Jak je to s rychlostmi v sousedním Německu

Sousední Německo patří k posledním zemím, kde maximální rychlost není na většině dálnic vůbec omezena. Ale i přesto se tam musí rychlostní limity dodržovat. Jaké jsou tedy rychlostní limity v zemi pro rychlé řidiče zaslíbené?
Jak je to s rychlostmi v sousedním Německu

Vždy, když se u nás projednává novela zákona o silničním provozu, objeví se úvahy o "neomezené rychlosti" na německých dálnicích.
Jak tomu s rychlostmi v SRN ale je doopravdy?

Nejvyšší povolená rychlost v uzavřených obcích je v SRN 50 km/h.

Na silnicích je v Německu povolena maximální rychlost

    * 100 km/h pro auta bez přívěsu do 3,5t,
    * 80 km/h s přívěsem do 3,5t,
    * 80 km/h pro nákladní vozy do 3,5 t s přívěsem, pro vozy od 3,5 do 7,5 t bez přívěsu a pro autobusy,
    * 60 km/h pro vozy nad 3,5 t s přívěsem a pro vozy nad 7,5 t s nebo bez přívěsu,
    * 60 km/h pro motocykly s postranním vozíkem.

Se sněhovými řetězy platí max. rychlost 50 km/h.

Na dálnicích je pak doporučená rychlost 130 km/h pro osobní vozidla a vozy do 3,5 t, pro motocykly s postranním vozíkem platí max. rychlost 60 km/h a pro ostatní vozy je max. povolená rychlost na dálnicích 80 km/h. Pouze dálkové autokary, které prošly zvláštní kontrolou "Tempo 100" a jsou označeny touto nálepkou, mohou jet na dálnici rychlostí 100 km/h. Tyto kontroly pro české autokary provádí DEKRA.

Dálnici a silnici pro motorová vozidla smějí užívat jen vozidla, jejichž konstrukční rychlost je vyšší než 60 km/h. Mopedy na dálnici a silnici pro motorová vozidla nesmějí.

Za špatného počasí, kdy je viditelnost snížena na 50 m je rychlostní limit 50 km/h.

Vozidlo táhnoucí jiné vozidlo smí jet na dálnici max.rychlostí 80 km/h a to pouze k nejbližšímu sjezdu.

Čeští řidiči v SRN velmi často nerespektují rychlostní omezení při jízdě kolem stojících autobusů, které platí již od 1. července 1998. Autobus blížící se k autobusové zastávce musí mít rozsvícená výstražná světla. Ostatní řidiči nesmí v tento moment předjíždět. Pokud autobus zastaví (s rozsvícenými výstražnými světly), mohou jej ostatní vozidla objíždět, ale pouze krokem (tedy rychlostí 4-7 km/h). Toto platí i pro blížící se vozidla v protisměru. Řidič, který bude přistižen při nepovoleném předjíždění, zaplatí pokutu 40 € a bude mu udělen jeden trestný bod; pokud dojde k překročení povolené rychlosti pro předjíždění, závisí pokuta na konkrétní výši přestupku.

Tolik tedy předpisy. K tomu je nutno ještě podotknout, že jakýkoliv přestupek spáchaný na dálnici při rychlosti vyšší než doporučené, je ohodnocen sazbou minimálně o stupeň přísnější. Kromě toho je nutno respektovat místní úpravy rychlosti, které odpovídají konstrukčnímu i aktuálnímu stavu jednotlivých úseků.

Zdroj: UÁMK

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků