Samostmívací zpětné zrcátko šetří vaše oči. Víte, jak funguje?

Kankunen  |  17. 09. 2018 08:22

Zpětné zrcátko jsem přestal používat od Škody Pick up s laminátovou boudou. Pak následoval kombík s mříží. Teď tam mám originál síťku. V současné době v zrcátku není vidět skoro nic.

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  17. 09. 2018 09:26

samostmívací zrcátko měl služební yetti, občas jsem šáhal pod zrcátko aby se zatmavilo, zatmavení bylo nedostatečné

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  17. 09. 2018 10:08

Já ho zažil už na Passatu B6 a fungovalo skvěle. Vždy jsem ho užíval na vozech bez zatmavených skel, ale v tom by snad rozdíl být neměl.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  17. 09. 2018 22:21

Mám v o2 a také funguje bezvadně

Odpovědět  |   | 
brk77  |  17. 09. 2018 22:22

Mám ho taky v Yetině a nevšiml jsem si, že by to něco dělalo. Možná to je fakt nedostatečné, tak jak píšeš. Nemám jiné auto pro porovnání, kde by to bylo.

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  17. 09. 2018 10:39

Za mne perfektní věc! Mám zkušenost že čtyř aut a vždy fungovalo perfektně. Horší to je u zatmavování bočních zrcátek, kdy to podle mne hodně zhoršuje bezpečnost, protože to zatmavuje i odraz světel při couvání. Například couváte směrem ke skleněné výloze a vidíte prd, nebo když chcete vyjet z parkovacího místa, tak v horizontu díky utlumení špatně rozeznávate světla lamp a vozidla (a utlumí to i světlo projíždějícího cyklisty).

Odpovědět  |   | 
LOL  |  17. 09. 2018 10:53

technická: manuální sklápěcí zrcátko funguje i ve sklopeném režimu, používá se méně odrazivá plocha samotného skla.
Nicméně elektrochromatika je optimální. Jezdím takto už přes 8 let a je to funkce, kterou už od auta vyžaduju.

Odpovědět  |   | 
François  |  17. 09. 2018 10:59

Ano, tento prvek výbavy je pro mě taktéž povinnou položkou při koupi auta. Veliký pomocník při nočních přesunech!

Odpovědět  |   | 
Moje jméno  |  17. 09. 2018 11:41

Já bych si velmi rád připlatí za standard. Tahle vymoženost mi naprosto nevyhovuje.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  17. 09. 2018 19:43

A co takhle si to vypnout...

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  18. 09. 2018 21:23

A jak se to dělá?

Odpovědět  |   | 
Rascal  |  26. 09. 2018 20:14

No, nejspíš přestřihnout kabely V mým autě se taky vypnout nedá, ale funguje jak má a nevadí mi to.

Odpovědět  |   | 
Jo  |  17. 09. 2018 12:12

měl jsem na passatu, ale pravděpodobně kvůli tmavším sklům od B sloupku dozadu to fungovalo jen když bylo auto těsně za mnou - nepříjemné. Nyní Scénic Intens za 600k a nemám ho tam :/

Odpovědět  |   | 
xxc  |  17. 09. 2018 21:52

V scénicu je to blbé, že elektrochromatické spätné zrkadlo je iba v balíku s panoramatickou strechou. Bez nej sa nedá objednať. Keďže je to jedna z podmienok pre nové auto, tak dosť obmedzujúce. Ani v jednom teste som si nevšimol, žeby na to upozornili. Inak najlepšie elektrochromatické spätné zrkadlo som mal v Citroen C5, tam sú elektrochromatické aj vonkajšie spätné zrkadlá a spolu s nočným tlačítkom, kedy jemne ostane svietiť len rýrchlomer + celkom dobré xenóny, je to jedno z najlepších áut pre jazdu v noci. Dokonca aj sfarbuje tak do zelena, vidno v ňom všetko perfektne. Na rozdiel od Peugeotu 407, kde to stmavuje viac a už človek musí rozlišovať. Čiže jedna automobilka a rozdielné zrkadlá.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  17. 09. 2018 13:19

Jeden z nejsmyslnějších výmyslů, které bych zavedl povinně.

Odpovědět  |   | 
Jarin.  |  17. 09. 2018 21:44

smyslný? To nevím, co přitom vyvádíte ...

Odpovědět  |   | 
Fic  |  17. 09. 2018 14:47

Měl jsem to v Dodge RAM, dodnes nevim k čemu to sloužilo... zadní okna zatmavená, tak celkem k epotřebě. Dnes LC100, a ani nevim, jestli to tam je..... zřejmě zbytnost. Ale dešťový senzor, to je vynález ! Samosebou funkční, ne ten paskvil jako u MB G 400cdi, kde zabouchnutí dveří vedlo ke spuštění stěračů.... Japonec nakonec.....

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  18. 09. 2018 21:29

deštový senzor má nejlépe řešený citroen, při třetím setření se rozsvítí světla-přepne z DS. U toyoty prší, stěrače stírají a svítí na DS. V japonsku jsou jiné předpisy, tak japonec do evropy ne.

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  17. 09. 2018 16:14

skvela vec!

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  17. 09. 2018 18:43

Jedna z inovací, která mi nechybí. Klasika funguje stejně dobře a dle mé potřeby. Elektronika je fajn, ale není všemocná a není ani dost chytrá, aby odhadla, co mi vadí a co ne.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  17. 09. 2018 19:09

Urcite velmi dobra vec. Na mojom pekaci mam este klasicku packu, ale akonahle to pri nocnej dialnicnej jazde /a tych je vacsina/ nastavim, nemam sancu odhadnut vzdialenost a typ auta, ktore ide zamnou (skusenejsi vodici odhadnu podla farby svetla, vzdialenosti medzi svetlometmi a odrazu na ceste, ale to spomenuta packa totalne vylucuje). Packu preto nepouzivam, nema to zmysel a tak ako vodic starej skoly pozriem do laveho a praveho a mam jasno. Su dalsie dve veci, ktore musim x-krat za noc riesit. Zijem s tym.

Kvalitne zrkadlo tohoto typu je vyborne a bezpecnosti urcite prospeje. Vyvoj asi pojde kamerou a algoritmom na filtrovanie neziaducich efektov. Tu urcite je priestor na zlepsenie.

Odpovědět  |   | 
Paja  |  17. 09. 2018 22:32

Můj pět let starej pažout to měl jako součást prostředního stupně výbavy a je to super. Má to pro mě z hlediska bezpečnosti podstatně vyšší přínos než například kontrola tlaku v pneu a podobné kraviny co nám servírují z EU. Už bych klasiku nechtěl - šmátrat po zrcátku zrovna ve chvíli kdy se mi někdo snaží vypálit oči zapomenutejma dálkama nebo naopak moc tmavý celkový pohled a z něj jsou vidět jen dva svítící body.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  17. 09. 2018 23:33

Mám to v Meganu, jezdim často v noci a bez toho už bych auto nechtěl.

Odpovědět  |   | 
MigelAntonio  |  18. 09. 2018 00:13

Mám ho na Superbu a je to skvělý :) Na starý Oktávce strašně rušily auta s prudkým světlem, ale teď už mě nikdy nic neiritovalo a zatmavuje se to přesně podle situace, takže za mě naprostá spokojenost :)

Odpovědět  |   | 
Marex  |  18. 09. 2018 00:23

Další zbytečná fičura, přitom stačí klasické zpětné zrcátko pouze překlopit do druhé polohy a je to mnohem lepší než samostmívací zpětné zrcátko. Jenom si ho člověk musí umět nastavit a o této letité funkci zpětného zrcátka vůbec vědět

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  18. 09. 2018 02:46

...a nebo taky hovno! Nejvic to pomlouvaji ti, kteri s tim nemaji temer zadne zkusenosti. Mam samostmivaci zrcatko v 5tem aute a funguje naproato vyborne! A mimochodem, funguje skvele i na mem skoroveteranu grandcherokee r.v. 95(original). Jak tu nekdo psal,uz bych nechtel jinak! Momentalne mam i vnejsi zrcatko ridice zatmavovaci, taky supr, akorat pri nekterem couvani se od odrazu zpatecek zatmavi a je to slozitejsi. Ale mimo tech par spatnych konstalaci je to naprosto supr.

Odpovědět  |   | 
Fidas  |  18. 09. 2018 19:22

Mám to v 15 let starém autě a považuji to za normální věc, potřebnou. Mělo by se to montovat do všech vozů, nemělo by záležet na kategorii.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  19. 09. 2018 00:52

Místo tohoto hovna k ničemu, by raději měli nabídnout něco na přední sklo, aby podobní fičurový tydýti neoslňovali svýma LEDkama

Odpovědět  |   | 
MasoxCZ  |  24. 09. 2018 17:46

LEDky neoslňují, pleteš si to s xenony. Hlavně ale škodovky by se měly prodavat výhradně s periskopem od dálek a mlhovek k řidičově ksichtu, a to napojeným na kus kolejnice pro první výstrahu a pro druhou aktivaci na brokovnici. Na místě ředitele VW AutoGruppe bych se zajímal, jestli moje auta dementní ignoranty přitahujou nebo dokonce přímo vyrábí, a proč.

Odpovědět  |   | 
Rascal  |  26. 09. 2018 20:17

Není nic jednoduššího, než při zařazení zpátečky ztmavení deaktivovat. Jestli na to výrobci ještě nepřišli tak jsou to lopaty.

Odpovědět  |   | 
Nevesta.na.hrasku  |  18. 09. 2018 10:53

Mám ho v nové C3 a funguje skvěle. Zrcátko zezelená a je v něm krásně vidět...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků

Nejčtenější články

Američané mají nový patent na otevírání dveří. Pomůže v kopci i ve větru

Američané mají nový patent na otevírání dve…

Už jsme viděli dveře otevírané do stran, nahoru, dolů nebo zajíždějící do karoserie. Chevrolet ale přišel na to, jak takovou obyčejnou věc udělat ještě elegantnější a bezpečnější.

28.  12.  2018 | | 23 N/A
Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou …

Tesla se často potýká s negativními ohlasy na kvalitu výroby. Změnilo se něco u jejich nejnovějšího modelu?

27.  12.  2018 | | 212 N/A
Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejlepší dynamiku? Berte hybrid!

Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejl…

Nová generace Toyoty RAV4 přijíždí do Česka s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a také jako hybrid. Oba agregáty je možné kombinovat s pohonem předních i všech kol.

8.  1.  2019 | | 101 N/A
Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve…

Speciální přiostřená limuzína Toyota Century GRMN se opět ukázala na veřejnosti. Na zadním sedadle samozřejmě neseděl nikdo jiný než samotný prezident automobilky.

12.  1.  2019 | | 23 N/A
Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raděj…

Asistence jízdy v pruhu patří k pomocným systémům, které řidiči velice často vypínají. Průzkum IIHS z USA nyní ukázal, že nelibost vůči technologií proudí z jednoduchého důvodu a lze ji přitom lehce vyřešit.

2.  1.  2019 | | 148 N/A