytici navíc předpokládají, že tento trend bude nadále pokračovat. Jen díky sílící koruně se zatím dá natankovat pod třicet korun za litr. Pokud by totiž koruna oproti úrovni na začátku roku podstatně neposílila, připláceli bychom si již nyní za každý litr zhruba korunu a třicet haléřů.

Pokud jsou pro vás částky za spotřebovaný benzin nebo naftu důležité, připomeňte si následující zásady pro úspornou jízdu:

1) Jezděte plynule a ne moc rychle

Pokud budete jízdě věnovat dostatečnou pozornost a dívat se daleko před kapotu svého auta, dokážete maximálně využívat dříve získanou kinetickou energii. V praxi to znamená, že byste neměli příliš prudce akcelerovat při rozjezdu od semaforů, když je vám jasné, že za pár desítek metrů budete muset zase brzdit před další červenou. Z prudšího kopce brzděte motorem, při dojíždění ke značce na začátku obce včas vyřaďte a jeďte na neutrál. Také si nechávejte dostatečný odstup od aut jedoucích před vámi. Můžete tak plynuleji reagovat na jejich počínání. 

Kromě toho, že takto docílíte poměrně citelné úspory paliva, budete méně často měnit opotřebované brzdové destičky a kotouče.

Jízda vysokou rychlostí znamená vyšší zatížení motoru a větší aerodynamický odpor. Mějte na  paměti, že každých deset kilometrů v hodině nad rychlost kolem 110 km/hod může v závislosti na typu karosérie vozu přinést zvýšení průměrné spotřeby až o litr. 

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 60 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků