Jak je to s rychlostmi v sousedním Německu

Sousední Německo patří k posledním zemím, kde maximální rychlost není na většině dálnic vůbec omezena. Ale i přesto se tam musí rychlostní limity dodržovat. Jaké jsou tedy rychlostní limity v zemi pro rychlé řidiče zaslíbené?
Jak je to s rychlostmi v sousedním Německu

Vždy, když se u nás projednává novela zákona o silničním provozu, objeví se úvahy o "neomezené rychlosti" na německých dálnicích.
Jak tomu s rychlostmi v SRN ale je doopravdy?

Nejvyšší povolená rychlost v uzavřených obcích je v SRN 50 km/h.

Na silnicích je v Německu povolena maximální rychlost

    * 100 km/h pro auta bez přívěsu do 3,5t,
    * 80 km/h s přívěsem do 3,5t,
    * 80 km/h pro nákladní vozy do 3,5 t s přívěsem, pro vozy od 3,5 do 7,5 t bez přívěsu a pro autobusy,
    * 60 km/h pro vozy nad 3,5 t s přívěsem a pro vozy nad 7,5 t s nebo bez přívěsu,
    * 60 km/h pro motocykly s postranním vozíkem.

Se sněhovými řetězy platí max. rychlost 50 km/h.

Na dálnicích je pak doporučená rychlost 130 km/h pro osobní vozidla a vozy do 3,5 t, pro motocykly s postranním vozíkem platí max. rychlost 60 km/h a pro ostatní vozy je max. povolená rychlost na dálnicích 80 km/h. Pouze dálkové autokary, které prošly zvláštní kontrolou "Tempo 100" a jsou označeny touto nálepkou, mohou jet na dálnici rychlostí 100 km/h. Tyto kontroly pro české autokary provádí DEKRA.

Dálnici a silnici pro motorová vozidla smějí užívat jen vozidla, jejichž konstrukční rychlost je vyšší než 60 km/h. Mopedy na dálnici a silnici pro motorová vozidla nesmějí.

Za špatného počasí, kdy je viditelnost snížena na 50 m je rychlostní limit 50 km/h.

Vozidlo táhnoucí jiné vozidlo smí jet na dálnici max.rychlostí 80 km/h a to pouze k nejbližšímu sjezdu.

Čeští řidiči v SRN velmi často nerespektují rychlostní omezení při jízdě kolem stojících autobusů, které platí již od 1. července 1998. Autobus blížící se k autobusové zastávce musí mít rozsvícená výstražná světla. Ostatní řidiči nesmí v tento moment předjíždět. Pokud autobus zastaví (s rozsvícenými výstražnými světly), mohou jej ostatní vozidla objíždět, ale pouze krokem (tedy rychlostí 4-7 km/h). Toto platí i pro blížící se vozidla v protisměru. Řidič, který bude přistižen při nepovoleném předjíždění, zaplatí pokutu 40 € a bude mu udělen jeden trestný bod; pokud dojde k překročení povolené rychlosti pro předjíždění, závisí pokuta na konkrétní výši přestupku.

Tolik tedy předpisy. K tomu je nutno ještě podotknout, že jakýkoliv přestupek spáchaný na dálnici při rychlosti vyšší než doporučené, je ohodnocen sazbou minimálně o stupeň přísnější. Kromě toho je nutno respektovat místní úpravy rychlosti, které odpovídají konstrukčnímu i aktuálnímu stavu jednotlivých úseků.

Zdroj: UÁMK

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků