6 zásad úsporné jízdy: Poradíme, jak snížit spotřebu auta

Nejdůležitější pro nízkou spotřebu automobilu je jízdní styl řidiče. Jsou však i další důležité okolnosti, kterým je třeba věnovat pozornost. Například tempomatu.

Nejdůležitější hráči na světovém trhu s ropou se dohodli na omezení těžby. V důsledku toho se cena barelu této suroviny typu Brent dostala nad hranici šedesáti dolarů. Analytici navíc předpokládají, že tento trend bude nadále pokračovat. Jen díky sílící koruně se zatím dá natankovat pod třicet korun za litr. Pokud by totiž koruna oproti úrovni na začátku roku podstatně neposílila, připláceli bychom si již nyní za každý litr zhruba korunu a třicet haléřů.

Pokud jsou pro vás částky za spotřebovaný benzin nebo naftu důležité, připomeňte si následující zásady pro úspornou jízdu:

1) Jezděte plynule a ne moc rychle

Pokud budete jízdě věnovat dostatečnou pozornost a dívat se daleko před kapotu svého auta, dokážete maximálně využívat dříve získanou kinetickou energii. V praxi to znamená, že byste neměli příliš prudce akcelerovat při rozjezdu od semaforů, když je vám jasné, že za pár desítek metrů budete muset zase brzdit před další červenou. Z prudšího kopce brzděte motorem, při dojíždění ke značce na začátku obce včas vyřaďte a jeďte na neutrál. Také si nechávejte dostatečný odstup od aut jedoucích před vámi. Můžete tak plynuleji reagovat na jejich počínání. 

Kromě toho, že takto docílíte poměrně citelné úspory paliva, budete méně často měnit opotřebované brzdové destičky a kotouče.

Jízda vysokou rychlostí znamená vyšší zatížení motoru a větší aerodynamický odpor. Mějte na  paměti, že každých deset kilometrů v hodině nad rychlost kolem 110 km/hod může v závislosti na typu karosérie vozu přinést zvýšení průměrné spotřeby až o litr. 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků