Jak funguje spojka? A čím si ji někteří zbytečně ničí? Napoví názorná animace

19 komentářů

Joe Doe
4. ledna • 10:19

Pise sa rok 2018. Co je spojka? ;)

Lakouš
7. června • 9:15

Tak mě u automatu vadí prodleva, než se auto začne rozjíždět. Následně už je automat rychlejší. Pořád preferuji spojku z důvodu lepší kontroly nad vozidlem.

Vlado
5. ledna • 23:27

Spojku poznaju naozajstni soferi. Zhyckany chlapcek, obklopeny dsg, milionom asistentov, 50 kamerami, a dalsimi idiotsichersystemami, tak ten nevie nielen co je spojka, ale on nevie ani jazdit.

dpcstb
7. ledna • 10:46

i v aute bez automatu si hyckany(posilovace, synchro...). to ti neprekaza?

kuko
6. ledna • 22:38

Naozajstní šoféri, ktorí presedia za volantom celý deň, sú vďační za všetko, čo im uľahčuje prácu. Stačí sa opýtať kamiónistov, či by radšej automat, alebo celý deň miešať rýchlosti. Nie každý sa cez deň nejako premrví v kancelárii a potom si ide niečo dokazovať na svoju "horskú cestičku".

Peter
4. ledna • 11:19

Nejčastější odpověď v autoškole - pedál?! 😂

Jura
3. ledna • 21:05

Jen teoreticky kecy, který nejsou pravda! Já mám nohu na spojce furt a u Fabie mám najeto 280000 km a u Focuse 200000 km a u obou sojky furt původní a fungují bez chyb.

dpcstb
7. ledna • 10:44

to musi byt nesmierne nepohodlne. mne vadi aj noha na plyne, kde mozem mam zapnuty adaptivny tempomat. akby som na spojku nohu volne polozil, tak ju isto vyslapnem a drzat nohu tesne nad spojkou, ked ju mozem mat polozenu pod/vedla nej? to mi pripada ako demencia.

jvc
4. ledna • 9:26

Pokud pedál spojky zatěžuješ silou menší, než je jeho odpor proti sešlápnutí, tak to samozřejmě spojka přežije. Jenže takhle éterické bytosti jako ty, se příliš často nevyskytují. Takže v obecné rovině pro nás ostatní řimbaby platí, že odložením nohy na pedál spojka trpí.:-)

Jura
3. ledna • 21:06

... ne sojky ale spojky

Antiautomat
3. ledna • 22:44

Vam nedam ani moju feldu--- B-]

Dude
3. ledna • 16:36

A co stání s vyšlápnutou spojkou místo zařazení neutrálu. Čemu vadí toto?

xray0045
5. února • 14:41

Dostava zabrat spojkove lozisko.

Petr
5. ledna • 10:31

Spojka podle mně neni nikdy rozpojena...takže vyšlápnutá spojka zbytečně dlouho je její vražda...dělají to hlavně technický antitalenti...když tak mně opravte

Antiautomat
3. ledna • 18:22

...spojkovemu lozisku.
Inak, chybaju mi tu /ak som nepostrehol, pokojne ma opravte/, nasledovne:
a/ niektori vodici pred zakrutou podvedome *vysliapnu* spojku. Niekde v strede zakruty ju potom uvolnia. Preco? Naozaj netusim, neviem, nik mi toto doteraz neobjasnil. Jednak je taketo nieco nepohodlne, jedna zbytocne vedie k opotrebeniu a nedajboze, ak nahodou posadite nieco take medzi volant a sedacku nejakeho normalneho jednoducheho auta a bude to tam namrznute....
b/ medziplyn a vobec synchronizacia plyn-spojka. Jednoduchy pripad, pre tych, ktori toto nepoznaju - ak napriklad podradujem, plyn uplne nepustim, ale jemne podrzim tak, aby nizsi prevodovy stupen padol presne do zvysenych otacok. Nie je to len o setreni auta, ale aj o pohodli - ked mate toto zvladnute spravne, posadka by o nicom vediet ani nemala a dojem by mal byt taky, ze ani nedoslo k prenosu hnacej sily. Navyse, pri predchadzani mate velku vyhodu, nestracate energiu premenenu na teplo tym, ze roztacate motor. Motor je v zabere v zlomku sekundy a letite vpred. Dalsia vyhoda - ak sa nieco pos.rie, viete prist do ciela aj *bez spojky*.
Tym, ktori tieto veci ovladaju /podla mna uplne normalny zaklad/, ospravedlnenie za nejaky ten zjednoduseny pristup. Nagelovany debilek nech si radsej priobjedna DSG, na toto nema.

Wonn
4. ledna • 11:35

A) tohle dělám občas taky, ale záleží, jaké zatáčky máte na mysli. Já to dělám do ostrých pravoúhlých zatáček, kam nevidím, tedy kam musím jet velmi pomalu a na dvojku už by měl motor docela nízké otáčky. Před kruháčema to dělám taky, a sice když do poslední chvíle není poznat, jestli se tam vlezu nebo ne. Pokud se ukáže že vlezu, pustím spojku a jedu. Pokud nevlezu, tak jen zastavím. Dalo by se to i bez sešlápnuté spojky, ale s ní to trochu napomáhá plynulosti jízdy.V autoškole jsem to ale dělal skoro do každé pravoúhlé zatáčky ve městě, jezdil jsem s naftou a když se při odbočování dostal motor do nízkých otáček (na dvojku) tak začal hodně vibrovat, což se mi asi nelíbilo tak jsem raději začal šlapat na spojku... takže taky jsem po autoškole jezdil s tímhle zlozvykem.

R2
3. ledna • 19:47

ad a) Je to zlozvyk souvisejici s obavou, aby to pri zpomaleni nezdechlo. Je to samozrejme spatne a mnohdy to casem zjisti i clovek, ktery tuto chybu dela, ale jako kazdeho zlozvyku se toho spatne zbavuje.
ad b) No me to ucili trosicku jinak nebo jsem vas postup spatne pochopil, ale to neni dulezite. Pro pohodli posadky je to fajn a navic to umi velice urychlit podrazovani. Nicmene uz peknych par let jsou prevodovky synchronizovane a pokud se nesnazite o rychle podrazovani nebo vicestupnova prerazeni, tak to rozhodne neni nutnou dovednosti ridice.

Antiautomat
3. ledna • 20:13

ja bezne podradujem z 5 na 3.

Peter
3. ledna • 20:47

Při živější jízdě před zatáčkou a předjíždění běžně.

Doporučujeme

Články odjinud