Jak je Tesla Model X schopná v terénu? Má své limity…

Majitel modré Tesly Model X vyrazil do promrzlého terénu, aby vyzkoušel, na co si řada majitelů zřejmě netroufne. Bez újmy na vozidle se to neobešlo.
Jak je Tesla Model X schopná v terénu? Má své limity…

Výrobou Modelu X reagovala automobilka Tesla na rostoucí oblibu SUV a crossoverů. Jistě ale primárně nemyslela, že budou majitelé skutečně pravidelně vyrážet do těžšího terénu. Vůz na něj vlastně není připraven o nic více než Model S – ten má také pneumatický podvozek a pohon všech kol v případě, že jde o silnou dvoumotorovou verzi.

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Přesto ale tu a tam někoho napadne vyzkoušet, co Tesla Model X v terénu skutečně dokáže. Nedávno kolovalo po internetu video černého exempláře, který se proháněl v písečných dunách, my se dnes nicméně podíváme do Norska. Právě tam totiž youtuber Bjørn Nyland natočil vcelku zajímavý vlog se svou vlastní Teslou P90D, ačkoliv to v některých případech může vypadat, jako by snad vůz ani neměl rád a neměl k němu žádný vztah.

Terénní vložky jsou vedeny po promrzlých lesních cestách, což byl jeden z kamenů úrazu. Úseky, které se na první pohled zdají být rovinaté, jsou totiž pokryty vrstvou ledu, a ten těžkou Teslu neunese. Došlo k nevyhnutelnému – led povolil a vůz se začal postupně „odstrojovat“. Optimus Prime, jak Nyland svůj vůz pojmenoval, přišel o lem blatníku, skončil s poškozeným nárazníkem, jedním z množství senzorů a podobně. Zkrátka nic hezkého.

Dělá Tesla tahače primárně pro sebe? Budou totiž operovat mezi továrnami

Dělá Tesla tahače primárně pro sebe? Budou totiž operovat mezi továrnami

Na první pohled sice jde jenom o plasty, sami ale možná víte, že Tesla Model X je kvůli nezvykle řešeným zadním dveřím docela choulostivá na tuhost v krutu. Sám Nyland také už před časem vydal video, ve kterém ukazuje, jak dokáže elektrické SUV rozhodit běžná mrazivá noc. Najdete jej pod článkem.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků