Tyto přírodní jevy vás v zimě mohou potkat na silnicích. Jak se zachovat?

Moose  |  15. 12. 2018 10:11

Jako vážně? Nechcete už rovnou psát reportáže o tom že pod bodem mrazu voda mrzne? Jste normální?

Odpovědět  |   | 
Miloš Bumbál  |  15. 12. 2018 10:44

Aquaplaining je sviňa

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  17. 12. 2018 07:57

To ano a hlavne ak 'plava' iba jedna strana - tu sa da 'chytit' trojity ritberger aj na rovnom useku a zdanlivo bez priciny. Tak isto potom aj kolaj v napadanom snehu (staci mala vrstva). Nedockavec to chce hodit do laveho a predbehnut a v tom momente uz aspiruje na medajlu v onom spomenutom sporte. Uplne idealne, ak sa pred Vas takyto zaradi a zrazu to zacne tocit Vam priamo pred cumakom. Stalo sa mi uz 2x.

Toto je snad jedina situacia, kde elektronika naozaj vie velmi (a hodne) pomoct.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  17. 12. 2018 07:57

To ano a hlavne ak 'plava' iba jedna strana - tu sa da 'chytit' trojity ritberger aj na rovnom useku a zdanlivo bez priciny. Tak isto potom aj kolaj v napadanom snehu (staci mala vrstva). Nedockavec to chce hodit do laveho a predbehnut a v tom momente uz aspiruje na medajlu v onom spomenutom sporte. Uplne idealne, ak sa pred Vas takyto zaradi a zrazu to zacne tocit Vam priamo pred cumakom. Stalo sa mi uz 2x.

Toto je snad jedina situacia, kde elektronika naozaj vie velmi (a hodne) pomoct.

Odpovědět  |   | 
a  |  15. 12. 2018 15:47

Žádný černý led neexistuje. Je to nesmysl, který vznikl diletantským překladem. Periodikum, které uveřejňuje články vzniklé podprůměrným překladem cizího zdroje, je ubohé.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  15. 12. 2018 19:59

Ten vyraz se celkem bezne pouziva a doslovny preklad a anglictiny neni v tomto pripade - podle mne - na skodu.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  16. 12. 2018 11:39

No tak na to snad stačí se trošku zamyslet a nebrát všechno tak doslova, myslím, že pro takovýto typ slov je i odborný jazykový výraz. Průhledná věc, jako například led, přebírá barvu svého pozadí, napřklad silnice, nejpravděpodobněji černou od asfaltu obsaženém v silničním koberci {není to koberec, že } a je tedy pro lidské oko neviditelný, je potřeba zapojit i jiné smysly a rozum .

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  16. 12. 2018 17:59

Neprebira nici barvu, je 'dokonale' pruhledny, ciry, cisty (clear ice), tudiz je vicemene 'neviditelny' (nepostrehnutelny). Prevazne cerny povrch vozovky prusvita a pro zjednoduseni se tento efekt nazyva black ice.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  16. 12. 2018 19:43

No tak prostě jím barva prochází. Stačí to na ukončení nepodstatného slovíčkaření ?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  16. 12. 2018 20:24

Neprochazi

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  17. 12. 2018 07:44

Skratka hladke ako sklo.

A zasa a len vytiahnem to mierne klesanie u nas, cesta mierne klesa pozdlz lesa do takej uplne nevinnej 90 zakruty. Tretotriedka, ale (mozno nanestastie) s velmi zachovalym hladkym asfaltovym povrchom. Vznika tu presne ten isty efekt, ked si obcas na aute rano najdete suvislu vrstvu ladu. Co nie je nic ine len skondenzovana, vyzrazana a zamrznuta vlhkost. Teraz si staci predstavit to iste ale v znacne zosilnenom garde. Z toho lesa totiz rano 'stecie' vlhky vzduch dolu do doliny. Na tej ceste bezne najdem centimeter+ suvisly hladky lad. Priznavam sa ze ked som tam siel prvykrat (tma), vysiel som tak do polovice a potom za mi auto zacalo suchat zadkom dolu. Naozaj neprijemne, hodil som tam spiatocku a hmlovky (nech aspon nieco vidim), dosuchal som sa az dolu a (nastastie tam bol zavej), oprel tam. Ziadna skoda, len spotena prdel. Odvtedy ten usek jazdim s retazou (je to len par sto metrov).

Ale pravidelne a kazdy rok sa tam niekto vysype ked ide zvrchu. Auto sa mu na tom klzisku pekne rozbehne : kedze moderne auta absolutne nedavaju vediet o tom co sa deje dolu a je to dlhsi rovny (klesajuci) usek ale potom ajeje: mate tam 90, stupite na brzdu a nic. A nic a neuprosne nic a sup ho aj s truhou a lyzami do malin. Este horsie ak tu zakrutu napolo prejde, smerom von z obluka je uz len priekopa (maliny koncia), tam som uz videl nejedno SUV, ktore si to tam jemne ustlalo. Je to taka 'pomala' smrt. Idete sotva 30, ale idete a stale idete a nic s tym nespravite - no a ak stastne a sikovne miniete tie spomenute maliny, uz len bac dolu cez budu do priekopy. Tu Vam 4x4 a armada elektroniky bude na vsetko mozne, cize na nic. Sused ma tam dolu chatu: prve co sa ho pytam ked pridem (po obligatnom poldeci na uvitanie), kolko takychto nestastnikov uz prisiel pozdravit.

Mat takyto lad na rychlom useku, to je uz poukazka do marnice.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  18. 12. 2018 04:24

Pokud bude většina řidičů jezdit tím stylem, že jako letět stovkou po mokré/namrzlé silnici za tmy na tlumená světla, nejlépe v koloně a nalepený pět metrů na kufr auta před sebou je v podstatě normální, žádný článek nepomůže. Pomůže jen příroda, která je pošle ze silnice do příkopu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  18. 12. 2018 08:01

Pro SUV, D3 a sluzebaky fyzikalni zakony neplati.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově b…

Rusko si většinou spojujete s legračními kompilacemi z tamních cest, které se objevují na různých video serverech. Oni ty auta umějí ale i řádně opravit, jak dokazuje i tento případ.

22.  2.  2019 | | 20 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 142 N/A
Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elekt…

Se šéfem českého zastoupení Škodovky jsme si v Ženevě povídali o dalším rozvoji elektromobility v České republice. A má poměrně jasná sdělení.

7.  3.  2019 | | 102 N/A