Dle průzkumu pojišťovny Axa, zveřejněného značkou Seat, se neumí dva ze tří španělských řidičů správně chovat na kruhovém objezdu. U nás v České republice je možná situace o chlup lepší, ale i tak nezřídka vídáme zcela bezradné šoféry, kteří neznají základní pravidla. Automobilka proto sestavila několik tipů pro bezpečné průjezdy kruhovým objezdem.
Tento tunel má první kruhový objezd na světě pod vodou. Vznikal jen čtyři roky
Dle společnosti Axa dochází k 54 % nehod už při samotném vjezdu na kruhový objezd. Rada proto zní: zpomalit, a pokud si nejste jisti, zda se stihnete na objezdu zařadit mezi ostatní vozidla, raději počkejte. Při nájezdu na objezd není zapotřebí používat ukazatel směru.
Pokud má objezd více pruhů, a vyjíždíte prvním výjezdem, je doporučeno zůstat v tom vnějším, u vzdálenějších výjezdů je pak vhodnější použít pruhy vnitřní. V tomto ohledu může dle Marca Seguera, vedoucího oddělení bezpečnostních systémů značky Seat, řidiči usnadnit život systém Lane Assist, který udrží vůz v jízdním pruhu. Pokud není možné použít vhodný výjezd kvůli okolnímu provozu, nejbezpečnější je objet objezd ještě jednou.
Poláka v Suzuki vystřelil kruhový objezd. Letěl 64 metrů, zde jsou fotky po dopad
Při výjezdu z kruhového objezdu musíte vždy použít ukazatel směru, stejně tak při změně jízdních pruhů přímo na objezdu. A také pozor na cyklisty, pokud jedou ve skupině, jsou považováni za jedno vozidlo a je nutné dát jim přednost.