Jak je Tesla Model X schopná v terénu? Má své limity…

Majitel modré Tesly Model X vyrazil do promrzlého terénu, aby vyzkoušel, na co si řada majitelů zřejmě netroufne. Bez újmy na vozidle se to neobešlo.
Jak je Tesla Model X schopná v terénu? Má své limity…

Výrobou Modelu X reagovala automobilka Tesla na rostoucí oblibu SUV a crossoverů. Jistě ale primárně nemyslela, že budou majitelé skutečně pravidelně vyrážet do těžšího terénu. Vůz na něj vlastně není připraven o nic více než Model S – ten má také pneumatický podvozek a pohon všech kol v případě, že jde o silnou dvoumotorovou verzi.

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Přesto ale tu a tam někoho napadne vyzkoušet, co Tesla Model X v terénu skutečně dokáže. Nedávno kolovalo po internetu video černého exempláře, který se proháněl v písečných dunách, my se dnes nicméně podíváme do Norska. Právě tam totiž youtuber Bjørn Nyland natočil vcelku zajímavý vlog se svou vlastní Teslou P90D, ačkoliv to v některých případech může vypadat, jako by snad vůz ani neměl rád a neměl k němu žádný vztah.

Terénní vložky jsou vedeny po promrzlých lesních cestách, což byl jeden z kamenů úrazu. Úseky, které se na první pohled zdají být rovinaté, jsou totiž pokryty vrstvou ledu, a ten těžkou Teslu neunese. Došlo k nevyhnutelnému – led povolil a vůz se začal postupně „odstrojovat“. Optimus Prime, jak Nyland svůj vůz pojmenoval, přišel o lem blatníku, skončil s poškozeným nárazníkem, jedním z množství senzorů a podobně. Zkrátka nic hezkého.

Dělá Tesla tahače primárně pro sebe? Budou totiž operovat mezi továrnami

Dělá Tesla tahače primárně pro sebe? Budou totiž operovat mezi továrnami

Na první pohled sice jde jenom o plasty, sami ale možná víte, že Tesla Model X je kvůli nezvykle řešeným zadním dveřím docela choulostivá na tuhost v krutu. Sám Nyland také už před časem vydal video, ve kterém ukazuje, jak dokáže elektrické SUV rozhodit běžná mrazivá noc. Najdete jej pod článkem.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků