Jak je to s homologací a atestem autosedačky

Na otázku, jak poznáme homologovanou autosedačku od nehomologované a co vůbec je homologace, vám odpoví druhý díl našeho seriálu o autosedačkách.
Jak je to s homologací a atestem autosedačky

Zádržný systém je příslušenstvím vozidla, jehož technická způsobilost k provozu je podle zákona povinně schvalována Ministerstvem dopravy a spojů ČR. Základním podkladem pro udělení schválení dětského zádržného systému MDS ČR je předložení Osvědčení o homologaci podle mezinárodního předpisu Evropské hospodářské komise Organizace spojených národů (EHK OSN) č. 44.

Toto Osvědčení o homologaci vydává správní orgán země, která dětský zádržný systém homologovala, a to na základě zkušebního protokolu pověřené zkušebny, která je zároveň uznána pro tuto činnost EHK OSN. Pověřená zkušebna porovnává technické požadavky předpisu EHK OSN č. 44 v poslední sérii změn s ověřovaným dětským zádržným systémem a o výsledku porovnání vydává protokol o zkouškách. Tímto protokolem je doloženo plnění požadavků příslušného mezinárodního předpisu.

Testy dětských zádržných systémů v rámci jeho homologace a následně i při národním typovém schválení se týkají všech důležitých vlastností těchto systémů, zvláště pak materiálu a bezpečnosti. Materiál sedačky nesmí být hořlavý, toxický, musí mít určité mechanické rozměry, nesmí mít ostré výčnělky, kovové části musí odolávat korozi, popruhy musí mít určitou pevnost a rozměry, přezky musí mít dostatečnou životnost atd.

Materiál sedačky musí vykazovat schopnost tlumit náraz - je tedy měřena tzv. absorpce energie. Všechny tyto důležité vlastnosti se detailně zkouší a při dynamických zkouškách se používají figuríny dětí, které se vzájemně liší svojí velikostí a hmotností, právě podle testovaného dětského zádržného systému. Všechny naměřené hodnoty musí důsledně ležet v povolených tolerancích, jinak je dětský zádržný systém hodnocen při zkoušce jako nevyhovující.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
MINI Clubman 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 170 264 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků