Jak správně najet na kruhový objezd? Kdo má přednost? A jak se na něm chovat k cyklistům? Řada řidičů v základních pravidlech tápe.
Dle průzkumu pojišťovny Axa, zveřejněného značkou Seat, se neumí dva ze tří španělských řidičů správně chovat na kruhovém objezdu. U nás v České republice je možná situace o chlup lepší, ale i tak nezřídka vídáme zcela bezradné šoféry, kteří neznají základní pravidla. Automobilka proto sestavila několik tipů pro bezpečné průjezdy kruhovým objezdem.
Dle společnosti Axa dochází k 54 % nehod už při samotném vjezdu na kruhový objezd. Rada proto zní: zpomalit, a pokud si nejste jisti, zda se stihnete na objezdu zařadit mezi ostatní vozidla, raději počkejte. Při nájezdu na objezd není zapotřebí používat ukazatel směru.
Pokud má objezd více pruhů, a vyjíždíte prvním výjezdem, je doporučeno zůstat v tom vnějším, u vzdálenějších výjezdů je pak vhodnější použít pruhy vnitřní. V tomto ohledu může dle Marca Seguera, vedoucího oddělení bezpečnostních systémů značky Seat, řidiči usnadnit život systém Lane Assist, který udrží vůz v jízdním pruhu. Pokud není možné použít vhodný výjezd kvůli okolnímu provozu, nejbezpečnější je objet objezd ještě jednou.
Při výjezdu z kruhového objezdu musíte vždy použít ukazatel směru, stejně tak při změně jízdních pruhů přímo na objezdu. A také pozor na cyklisty, pokud jedou ve skupině, jsou považováni za jedno vozidlo a je nutné dát jim přednost.