Jak je to s rychlostmi v sousedním Německu

Sousední Německo patří k posledním zemím, kde maximální rychlost není na většině dálnic vůbec omezena. Ale i přesto se tam musí rychlostní limity dodržovat. Jaké jsou tedy rychlostní limity v zemi pro rychlé řidiče zaslíbené?
Jak je to s rychlostmi v sousedním Německu

Vždy, když se u nás projednává novela zákona o silničním provozu, objeví se úvahy o "neomezené rychlosti" na německých dálnicích.
Jak tomu s rychlostmi v SRN ale je doopravdy?

Nejvyšší povolená rychlost v uzavřených obcích je v SRN 50 km/h.

Na silnicích je v Německu povolena maximální rychlost

    * 100 km/h pro auta bez přívěsu do 3,5t,
    * 80 km/h s přívěsem do 3,5t,
    * 80 km/h pro nákladní vozy do 3,5 t s přívěsem, pro vozy od 3,5 do 7,5 t bez přívěsu a pro autobusy,
    * 60 km/h pro vozy nad 3,5 t s přívěsem a pro vozy nad 7,5 t s nebo bez přívěsu,
    * 60 km/h pro motocykly s postranním vozíkem.

Se sněhovými řetězy platí max. rychlost 50 km/h.

Na dálnicích je pak doporučená rychlost 130 km/h pro osobní vozidla a vozy do 3,5 t, pro motocykly s postranním vozíkem platí max. rychlost 60 km/h a pro ostatní vozy je max. povolená rychlost na dálnicích 80 km/h. Pouze dálkové autokary, které prošly zvláštní kontrolou "Tempo 100" a jsou označeny touto nálepkou, mohou jet na dálnici rychlostí 100 km/h. Tyto kontroly pro české autokary provádí DEKRA.

Dálnici a silnici pro motorová vozidla smějí užívat jen vozidla, jejichž konstrukční rychlost je vyšší než 60 km/h. Mopedy na dálnici a silnici pro motorová vozidla nesmějí.

Za špatného počasí, kdy je viditelnost snížena na 50 m je rychlostní limit 50 km/h.

Vozidlo táhnoucí jiné vozidlo smí jet na dálnici max.rychlostí 80 km/h a to pouze k nejbližšímu sjezdu.

Čeští řidiči v SRN velmi často nerespektují rychlostní omezení při jízdě kolem stojících autobusů, které platí již od 1. července 1998. Autobus blížící se k autobusové zastávce musí mít rozsvícená výstražná světla. Ostatní řidiči nesmí v tento moment předjíždět. Pokud autobus zastaví (s rozsvícenými výstražnými světly), mohou jej ostatní vozidla objíždět, ale pouze krokem (tedy rychlostí 4-7 km/h). Toto platí i pro blížící se vozidla v protisměru. Řidič, který bude přistižen při nepovoleném předjíždění, zaplatí pokutu 40 € a bude mu udělen jeden trestný bod; pokud dojde k překročení povolené rychlosti pro předjíždění, závisí pokuta na konkrétní výši přestupku.

Tolik tedy předpisy. K tomu je nutno ještě podotknout, že jakýkoliv přestupek spáchaný na dálnici při rychlosti vyšší než doporučené, je ohodnocen sazbou minimálně o stupeň přísnější. Kromě toho je nutno respektovat místní úpravy rychlosti, které odpovídají konstrukčnímu i aktuálnímu stavu jednotlivých úseků.

Zdroj: UÁMK

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků