Jak je to s uhlíkovou stopou Enyaqu iV? Škoda upřesňuje, jak dosahuje neutrality

30 komentářů

Já I.
12. srpna • 10:42

Je to jen komplexní podvod, vydávaný za řešení. Že se nestydí!
:-O

Net
9. srpna • 12:21

Hahahaha, ta neutralita se zajišťuje tím, že se nakoupí jakési papíry, které se počítají jako negativní CO2…

Dalibor
8. srpna • 9:31

Takže Elektra jsou za 1. Hnusne za 2. Vydrží málo a za 3. Nemají pocit z jizdy jen bzučí

Kuk Vykuk
8. srpna • 14:46

Za 4. jseš hlukovej fetišista co se už bez kraválu a smradu neudělá. B-]

Xixao
7. srpna • 12:09

A od koho se ty co2 odpustky nakupuji?

Víš prd
7. srpna • 20:58

U ETS, který je získá od superúřadu, kterému šéfuje bývalý gen.ředitel AXA.

Jig
6. srpna • 22:34

Za Husa to byly odpustky, dnes máme emisní povolenky

Pravda je jinde
6. srpna • 20:27

Tento mega-smraďoch jezdí na uhlí, ruský plyn a uran, které se získávají za katastrofálních enviromentálních a sociálních podmínek. Výroba tohoto smraďochu je závislá na lithiu a kobaltu z čínských zdrojů, Čína kontroluje skoro vše. Pohádky o čistotě jsou šílená blbost. Nejvíc eko jsou benzínové R3 1.0.

smějící se bestie 2
6. srpna • 21:00

Až na tu poslední větu souhlas. To i 2llitr nafťák je dnes ekologičtější, než litrový tříhrnky honěný turbem.

Q
6. srpna • 21:15

Dvoulutrový dehet a litrový turbobenzín ... to by byla složitá otázka, co by chtěl člověk čuchat :-D

smějící se bestie 2
6. srpna • 21:30

Nesmíš věřit laboratorním výsledkům. Pravda se ukazuje teprve na silnicích, dálnicích.

Q
6. srpna • 22:30

Největší pravda se ukáže při studeném startu. A to je celkdy docela překvápko.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
6. srpna • 22:58

no sranda je u tych turbotříválců, když turbo začne žrát olej nebo chladící kapalina jde přes pumpu do válců.. Hoši máme tady i třívalce bez turba s vstřikováním před ventil. Nedívejte se na svět pře koncern, jsou tady jiné automobilky co nepodvádí a neprohlašují lež.

petr r. (petrumr)
6. srpna • 20:01

parádně napsaný, přesně tohle nám chtěl vecpat do hlavy politruk na vojně, keci a zase keci. Stačí aby jeden dělník kouřil a druhý dojížděl na směnu v dieslu a třetí dojížděl motorákem, nebudu pokračovat..do autosalonu to doveze auto eu4 nebo jakou to má ty nákladáky normu, ale nové nejsou. A to budou vyměnovat oleje, chladící kapaliny, brzdový.....

tonda
6. srpna • 19:57

Takže uhlíková stopa se projevuje jinde jen né než ve výrobě !!! Takže ten co vyrábí el. energii, ten co vyrábí baterie a plno dalších součástí zamořuje CO2 ovzduší a pak se výrobce aut dušuje, že má nulovou hodnotu CO... Co je to za blbost, mají to špatně spočítané a přitom uhlíková stopa Enyaqu iv i se spalovacím motorem je zcela stejná, jen si to nechce nikdo moc připouštět !!!

Kuk Vykuk
8. srpna • 14:40

Uhlíková stopa Enyaqu bude větší díky náročnejší výrobě baterie. Ale bráno v celém životním cyklu, tedy od kolébky do hrobu, bude EV v Evropě 2x až 3x ekologičtější než spalovák.
https://www.transportenvironment.org/what-we-do/electric-cars/... ...

k.ik
6. srpna • 19:30

nedávná studie ukázala, že akuauto musí odkroutit 100 tisíc km, aby se vyrovnala bilance CO2 výroby ve srovnání s normálním autem

fri
6. srpna • 22:07

Hm, ano. Ale tak to není..
Odvíjí se to od velikosti baterie, a rovná se to cca 1KWH kapacity = 800 km.
Takže u baterie 75kwh to vychází na 60 tkm.I kdyby to bylo těch vašich 100 tkm., tak i ten spalovák i EV se většinou dožije tak 350 TKM.

Q
6. srpna • 19:15

Nejsem sice fanouškem německých Greenpeace, ale dovolím si citovat z jejich nedávné publikace "Klamání VW o uhlíkové stopě", která se týká VW ID.4, tzn. sourozence Škody Enyaq.
"VW musí minimalizovat jeho vlastní emise místo toho, aby je kompenzoval. Destrukce našeho klimatu totiž nemůže být kompezována. Výroba a používání velkých a těžkých aut jako jsou SUV spotřebovává více zdrojů a energie než srovnatelných běžných aut".

smějící se bestie 2
6. srpna • 19:01

Kdyby raději dělali auta s motory podle požadavků zákazníků a ne podle nesmyslných požadavků EU/Bruseli !

smějící se bestie 2
6. srpna • 18:58

Kecy v kleci !

Yearling
6. srpna • 18:30

...kompenzuje Škoda nákupem CO2 certifikátů...- troufám si tvrdit, že 99,99% zákazníků by spíše ocenilo, kdyby se Škodovka vykašlala na nákup nějakých pochybných certifikátů údajně sponzorujících větrnou energetiku na druhém konci světa (kde se navíc na nějakou ekologii zvysoka kašle) a místo toho o příslušnou částku snížila cenu svých výrobků.

mrazik
6. srpna • 17:55

Je potreba zduraznit, ze BEV auta jezdi zadarmo, protoze se nabiji ze zasuvky, kde je vzdycky elektrina v neomezenem mnozstvi.

tonda
6. srpna • 20:01

Zadara ta elektřina v zásuvce není a hlavně ta elektřina se musí někde vyrobit, někam dopravit a někde se musí ty auta nabíjet !!! Takže zase nulové je to pouze když to auto doslova stoj a nejede bez rozdílu na jaký pohon jezdí !!!

buds
7. srpna • 22:11

Koukám ty si taky asi myslíš, že ironie je něco od žehlení, co? :-D

Wolff
6. srpna • 17:39

Bla bla bla...
Uhlíková neutralita nákupem uhlíkového odpustku a na to lži certifikát od německé společnosti...Hlavně že se byznys točí ...Nevím co si myslet o lidech, kteří na tohle skočí....Je to jako jíst maso a myslet si, že neexistuji jatka...Ještě jinak... Fandím škodovce (jakémukoliv podniku), že se snaží snižovat energetické náklady. Včera bylo pozdě. Ale tahle ta omáčka, vyžadována německým managementem je prostě hnus...Fuj

Q
6. srpna • 19:20

Bohužel, politické přetvařování (ať už jde o ekologii, gender, či cokoliv dalšího) se stává základem západní společnosti. Oni si holt neprošli totalitou, tak jim to asi nepřijde divné.

Kankunen
6. srpna • 17:35

Auto vyrobené běžně a bez uhlíkové stopy se liší tím, že na běžnou výrobu není přisátá další tlupa úředníků, kteří spotřebovávají energii navíc. Matroš na to auto se přivezl z celého světa a budou se kecat takové hlouposti.

Optimista
6. srpna • 23:14

lháří prolhaní, nejprolhanější, mektat o uhl.neutralitě tím že nakupují povolenky a tím zdražují elektřinu ? at jde celá škodo i s vw do zadele, a ještě navíc na ten klump přisadí 30%, to radějí Trabant než takhle zdiskreditovaný prolhaný a předražený "výrobek", škoda proberte se nebo zkrachujte :-D

Vóša
7. srpna • 7:31

Ale my chceme aby zkrachovali....tak jen tak dál !

Doporučujeme

Články odjinud