Jak funguje záruka mobility u škodovek

Záruka mobility je spektrum několika služeb, které majitelům škodovek poskytuje výrobce v případě poruchy vozu. Jak to funguje a které konkrétní služby nabízí Škoda Auto?
Jak funguje záruka mobility u škodovek

S námi nebudete stát

Záruka mobility je služba, kterou poskytují mnozí výrobci, respektive prodejci automobilů různých značek. V podstatě jde o toto: pokud se vám porouchá automobil, aniž byste to přímo, úmyslně zavinili, nezůstanete odkázáni pouze sami na sebe (pokud vám auto „kiksne“ pozdě v noci na neznámé silnici třetí třídy, není to určitě příjemné), ale výrobce zaručuje poskytnutí potřebné pomoci na vlastní náklady.

V případě vozidel zn. Škoda jde o tyto služby: pomoc na místě poruchy servisním vozidlem, odtažení vozidla k nejbližšímu autorizovanému Škoda-obchodníkovi či přednostní provedení opravy. Není-li oprava provedena ještě ten den, může vám v případě potřeby Škoda-obchodník zajistit jednu z následujících tří možností: přenocování na jednu noc v hotelu pro řidiče a spolujezdce (bez stravování), zapůjčení náhradního vozidla na nezbytnou dobu (nejdéle do 3 dnů), případně zajištění náhradní dopravy do cíle cesty.

Výše zmíněné služby jsou poskytovány bezplatně, nevztahují se ovšem na poruchy způsobené vlastní vinou (např. nedostatek paliva apod.) nebo havárií. Předpokladem bezplatného poskytnutí všech služeb v rámci záruky mobility je absolvování všech předepsaných servisních prohlídek u autorizovaného dealera Škoda Auto po celou dobu provozu vozidla.

Stačí zavolat

Co dělat v případě poruchy? Připravte si servisní knížku a zavolejte na „ŠKODA Assistance“ (bezplatná infolinka, celoročně 24 hodin denně). Operátorovi je nutné nahlásit jméno a adresu majitele vozidla (případně řidiče), SPZ a barvu vozidla, základní údaje o vozidle ze servisní knížky (typ a výrobní číslo vozidla), stručný popis poruchy a přesné určení místa odstaveného vozidla. V zahraničí je nutné volat nejbližšího Škoda-obchodníka; mimo pracovní dobu nebo o víkendech a svátcích opět centrálu "ŠKODA Assistance".  V případě poruchy na dálnici se volá dálniční odtahová služba.

Tolik teorie. V praxi jsem se setkal s asistenční službou pouze jednou: to když mému známému v jednu červencovou neděli odmítala nastartovat půl roku stará Octavia kombi 4x4 turbo. Jednalo se nejspíš o poruchu v řídícím systému. Známý zavolal na informační linku, nahlásil vše potřebné a odpoledne se ve smluvenou dobu zastavil technik, který pomocí měřících přístrojů zjistil závadu a ještě ten den ji odstranil – vůz nebylo třeba odtahovat do servisu. Do cíle naší ranní cesty jsme se dostali s  kolegou z práce, který pro nás přijel – nemáme tudíž vyzkoušenou „rychlost“ příjezdu technika servisním vozem.

Pokud máte již s touto službou zkušenosti, napište nám do diskuse.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků