Jak jezdit s cizím autem

Tu a tam se stane, že někomu půjčíme vůz, anebo naopak sami jedeme autem, které nám nepatří – samozřejmě legálně. Je rozdíl, jestli jezdíme jen u nás nebose vydáme i za hranice. Právní předpisy jsou různé.

U nás není plná moc pro toho, kdo cizí auto řídí, předepsaná. Tady - a v drtivé většině Evropy - postačuje při silniční nebo hraniční kontrole předložit osvědčení o registraci vozidla (malý techničák). Některé státy v jihovýchodní Evropě však plnou moc vyžadují v případě, že vozidlo řídí někdo, kdo není uveden v dokladech vozidla. Žádný vzor nebo formulář mezinárodně uznávaný neexistuje. Doporučujeme však minimálně dvoujazyčný, notářem ověřený list, na kterém budou uvedena data osoby (jméno, příjmení, datum narození, číslo pasu), data o vozidle (tovární značka, registrační značka, VIN) a zmocnění vozidlo užívat.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků