Jak funguje spojka? A čím si ji někteří zbytečně ničí? Napoví názorná animace

Dude  |  03. 01. 2018 16:36

A co stání s vyšlápnutou spojkou místo zařazení neutrálu. Čemu vadí toto?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 01. 2018 18:22

...spojkovemu lozisku. Inak, chybaju mi tu /ak som nepostrehol, pokojne ma opravte/, nasledovne: a/ niektori vodici pred zakrutou podvedome *vysliapnu* spojku. Niekde v strede zakruty ju potom uvolnia. Preco? Naozaj netusim, neviem, nik mi toto doteraz neobjasnil. Jednak je taketo nieco nepohodlne, jedna zbytocne vedie k opotrebeniu a nedajboze, ak nahodou posadite nieco take medzi volant a sedacku nejakeho normalneho jednoducheho auta a bude to tam namrznute.... b/ medziplyn a vobec synchronizacia plyn-spojka. Jednoduchy pripad, pre tych, ktori toto nepoznaju - ak napriklad podradujem, plyn uplne nepustim, ale jemne podrzim tak, aby nizsi prevodovy stupen padol presne do zvysenych otacok. Nie je to len o setreni auta, ale aj o pohodli - ked mate toto zvladnute spravne, posadka by o nicom vediet ani nemala a dojem by mal byt taky, ze ani nedoslo k prenosu hnacej sily. Navyse, pri predchadzani mate velku vyhodu, nestracate energiu premenenu na teplo tym, ze roztacate motor. Motor je v zabere v zlomku sekundy a letite vpred. Dalsia vyhoda - ak sa nieco pos.rie, viete prist do ciela aj *bez spojky*. Tym, ktori tieto veci ovladaju /podla mna uplne normalny zaklad/, ospravedlnenie za nejaky ten zjednoduseny pristup. Nagelovany debilek nech si radsej priobjedna DSG, na toto nema.

Odpovědět  |   | 
R2  |  03. 01. 2018 19:47

ad a) Je to zlozvyk souvisejici s obavou, aby to pri zpomaleni nezdechlo. Je to samozrejme spatne a mnohdy to casem zjisti i clovek, ktery tuto chybu dela, ale jako kazdeho zlozvyku se toho spatne zbavuje.
ad b) No me to ucili trosicku jinak nebo jsem vas postup spatne pochopil, ale to neni dulezite. Pro pohodli posadky je to fajn a navic to umi velice urychlit podrazovani. Nicmene uz peknych par let jsou prevodovky synchronizovane a pokud se nesnazite o rychle podrazovani nebo vicestupnova prerazeni, tak to rozhodne neni nutnou dovednosti ridice.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 01. 2018 20:13

ja bezne podradujem z 5 na 3.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  03. 01. 2018 20:47

Při živější jízdě před zatáčkou a předjíždění běžně.

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  04. 01. 2018 11:35

A) tohle dělám občas taky, ale záleží, jaké zatáčky máte na mysli. Já to dělám do ostrých pravoúhlých zatáček, kam nevidím, tedy kam musím jet velmi pomalu a na dvojku už by měl motor docela nízké otáčky.

Před kruháčema to dělám taky, a sice když do poslední chvíle není poznat, jestli se tam vlezu nebo ne. Pokud se ukáže že vlezu, pustím spojku a jedu. Pokud nevlezu, tak jen zastavím. Dalo by se to i bez sešlápnuté spojky, ale s ní to trochu napomáhá plynulosti jízdy.

V autoškole jsem to ale dělal skoro do každé pravoúhlé zatáčky ve městě, jezdil jsem s naftou a když se při odbočování dostal motor do nízkých otáček (na dvojku) tak začal hodně vibrovat, což se mi asi nelíbilo tak jsem raději začal šlapat na spojku... takže taky jsem po autoškole jezdil s tímhle zlozvykem.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  05. 01. 2018 10:31

Spojka podle mně neni nikdy rozpojena...takže vyšlápnutá spojka zbytečně dlouho je její vražda...dělají to hlavně technický antitalenti...když tak mně opravte

Odpovědět  |   | 
xray0045  |  05. 02. 2018 14:41

Dostava zabrat spojkove lozisko.

Odpovědět  |   | 
Jura  |  03. 01. 2018 21:05

Jen teoreticky kecy, který nejsou pravda! Já mám nohu na spojce furt a u Fabie mám najeto 280000 km a u Focuse 200000 km a u obou sojky furt původní a fungují bez chyb.

Odpovědět  |   | 
Jura  |  03. 01. 2018 21:06

... ne sojky ale spojky

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 01. 2018 22:44

Vam nedam ani moju feldu---

Odpovědět  |   | 
jvc  |  04. 01. 2018 09:26

Pokud pedál spojky zatěžuješ silou menší, než je jeho odpor proti sešlápnutí, tak to samozřejmě spojka přežije. Jenže takhle éterické bytosti jako ty, se příliš často nevyskytují. Takže v obecné rovině pro nás ostatní řimbaby platí, že odložením nohy na pedál spojka trpí.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  07. 01. 2018 10:44

to musi byt nesmierne nepohodlne. mne vadi aj noha na plyne, kde mozem mam zapnuty adaptivny tempomat. akby som na spojku nohu volne polozil, tak ju isto vyslapnem a drzat nohu tesne nad spojkou, ked ju mozem mat polozenu pod/vedla nej? to mi pripada ako demencia.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 01. 2018 10:19

Pise sa rok 2018. Co je spojka? ;)

Odpovědět  |   | 
Peter  |  04. 01. 2018 11:19

Nejčastější odpověď v autoškole - pedál?! 😂

Odpovědět  |   | 
Vlado  |  05. 01. 2018 23:27

Spojku poznaju naozajstni soferi. Zhyckany chlapcek, obklopeny dsg, milionom asistentov, 50 kamerami, a dalsimi idiotsichersystemami, tak ten nevie nielen co je spojka, ale on nevie ani jazdit.

Odpovědět  |   | 
kuko  |  06. 01. 2018 22:38

Naozajstní šoféri, ktorí presedia za volantom celý deň, sú vďační za všetko, čo im uľahčuje prácu. Stačí sa opýtať kamiónistov, či by radšej automat, alebo celý deň miešať rýchlosti. Nie každý sa cez deň nejako premrví v kancelárii a potom si ide niečo dokazovať na svoju "horskú cestičku".

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  07. 01. 2018 10:46

i v aute bez automatu si hyckany(posilovace, synchro...). to ti neprekaza?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na t…

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí nejrychlejším sedmimístným SUV na Nürburgringu, na adresu Kodiaqu však nepadají jen slova chvály. Tohle jsou názory z druhé strany.

17.  6.  2018 | | 137 N/A
Opravdu jsou SUV tak bezpečná, jak se říká? Posuďte tuto lehkou nehodu

Opravdu jsou SUV tak bezpečná, jak se říká?…

Na internetu se objevilo video nehody z Kanady. Bouraly do sebe dva vozy BMW, jeden z nich se téměř převrátil.

25.  6.  2018 | | 124 N/A
5 ojetých kombi na prázdniny do 150 tisíc: Držte se při zemi!

5 ojetých kombi na prázdniny do 150 tisíc: …

Kompakt s karoserií kombi nemusí být jen Škoda Octavia. Podívali jsme se na pětici aut, která za 150 tisíc pohodlně přepraví rodinu na dovolenou.

7.  7.  2018 | | 33 N/A
Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být r…

Škoda Rapid v příští generaci změní jméno i zaměření. Chce konkurovat běžným hatchbackům nižší střední třídy, zřejmě však opět dostane menší základ, tentokrát v podobě platformy MQB A0.

12.  7.  2018 | | 95 N/A
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje…

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém elektrickém přeplňování pro čtyřválcové nebo i menší motory. O právně chráněný vynález požádal už před rokem, teď byl zveřejněn.

18.  6.  2018 | | 36 N/A