Jak jezdit na kruhovém objezdu? Podle průzkumu to neví dva ze tří řidičů!

Jak správně najet na kruhový objezd? Kdo má přednost? A jak se na něm chovat k cyklistům? Řada řidičů v základních pravidlech tápe.

Dle průzkumu pojišťovny Axa, zveřejněného značkou Seat, se neumí dva ze tří španělských řidičů správně chovat na kruhovém objezdu. U nás v České republice je možná situace o chlup lepší, ale i tak nezřídka vídáme zcela bezradné šoféry, kteří neznají základní pravidla. Automobilka proto sestavila několik tipů pro bezpečné průjezdy kruhovým objezdem.

Tento tunel má první kruhový objezd na světě pod vodou. Vznikal jen čtyři roky

Tento tunel má první kruhový objezd na světě pod vodou. Vznikal jen čtyři roky

Dle společnosti Axa dochází k 54 % nehod už při samotném vjezdu na kruhový objezd. Rada proto zní: zpomalit, a pokud si nejste jisti, zda se stihnete na objezdu zařadit mezi ostatní vozidla, raději počkejte. Při nájezdu na objezd není zapotřebí používat ukazatel směru.

Pokud má objezd více pruhů, a vyjíždíte prvním výjezdem, je doporučeno zůstat v tom vnějším, u vzdálenějších výjezdů je pak vhodnější použít pruhy vnitřní. V tomto ohledu může dle Marca Seguera, vedoucího oddělení bezpečnostních systémů značky Seat, řidiči usnadnit život systém Lane Assist, který udrží vůz v jízdním pruhu. Pokud není možné použít vhodný výjezd kvůli okolnímu provozu, nejbezpečnější je objet objezd ještě jednou.

Poláka v Suzuki vystřelil kruhový objezd. Letěl 64 metrů, zde jsou fotky po dopad

Poláka v Suzuki vystřelil kruhový objezd. Letěl 64 metrů, zde jsou fotky po dopad

Při výjezdu z kruhového objezdu musíte vždy použít ukazatel směru, stejně tak při změně jízdních pruhů přímo na objezdu. A také pozor na cyklisty, pokud jedou ve skupině, jsou považováni za jedno vozidlo a je nutné dát jim přednost.

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

dnes | Jiří Baborský | 45 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

včera | Richard Herbich | 25 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků