Jak je těžké objednat si Teslu? Nijak zvlášť, problém je až dodání

Objednání nové Tesly se může zdát až neuvěřitelně jednoduché. Pro zájemce z České republiky však přináší i jednu docela zásadní nepříjemnost.

O koupě auta přes internet se v poslední době hodně mluví. Diskutují se pozitiva jako jednoduchost a časová úspora, ale i negativa, kdy se s prodejcem do poslední chvíle nemusí zákazník setkat osobně, vše si pořádně nevyzkouší... Tesla však takový nákup už dnes umožňuje, byť pro obyvatele Severní Ameriky nebo větších evropských států je vše podstatně jednodušší.

Tesla Roadster bude ještě rychlejší. Uváděná akcelerace je jenom základ

Tesla Roadster bude ještě rychlejší. Uváděná akcelerace je jenom základ

Objednat si dnes již vyráběnou Teslu je alespoň zprvu velmi jednoduché. Automobilka totiž nabízí jakýsi e-shop, kdy po konfiguraci Modelu S či X můžete vůz rovnou objednat a zaplatit zálohu. Následná komunikace probíhá po e-mailu.

Složitější už to může být s doručením samotného vozu. Český trh je zařazen do položky "ostatní Evropa" s námořním dokem v Nizozemsku. Pokud nevyužijete služeb některého z šedých dovozců nebo nezakoupíte-li si už dovezený vůz, Tesla vám vašeho nového elektrického miláčka doveze pouze do Nizozemska.

První náklaďák od Tesly už má ceny. Nejlevnější stojí 3,2 milionu

První náklaďák od Tesly už má ceny. Nejlevnější stojí 3,2 milionu

Ve finále tak koupě na vlastní pěst přes značkový e-shop nedává smysl. Jednodušší nejspíš bude objednat si vůz přes nejbližší oficiální dealery v Rakousku či Německu. Pokud se spokojíte s předkonfigurovaným kusem, byznys s velkým T rozjíždí i Alza. U ostatních přeprodejců se často, byť ne striktně, jedná o ojeté kusy.

Zajímavá, ale možná ještě méně jednoduchá a průhledná je možnost již nyní objednat tahač Semi. Tesla jej nabízí i v tisícikusové limitované sérii a opět lze příslušnou částku složit coby zálohu. Vůbec však není jasné, kdy se tato "nákladní revoluce" bude vyrábět.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků