Pokud bude většina řidičů jezdit tím stylem, že jako letět stovkou po mokré/namrzlé silnici za tmy na tlumená světla, nejlépe v koloně a nalepený pět metrů na kufr auta před sebou je v podstatě normální, žádný článek nepomůže. Pomůže jen příroda, která je pošle ze silnice do příkopu.
Pro SUV, D3 a sluzebaky fyzikalni zakony neplati.
Žádný černý led neexistuje. Je to nesmysl, který vznikl diletantským překladem. Periodikum, které uveřejňuje články vzniklé podprůměrným překladem cizího zdroje, je ubohé.
No tak na to snad stačí se trošku zamyslet a nebrát všechno tak doslova, myslím, že pro takovýto typ slov je i odborný jazykový výraz. Průhledná věc, jako například led, přebírá barvu svého pozadí, napřklad silnice, nejpravděpodobněji černou od asfaltu obsaženém v silničním koberci {není to koberec, že } a je tedy pro lidské oko neviditelný, je potřeba zapojit i jiné smysly a rozum .
Neprebira nici barvu, je 'dokonale' pruhledny, ciry, cisty (clear ice), tudiz je vicemene 'neviditelny' (nepostrehnutelny). Prevazne cerny povrch vozovky prusvita a pro zjednoduseni se tento efekt nazyva black ice.
No tak prostě jím barva prochází. Stačí to na ukončení nepodstatného slovíčkaření ?
Neprochazi ;-)
Skratka hladke ako sklo. A zasa a len vytiahnem to mierne klesanie u nas, cesta mierne klesa pozdlz lesa do takej uplne nevinnej 90 zakruty. Tretotriedka, ale (mozno nanestastie) s velmi zachovalym hladkym asfaltovym povrchom. Vznika tu presne ten isty efekt, ked si obcas na aute rano najdete suvislu vrstvu ladu. Co nie je nic ine len skondenzovana, vyzrazana a zamrznuta vlhkost. Teraz si staci predstavit to iste ale v znacne zosilnenom garde. Z toho lesa totiz rano 'stecie' vlhky vzduch dolu do doliny. Na tej ceste bezne najdem centimeter+ suvisly hladky lad. Priznavam sa ze ked som tam siel prvykrat (tma), vysiel som tak do polovice a potom za mi auto zacalo suchat zadkom dolu. Naozaj neprijemne, hodil som tam spiatocku a hmlovky (nech aspon nieco vidim), dosuchal som sa az dolu a (nastastie tam bol zavej), oprel tam. Ziadna skoda, len spotena prdel. Odvtedy ten usek jazdim s retazou (je to len par sto metrov). Ale pravidelne a kazdy rok sa tam niekto vysype ked ide zvrchu. Auto sa mu na tom klzisku pekne rozbehne : kedze moderne auta absolutne nedavaju vediet o tom co sa deje dolu a je to dlhsi rovny (klesajuci) usek ale potom ajeje: mate tam 90, stupite na brzdu a nic. A nic a neuprosne nic a sup ho aj s truhou a lyzami do malin. Este horsie ak tu zakrutu napolo prejde, smerom von z obluka je uz len priekopa (maliny koncia), tam som uz videl nejedno SUV, ktore si to tam jemne ustlalo. Je to taka 'pomala' smrt. Idete sotva 30, ale idete a stale idete a nic s tym nespravite - no a ak stastne a sikovne miniete tie spomenute maliny, uz len bac dolu cez budu do priekopy. Tu Vam 4x4 a armada elektroniky bude na vsetko mozne, cize na nic. Sused ma tam dolu chatu: prve co sa ho pytam ked pridem (po obligatnom poldeci na uvitanie), kolko takychto nestastnikov uz prisiel pozdravit. Mat takyto lad na rychlom useku, to je uz poukazka do marnice.
Ten vyraz se celkem bezne pouziva a doslovny preklad a anglictiny neni v tomto pripade - podle mne - na skodu.
Aquaplaining je sviňa
To ano a hlavne ak 'plava' iba jedna strana - tu sa da 'chytit' trojity ritberger aj na rovnom useku a zdanlivo bez priciny. Tak isto potom aj kolaj v napadanom snehu (staci mala vrstva). Nedockavec to chce hodit do laveho a predbehnut a v tom momente uz aspiruje na medajlu v onom spomenutom sporte. Uplne idealne, ak sa pred Vas takyto zaradi a zrazu to zacne tocit Vam priamo pred cumakom. Stalo sa mi uz 2x.Toto je snad jedina situacia, kde elektronika naozaj vie velmi (a hodne) pomoct.
Jako vážně? Nechcete už rovnou psát reportáže o tom že pod bodem mrazu voda mrzne? Jste normální?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.