Jak jezdit s cizím autem

Tu a tam se stane, že někomu půjčíme vůz, anebo naopak sami jedeme autem, které nám nepatří – samozřejmě legálně. Je rozdíl, jestli jezdíme jen u nás nebose vydáme i za hranice. Právní předpisy jsou různé.

U nás není plná moc pro toho, kdo cizí auto řídí, předepsaná. Tady - a v drtivé většině Evropy - postačuje při silniční nebo hraniční kontrole předložit osvědčení o registraci vozidla (malý techničák). Některé státy v jihovýchodní Evropě však plnou moc vyžadují v případě, že vozidlo řídí někdo, kdo není uveden v dokladech vozidla. Žádný vzor nebo formulář mezinárodně uznávaný neexistuje. Doporučujeme však minimálně dvoujazyčný, notářem ověřený list, na kterém budou uvedena data osoby (jméno, příjmení, datum narození, číslo pasu), data o vozidle (tovární značka, registrační značka, VIN) a zmocnění vozidlo užívat.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků