Jak funguje záruka mobility u škodovek

Záruka mobility je spektrum několika služeb, které majitelům škodovek poskytuje výrobce v případě poruchy vozu. Jak to funguje a které konkrétní služby nabízí Škoda Auto?
Jak funguje záruka mobility u škodovek

S námi nebudete stát

Záruka mobility je služba, kterou poskytují mnozí výrobci, respektive prodejci automobilů různých značek. V podstatě jde o toto: pokud se vám porouchá automobil, aniž byste to přímo, úmyslně zavinili, nezůstanete odkázáni pouze sami na sebe (pokud vám auto „kiksne“ pozdě v noci na neznámé silnici třetí třídy, není to určitě příjemné), ale výrobce zaručuje poskytnutí potřebné pomoci na vlastní náklady.

V případě vozidel zn. Škoda jde o tyto služby: pomoc na místě poruchy servisním vozidlem, odtažení vozidla k nejbližšímu autorizovanému Škoda-obchodníkovi či přednostní provedení opravy. Není-li oprava provedena ještě ten den, může vám v případě potřeby Škoda-obchodník zajistit jednu z následujících tří možností: přenocování na jednu noc v hotelu pro řidiče a spolujezdce (bez stravování), zapůjčení náhradního vozidla na nezbytnou dobu (nejdéle do 3 dnů), případně zajištění náhradní dopravy do cíle cesty.

Výše zmíněné služby jsou poskytovány bezplatně, nevztahují se ovšem na poruchy způsobené vlastní vinou (např. nedostatek paliva apod.) nebo havárií. Předpokladem bezplatného poskytnutí všech služeb v rámci záruky mobility je absolvování všech předepsaných servisních prohlídek u autorizovaného dealera Škoda Auto po celou dobu provozu vozidla.

Stačí zavolat

Co dělat v případě poruchy? Připravte si servisní knížku a zavolejte na „ŠKODA Assistance“ (bezplatná infolinka, celoročně 24 hodin denně). Operátorovi je nutné nahlásit jméno a adresu majitele vozidla (případně řidiče), SPZ a barvu vozidla, základní údaje o vozidle ze servisní knížky (typ a výrobní číslo vozidla), stručný popis poruchy a přesné určení místa odstaveného vozidla. V zahraničí je nutné volat nejbližšího Škoda-obchodníka; mimo pracovní dobu nebo o víkendech a svátcích opět centrálu "ŠKODA Assistance".  V případě poruchy na dálnici se volá dálniční odtahová služba.

Tolik teorie. V praxi jsem se setkal s asistenční službou pouze jednou: to když mému známému v jednu červencovou neděli odmítala nastartovat půl roku stará Octavia kombi 4x4 turbo. Jednalo se nejspíš o poruchu v řídícím systému. Známý zavolal na informační linku, nahlásil vše potřebné a odpoledne se ve smluvenou dobu zastavil technik, který pomocí měřících přístrojů zjistil závadu a ještě ten den ji odstranil – vůz nebylo třeba odtahovat do servisu. Do cíle naší ranní cesty jsme se dostali s  kolegou z práce, který pro nás přijel – nemáme tudíž vyzkoušenou „rychlost“ příjezdu technika servisním vozem.

Pokud máte již s touto službou zkušenosti, napište nám do diskuse.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků