Jak funguje záruka mobility u škodovek

Záruka mobility je spektrum několika služeb, které majitelům škodovek poskytuje výrobce v případě poruchy vozu. Jak to funguje a které konkrétní služby nabízí Škoda Auto?
Jak funguje záruka mobility u škodovek

S námi nebudete stát

Záruka mobility je služba, kterou poskytují mnozí výrobci, respektive prodejci automobilů různých značek. V podstatě jde o toto: pokud se vám porouchá automobil, aniž byste to přímo, úmyslně zavinili, nezůstanete odkázáni pouze sami na sebe (pokud vám auto „kiksne“ pozdě v noci na neznámé silnici třetí třídy, není to určitě příjemné), ale výrobce zaručuje poskytnutí potřebné pomoci na vlastní náklady.

V případě vozidel zn. Škoda jde o tyto služby: pomoc na místě poruchy servisním vozidlem, odtažení vozidla k nejbližšímu autorizovanému Škoda-obchodníkovi či přednostní provedení opravy. Není-li oprava provedena ještě ten den, může vám v případě potřeby Škoda-obchodník zajistit jednu z následujících tří možností: přenocování na jednu noc v hotelu pro řidiče a spolujezdce (bez stravování), zapůjčení náhradního vozidla na nezbytnou dobu (nejdéle do 3 dnů), případně zajištění náhradní dopravy do cíle cesty.

Výše zmíněné služby jsou poskytovány bezplatně, nevztahují se ovšem na poruchy způsobené vlastní vinou (např. nedostatek paliva apod.) nebo havárií. Předpokladem bezplatného poskytnutí všech služeb v rámci záruky mobility je absolvování všech předepsaných servisních prohlídek u autorizovaného dealera Škoda Auto po celou dobu provozu vozidla.

Stačí zavolat

Co dělat v případě poruchy? Připravte si servisní knížku a zavolejte na „ŠKODA Assistance“ (bezplatná infolinka, celoročně 24 hodin denně). Operátorovi je nutné nahlásit jméno a adresu majitele vozidla (případně řidiče), SPZ a barvu vozidla, základní údaje o vozidle ze servisní knížky (typ a výrobní číslo vozidla), stručný popis poruchy a přesné určení místa odstaveného vozidla. V zahraničí je nutné volat nejbližšího Škoda-obchodníka; mimo pracovní dobu nebo o víkendech a svátcích opět centrálu "ŠKODA Assistance".  V případě poruchy na dálnici se volá dálniční odtahová služba.

Tolik teorie. V praxi jsem se setkal s asistenční službou pouze jednou: to když mému známému v jednu červencovou neděli odmítala nastartovat půl roku stará Octavia kombi 4x4 turbo. Jednalo se nejspíš o poruchu v řídícím systému. Známý zavolal na informační linku, nahlásil vše potřebné a odpoledne se ve smluvenou dobu zastavil technik, který pomocí měřících přístrojů zjistil závadu a ještě ten den ji odstranil – vůz nebylo třeba odtahovat do servisu. Do cíle naší ranní cesty jsme se dostali s  kolegou z práce, který pro nás přijel – nemáme tudíž vyzkoušenou „rychlost“ příjezdu technika servisním vozem.

Pokud máte již s touto službou zkušenosti, napište nám do diskuse.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků