Jak jezdit na kruhovém objezdu? Podle průzkumu to neví dva ze tří řidičů!

69 komentářů

Pavel
5. května • 14:15

Zdravím, nedávno jsem nad tím také přemýšlel a narazil jsem na tento článek: https://www.dopravniznaceni.com/pravidla-jizdy-na-kruhove... ... je to tam hodně stručné, ale jsou tam vysvětlené základní pravidla, která je dobré znát (třeba pro někoho kdo tápe na testy v autoškole)

Helle
29. března • 7:28

Stupidnější článek tady už dlouho nebyl.

boh
24. března • 7:36

spanielsko je plne kruhacov, aj tych velkych. ake som u nas este nevidel

Michal2
9. února • 9:29

Občas na určitým kruháči u nás používám i blinkr doleva kam pak jedu.Dá se projet rychle a aby si v protisměru nemysleli že jedu rovně tak mi to přidá tak 50procent šanci že tam nevjedou.Sám jsem už párkrát tam někomu vjel když jsem dle jeho rychlosti čekal že pojede rovně.Stejně nejhorší jsou ti co blinkr nepoužívají a hlavně když vidí kamión tak snad naschvál a proto jsou kolony u kruháčů.Já bejt cajt to by se vydělávalo.. :))

PIV
8. února • 22:02

No mohli jste to trochu více rozepsat, hlavně co se týče speciality "dálničních kruhových objezdů". To jsou ty, kde připojovací pruh plynule přechází na následný odbočovací pruh. Podle pravidla jízdy v pruzích, když na takovém kruháči najíždím a hned sjíždím, tak mám přednost před vozidly na kruháči (jsou v jiném pruhu), které by taky chtěly odbočit. Jenže mnozí to neví a myslí si, že když jsou na kruháči, tak mají automaticky přednost a někteří si ji i násilím vynucují. Osobně, když na takový kruháč najíždím a chci v tom pruhu hned sjet, dávám blinkr doprava, ikdyž bych nemusel. Ale blinkr je přece komunikační prostředek a jak jinak bych měl ostatní včas informovat o svém úmyslu? A to nepatřím mezi ty ukecané řidiče, kteří dávají blinkr vždy, když potřebují "trochu otočit volantem".

Marcello Brecka
7. února • 19:16

V Británii jsem si užil, tam na sjezdu z dálnice na první kruhac jsou 2,3,4 pruhy na napojení. Když se blbě zařadite, tak na kruhaci při změně pruhu jsou Britové nervózní. Skotsko je ok.

Tomáš Matný
6. února • 17:20

Prosím který paragraf tohle říká? "A ta­ké po­zor na cyk­lis­ty, po­kud je­dou ve sku­pi­ně, jsou po­va­žo­vá­ni za jed­no vo­zi­dlo a je nut­né dát jim před­nost."

Tomáš Matný
6. února • 17:35

Odpovím si sám, z jiného článku.
„Je třeba znovu a znovu zdůrazňovat to, že cyklisté mají jezdit jednotlivě za sebou. Není možné, aby jeli dva nebo tři vedle sebe nebo vytvářeli takzvané pelotony,“ říká Budský.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/cykliste-kte... ...
V obci ale nesmí jet v kterémkoliv pruhu, tuto možnost má pouze řidič motorového vozidla, a tam tedy cyklista musí jet při pravém okraji vozovky. Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou, tedy všechny případy, kdy cyklisté jedou vedle sebe včetně jízdy v pelotonu, jsou zakázány. K tomu jedna poznámka. Zkuste při jízdě mimo obec zatroubit na dva vedle sebe jedoucí cyklisty, abyste je upozornili, že je hodláte předjet. S vysokou pravděpodobností se dočkáte nemravných gest a nadávek. Přitom jsou to oni, kdo porušuje zákon, vy jste zvukové výstražné znamení k upozornění řidiče předjížděného vozidla mimo obec užili zcela v souladu se zákonem. Jeden z mnoha cykloparadoxů.
Tak že mi můžou maximálně .......

Jan A.K.
6. února • 17:58

V kterem to filmu byla tahle hlaska
ODPOVIM SI SAM
Ja si nemuzu vzpomenout.
Sakra byl to Donutil ,asi ,ale nevim

petr r. (petrumr)
6. února • 17:53

motorové vozidlo nemůže jet v obci v kteremkoliv pruhu. Podle fotek, není článek z čr.

Jan A.K.
6. února • 17:57

Mas pravdu,clanek pojednava o situaci ve Spanelsku .

johnyk
6. února • 13:33

Promiňte, ale i jeden cyklista je účastník silničního provozu a pokud má přednost, tak ji prostě má. Nechápu kde jste vzali informaci, že víc cyklistů je jak auto a pak by se jim měla dát přednost.B-]

Tomáš Matný
6. února • 17:38

To je vidět jací odborníci píšou články. Nebo spíše překládají a kradou ze zahraničních webů, kde většinou platí jiné dopravní předpisy. Pak se najde čitatel cyklista, který to začne uplatňovat v praxi a hned je nehoda na světě. A Řidič je ten špatný :-(

Kankunen
6. února • 14:36

Přednost chodce a cyklisty je proti přírodě,

.
6. února • 15:25

V civilizovaných společnost funguje bez problémů. Zajeď si do Ruska, tam se ti na silnicích bude moc líbit.

Jan A.K.
6. února • 15:44

Ano , vsechny poslat do Ruska.
To bude ten vychovny efekt - civilizovanych spolecnost
Tebe jinde nepusti,to je nam znamo , ale my muzeme i do jinych destinaci a tam je opravdu hezky .
Nekteri dokonce v jinych krasnych zemich i bydli.
Ale ty proste mas silne pouto k Rusku a proto jezdis do Ruska.
Tak si to tam uzij, hrdino

Dagmarrr
6. února • 13:17

pastí na víceproudém kruháči je to, že když přejíždíte z vnitřního pruhu do vnějšího a je to v okamžiku před nějakým výjezdem, tak řidič, co právě přijede ke kruháči a vidí auto s puštěným blinkrem na vnějším okruhu, tak tam samozřejmě vjede a pak se oba diví... A to je nevýhoda směrovek, co jen při ťuknutí bliknou několikrát a vy jste přitom už zcela jinde...

Dread
8. února • 12:54

Tohle se mi ještě nestalo. Už párkrát se mi stalo že řidiči neví kdo má přednost, jestli ten na vnitřním, nebo ten na vnějším kruháku. Pak je to docel sranda, když vás autobusák řízne, s tím že chce vyjet a pak vás ještě vyfak...

dejf
9. února • 8:40

Tohle by se vám nikdy nestalo, kdyby jste na vícepruhových kruháčich uměl jezdit. Do vnějšího pruhu najiždí pouze řidič, který chce kruháč opustit hned prvním výjezdem, potom nemuže nikdy dojít ke kolizní situaci s autem z vnitřího pruhu, které vyjíždí z kruháče ven až na 2-až xtém výjezdu. Tohle umí perfektně třeba řidiči ve Francii nebo Anglii, 90% Čechů najede do vnějšího okruhu a obkrouží celý objezd, čimž blokuje auta na vnitřním okruhu, generuje kolizní situace a ještě se rozčiluje.

jozka
9. února • 19:30

Problem je ten, ze predpisy neporusuje ten ve vnejsim, ale ten ve vnitrnim. Jizda v pruzich, prednost a tak. Az budete mit papiry, pochopite.

dejf
10. února • 8:11

Rád si nechám vysvětlit jaký předpis porušuji jízdou ve vnitřním pruhu. Krásný příklad jak to u nás (ne)funguje je v Ostravě-Dubině. Tam je vícepruhý kruháč kde řidiči kteří jezdí jako vy, tedy pouze ve vnějším okruhu, způsobili naprostý kolaps dopravy a bylo nutno kruhový objezd nalajnovat aby řidiči byli nuceni se chovat tak jak to popisuju výše, tedy když najedete do vnějšího pruhu, vykopne vás kruháč hned na prvním výjezdu a od té doby to funguje hladce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jozka
10. února • 8:21

Zadny. Stejne jako ho neporusuje ten co jede ve vnejsim. Moje vyjadreni se tykalo toho, ze ti, co jedou vnejsim vytvareji kolizni situace. Ty je vytvareji ti, co jedou vnitrnim a z vnitrniho vyjizdi ven a pak se hrozne divi, ze tam nekdo jede. Paragraf o jizde v pruzich.Ale jinak plati to, co jsem psal u blinkru. Jakmile si zacnete tvorit vlastni pravidla (a vynucovat jejich respektovani ostatnimi), jste nebezpecny.

brk77
6. února • 13:12

Sice to asi není úplně podle předpisů, ale docela se rozmohlo dávat blinkr už při vjezdu na kruhový objezd, když dané vozidlo vyjede hned prvním výjezdem. Připadá mi to docela logické, protože vozidlo na dalším vjezdů ví, že má dost času na vjezd a na malých městských kruhových objezdech to dost pomáhá plynulosti.

Gint
6. února • 16:57

Proč by to nebylo podle předpisů? Blinkr se má dávat včas. Signalizovat jim vjetí na kruháč je nejen nesmysl, ale taky je to zakázaný. Z toho vyplývá, že blinkr co dáte před kruháčem dává jasně najevo záměr vyjíždět prvním výjezdem. Pokud ne, tak je řidič idiot. Na velkých se to nestane, ale na malým kruháči, kterým se projíždí skoro rovně padesátkou a od vjetí do výjezdu jsou sotva 3 metry přece nebudu dávat znamení až po vjezdu. To totiž odporuje pravidlu "včas" a vyjde to skoro nastejno jako nedat blnkr vůbec.

jozka
7. února • 19:29

Blinkr pouzity tehdy, kdy pouzit byt nema sdeluje pouze to, ze za volantem sedi osoba nevyzpytatelna. A protoze se tahle hovadina siri, neda se na kruhaci verit uz vubec nicemu.

boh
24. března • 7:43

co sa moze stat, ked pouzies blinker o 2 sekundy skor? vobec nic.

Karel
7. února • 14:04

Není to podle předpisů (silničního zákona). Dost často se stává, že blinkr dá i ten, kdo nemá v úmyslu vyjet prvním výjezdem. Na karambol je tím zaděláno. I na malém kruháči najdu okamžik, kdy dát blinkr až před výjezdem.

Jan A.K.
7. února • 17:08

Jste dobrej ,
Jen do nich,jen do tech zabednecu, ale bacha na krevni tlak.
Kazdopdne jsem na vasi strane , jezdite v levo, ze ?

petr r. (petrumr)
6. února • 15:35

já to dávám vždy.

Karel
7. února • 13:59

Takže každý si uděláme svoje pravidla, tak jak si myslíme že je to správně, a podle nich budeme jezdit?
" Mně by se líbilo jezdit na červenou, a stát na zelenou". Zdůrazňuji uvozovky!

boh
24. března • 7:40

blinkrom o 2 sekundy skor nic nepokazis

.
6. února • 12:24

Mizerný článek.

petr r. (petrumr)
6. února • 11:20

když před kruháčem není značka kruhový objezd C1, tak vozidlo může jet i do leva, jinak se řídí vyobrazenýma šipkama, někde se jezdí do leva a když tam není značka P4 nebo P6 tak u nás řidič má přednost před těma co jedou na kruháči. Já když odbočuji na první sjezd, tak už mám blinkr.

Karel
7. února • 10:58

To, že když vyjíždíte prvním výjezdem a dáváte blinkr už při nájezdu na kruháč je špatně! To je situace, kdy si řidiči dělají svoje pravidla, a pak vzniká bordel. Pravidlo musí být jen jedno! To, že mám jiný názor na to, jak by to mělo být, mít můžu, ale chovat se musím podle toho, co je dané silničním zákonem.

Jan A.K.
6. února • 11:27

Excelentni .
Mam podezreni, ze jsi pomahal tvorit system rozpoznavani dopravnich znacek
Opravdu mas '' prednost '' pred ucastniky provozu na kruhovem objezdu ?

Pavel P
6. února • 19:16

Pokud neni uzito dopravni znacky "Kruhovy objezd", jedna se o soustavu krizovatek a nejedna se o kruhovy objezd, i kdyz to tak stavebne muze vypadat. Je potreba se chovat vzdy jako na krizovatce a ridit se bud znackami "Hlavni silnice" ci "Dej prednost v jizde", nebo podle pravidla prednosti z prava.
Pokud je znacka "Kruhovy objezd", ale neni tam znacka "Dej prednost v jizde", pak se chovame jako na krizovatce jednosmernych ulic s prednosti z prava a ten, kdo najizdi na kruhak, ma prednost.
Pro nekoho je to asi tezky pochopit, pak doporucuji navstivit nejblizsi autoskolu. Arogantnich ridicu neznajicich predpisy a urazejicich toho, kdo podle predpisu jezdi jsou plne silnice. Vite aspon, jak na kruhaku pouzit blinkry?

Lord Owl
12. února • 7:22

Kolik je v republice kruhových objezdů bez značky dej přednost v jízdě na jejich ramenech ???

Jan A.K.
6. února • 19:38

Tak nejak nevim, jestli mas pravdu .
Blinkry zasadne vystrazne po celou dobu prujezdu kruhoveho objezdu, ponevadz mam prednost

petr r. (petrumr)
6. února • 20:35

má pravdu, chováš se jak feták.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan A.K.
6. února • 21:08

To proste prece nemuze byt tak slozite
To mi proste nenamluvis
To musi byt nejake zaklinadlo nebo co
Mozna ,ze je to o tom Spanelsku nebo co . Spanelska vesnice.
Jsem opravdu zmaten
A ja nefetuju,ani k ponozkam si necucham,prisaham

petr r. (petrumr)
7. února • 8:03

ty nejezdíš do ciziny? Španělsko má kruháče s předností jizdy co jsou na okruhu, kdežto u nás ta přednost je na značkách, pracoval jsem s fetákem a ten byl stějně na tym jak ty. Musel jsem něco mu nakreslit. Když je automat na pití, používáš k platbě kartu?

Jan A.K.
7. února • 8:43

Ja mam piti zdarma ,proc bych mel za piti z automatu platit ?
To je zase nejaka vase mistni specialita ?
Date automat na piti do baraku a pak si to jeste musite platit ?
Divne zvyky a navyky.

petr r. (petrumr)
6. února • 11:33

ano, když tam není značka P4 a P6-toje dej přednost nebo stop. Ne je to jenom praxe, před novelou silničního zákonu to tak nebylo a dost řidičů, co nechodí ročně na školení tohle neví.

Orsolopolarenellanebbia
6. února • 18:01

Suchej únor, a Vy se takhle zmrskáte už z rána😀

Jan A.K.
6. února • 18:06

Radeji hned rano,nez cely den nic

Jan A.K.
6. února • 11:37

Takze ty tam najizdis jako tank a nezajem,ze omezis,ohrozis vozidlo uz na kruhovem objezdu jedouci - tak tomu mam rozumet ?

petr r. (petrumr)
6. února • 15:34

když před kruháčem není dej přednost v jízdě, tak klaksonem si vynucuji přednost pravé ruky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan.A.K.
6. února • 16:15

Jak tedy řešíš .která komunikace je hlavní a která vedlejší?
Nad tím už jsi někdy přemýšlel?
Ono značka konec hlavní silnice asi trochu mění situaci, nemyslíš?

petr r. (petrumr)
6. února • 16:40

až si uděláš řidičák, tak to pochopíš, na místě spolujezdce si myslíš, že široká silnice je hlavní a značka konec hlavní silnice se přestala užívat, je to jen vlastně předvěst pro P4 a P6 a pro blondýny, co nevědí. Až začneš jezdit, tak pochopíš, že na křižovatkach ve městě když nestojí před značka, tak se tam jezdí podle pravidla pravé ruky. Pravidlo pravé ruky v některých případech neplatí, třeba když máš křižovatku a tam nájezd z pěší zony, nádraží, parkoviště atd.

Michal2
9. února • 9:12

Petře to jsi správně vystihl.Řidiči si myslí že širší silnice je hlavní-mezi RD nemáme značky takže přednost zprava ale radši je pouštíme když tupci letí 50 i víc to by bolelo.Přednost za 15let co tam bydlím pustil mě 1 řidič teď nedávno.

Jan.A.K.
6. února • 16:55

Něco ti prozradím.
Okamžitě a dobrovolně odevzdej řidičák.
Ty jsi nebezpečná osoba.
Pokud najíždíte na kruhový objezd, musíte dát přednost vozidlům na kruhovém objezdu. AMEN. Denně se na silnicích setkávám s arogancí řidičů, jejich bezohledností a neochotou dodržovat jakékoli předpisy.

petr r. (petrumr)
6. února • 17:22

jak ty poznáš, že vjíždíš na kruhový objezd a já si vynucuji přednost z prava? Nejsi náhodou nějaký samosoudce pan chytrý?

Jan A.K.
6. února • 18:05

Novelizace zakona to rika jasne.
Ja jen predkladam literu zakona
Na me se zlobit nesmis,ze je jednoznacne dano,ze pri vjezdu na kruhovy objezd davas prednost vozidlum na kruhovem objezdu se jiz pohybujicim ,pokud neni dopravni znackou upraveno jinak.
Logicky vzato , umis si predstavit situaci zastaveneho kruhoveho objezdu,protoze nekdo dava prednost tomu ,co najizdi na kruhovy objezd ?
V tom momentu se vyhoda kruhoveho objezdu okamzite vytraci .

petr r. (petrumr)
6. února • 20:32

ááá pán nemá svoje logický myšlení, Když TAM není ZNAČKA, tak se jedná o kruhový objezd jen v tvojím mozku a druhý člověk ti tam nevidí. Třeba jeden je v olomouci, bez značek a je to jen křižovatka, která sice má kruh, co pořád meleš svoji a neznáš fakta.
Co se stane se semaforem když praskne červená? Nic se nestane, ale když je porucha té žárovky, co je stejná pro všechny barvy, tak se semafor přepne do blikající oranžové, chápeš to, nebereš žárovku pro červený světlo, ale pro semafor.

Jan A.K.
6. února • 21:05

Tak tohle si necham vysvetlit jeste jednou , prosim
Dekuji

petr r. (petrumr)
7. února • 7:57

vezmi si kruhovou silnici, třeba jsem si vzpomněl, že je i v našem městě na sídlišti, není tam značka, tak platí pravidlo pravé ruky, kdyby neplatilo, tak podle tebe by město tam muselo dát značky, auta by tam nemohla parkovat atd. Prostě prober se a jezdi(pochybuji, že máš papíry) podle zákonu a vyhlášek a nejezdi podle obrázků, zajdi si na psychotesty, ty prostě neumíš logicky přemýšlet a improvizovat-tohle je důležitý v provozu.

Jan A.K.
7. února • 8:39

Kruhova silnice s parkovistem, hmm ?
To je asi nejaka mistni specialita .
Vy si tam teda zijete, jeden by az zavidel, mozna ze i dva
Auta z vlaku vam tam padaji,sice podradny Hujdaj wergl, ale najit to pohozene nekde ,toz to prodas hlupakovi a mas nejakou korunu.
Jeste nejake mistni speciality tam mate ?

petr r. (petrumr)
7. února • 9:01

končím, s fetákem se nedá diskutovat.

Jan A.K.
7. února • 11:35

Tak to jsem opravdu moc smutny.
Neni vsechno tak, jak se zda. Ten kdo pujde porad doprava , nakonec stejne prijde odleva.

petr r. (petrumr)
6. února • 17:06

když nemáš řidičák, tak jak se můžeš dostávat do krizovek, vysvětluji ti to už celéj den a nejsi schopen to pochopit a vidíš jen kruháč u vás v dědině.

Jan.A.K.
6. února • 17:13

Někdy pomůže tzv. TVRDÝ RESTART.
Skoč s rukama zády do zdí ,5 metrů rozběh.
Proveď a potom si znovu přečti novelizaci .

Jan.A.K.
6. února • 16:59

Podle novelizace pravidel silničního provozu od 1. 7. 2006 obecně platí i na kruhovém objezdu přednost zprava - pokud není přednost na kruhovém objezdu vyznačena dopravními značkami, musí dávat řidiči, kteří po něm jedou, přednost vozidlům vjíždějícím na objezd. Prováděcí vyhláška však stanovovala povinnost vyznačit vždy dopravními značkami povinnost dát přednost při vjíždění na objezd, takže fakticky se pravidlo neměnilo

Vladimír
13. února • 19:13

Přednost správa se dává na kruhovém objezdu ,jen v tom případě pokud kruhový objez není označeny dopravni značkou že je hlavní . Jinak všechny kruhový objezdy jsou označení dopravní značkou že je kruhový objezd hlavní.V tom případě neplatí přednost správa!

petr r. (petrumr)
6. února • 17:49

a další novelizaci už nečteš, to ti už sebrali řidičák a ty jsi zamrzl v roce 2006?

jenkolemjdoucí
6. února • 11:10

Co je tohle za článek?V nadpisu uvedeno,že dva ze tří řidičů neví jak se na kruhovém objezdu chovat a pak se dozvíme,že to vyplynulo z průzkumu ve Španělsku.A co mi s tím tady v čechách,o čem to jako vypovídá?Aha,o tom,že u nás je situace o něco lepší,dle autora článku,jaksi chybí jak k tomu dospěl.Další rady z článku jsou fakt velmi přínosné.
Když už chtěl autor udělat nějakou osvětu měl vysvětlit rozdíl mezi klasickou křižovatkou a právě kruháčem,proč začali vznikat.Spousty řidičů to u nás v ČR stále jaksi nechápe,že kruháče se místo křižovatek budují pro větší plynulost provozu,a že není třeba čekat až na kruháči nikdo nebude a pak do něj mohu teprve vjet.Řidiči se bojí,jsou nejistí zda se mohou zařadit a tak raději čekají a čekají.Možná by nebyla od věci nějaká osvěta.

petr r. (petrumr)
6. února • 11:29

podívej se, že jsou tam koncernová auta, podívej se kolik u nás koncernová auta chybují a dojdeš k výsledku, že aji ten kup koncernovýho auta nevychází dobře pro řidiče natož pro ostatního učastníka provozu, oni jak by si s autem koupili i vstupenku mezi agresorivní řidiče,.

Jan A.K.
6. února • 10:36

Opravdu ''line assist '' pomuze na kruhovem objezdu.
Tak to je opravdu rada nad zlato.
A co takhle konecne vzit volant do ruky,naucit se pravidla silnicniho provozu vcetne znacek a prestat se spolehat na nebezpecne radoby pomocniky v podobe matoucich systemu .
Nadelali prozatim vice zleho nez dobreho.
Mladi ridici si mysli,ze jsou na PC a je to jen hra. Vsechno vyresi systemy.
Pokrokem k zahube,tak to bohuzel v nekterych pripadech je.

Jan.A.K.
6. února • 10:44

Dodatek
Skupině cyklistů je nutné dát přednost - tzn. jeden cyklista neznamená nic a je třeba ho eliminovat
Takhle máme rozumět návodu jízdy na kruhovém objezdu?!!!?
Parádní článek panečku.
Dík

Jan.A.K.
6. února • 10:44

Dodatek
Skupině cyklistů je nutné dát přednost - tzn. jeden cyklista neznamená nic a je třeba ho eliminovat
Takhle máme rozumět návodu jízdy na kruhovém objezdu?!!!?
Parádní článek panečku.
Dík

Doporučujeme

Články odjinud