Jak funguje EGR ventil? A proč je slabým místem moderních motorů?

Lojza  |  26. 01. 2018 14:55

Najel jsem s nafťákem co měl EGR ventil cca 290.000 km a byl čistý, ale to jen díky tomu, že 80% cest byly dílnice a mimo dálnice jsem topmu naložil, takže nebylo kdy usazovat :D

Odpovědět  |   | 
Karel N.  |  26. 01. 2018 16:31

Že motor přejde do nouzového režimu??? jo, takhle kulový! Ford 1,6TDCi najeto cca 140000km, uprostřed kopce v asi 80km/h najednou zdechl a nic, jen tak tak jsem zajel na krajnici a nerozbil si čumák. Po odtažení do servisu nový EGR cca 9500,- Takže bacha, chcípne bez varování kdekoli a je to velmi nepříjemné, protože přes převodovku to docela brzdíííííííííííííííííííííííííííí.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  26. 01. 2018 18:34

No, pokial tento privod h.zloveho odpadu do kuchynskeho drezu sposobil nieco take, u mna by mali dost velky problem. Za predpokladu ze to bolo servisovane v autorizaku.

Odpovědět  |   | 
Karel N.  |  27. 01. 2018 09:51

Auto samozřejmě bylo servisované, ale jak jsem napsal něco se v EGR vent.porouchalo, to se stává ale rozděsilo mě,že řídící jednotka VYPNULA motor bez varování naráz a za jízdy!!
No a problém jsem měl akorát já, servis se vám akorát vysměje

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 01. 2018 11:32

Ten moment a ma problem vyrobca. Nic v zlom, ale EKO hovadina, ktora potencialne sposobi stratu vykonu, je u mna bezbecnostne riziko. Taketo nieco NEMA CO HLADAT NA CESTE!!

Odpovědět  |   | 
Honza  |  28. 01. 2018 18:29

....aneb Fordem tam a vlakem zpátky

Odpovědět  |   | 
Ota  |  29. 01. 2018 14:54

Citroen 1.6 HDi to samy ... nastesti to bylo v zaruce .. takze si to odtahli.

Odpovědět  |   | 
jaaaaaaaaaaaaaaj  |  16. 02. 2018 20:53

Punto II. 1.9JTD 190000 km EGR originál (pravda tam drblo Váhe vzduchu).
Multipla 1.9JTD 245000 km EGR originál...
EGR čisté.
Oplatí sa tankovať na solídnej čerpačke (ja Slovnaft), kde je veľký obrat a do nafty VIF (dáva ho Slovnaft do prémiovej nafty) - a aspoň raz týždenne na TEPLOM motore po aspoň 20 minútach jazdy spraviť "taliansku údržbu" - pre neznalých dobre tomu vykúriť na plný kotol na chvíľku alebo aspoň na mieste podržať zo 20 sekúnd plyn na podlahe :)

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  22. 02. 2018 10:06

1.6 HDi a 1.6 TDCi je ten samej motor. PSA a Ford to vyvijeli spolecne. Taky sem ho mel a taky sem mel problemy, ale nastesti me nikdy nikde nenechal...

Odpovědět  |   | 
sumy  |  26. 01. 2018 15:10

Jen taková drobnost, EGRy se dávaly dávno před Euro 3. Jestli se nemílím, pajero 2 ho mělo už od 1991, 100% pak po faceliftu v 96. Stejně tak kdysi Peugeot 305 s 1,9 a to se bavíme o autě 1985-1993.

Odpovědět  |   | 
Q  |  26. 01. 2018 17:54

Ono je potřeba odlišit diesely a zážehové motory. Diesely to běžně mívaly už na začátku 90. let a později se z toho stala nutnost. Zážehové motory to nutně nepotřebují, záleží na přístupu automobilky. Opel to do zážehových motorů dával už v 90. letech. Koncern VW se tomu spíše vyhýbá. Měl jsem koncernový motor Euro 4, kde EGR nebyl, a teď mám Euro 6b, kde taky není.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  26. 01. 2018 23:46

Ten kdo to vymyslel by měl byt zavřený. Celé emise je velký podvod. Aby inženýři měli co lepit na motory. Jelikož většina byla vymyšlena a oni by neměli za co brát prémie. Pak ještě přesvědčit pár politiků a je vyděláno korunky se sypou inženýrům. A majitelům automobilek i politikům. To je koloběh peněz. Zákazníci si myslí jak dělají prospěšnou věc pro ovzduší
když si koupí nové auto které má prý lepší emise. Ve finále je to podvod za 100 000 000 000 milionů dolarů. Ale příroda nikoho nezajímá. Deštné pralesy se klidně likvidují. Ačkoli to jsou plíce světa. I kdyby jezdily jen elektromobily tak se ovzduší nezlepší. Ale tím se nikdo zabývat nebude. Protože byznys je byznys. Ovzduší nikoho nezajímá.

Odpovědět  |   | 
romanz  |  27. 01. 2018 07:28

jasně, ze všeho kouká spinkutí a podvod. Jeď někam k Bruntálu kam má zanedlouho přistát evakuační Aštarova flotila a zachránit všechny hodné a uvědomělé lidi. Třeba budeš pak spokojenější

Odpovědět  |   | 
jaaaaaaaaaaaaaaj  |  16. 02. 2018 20:58

Elektromobil má výfuk v elektrárni :D
A vážne - neviem zodpovedne posúdiť pomer zníženia NOx s a bez - no už zasraný Wartburg mal o viac, než desaťnásobok nižšie emisie dusíka, než vedajšie škodovky a CO...mal okolo 0,5 v dobe, keď norma bola 4,5 - tým sa ho nezastávam, preto že ak s ním nejaký starý trtko jazdil "na klobúka" - vyše 20% nespáleného benzínu (s olovom, ktoré tie smrady nepotrebovali na rozdiel od škodoviek) šlo do vzduchu...

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  22. 02. 2018 10:18

Kdyby jen benzin... Wartburg byl dvoutakt cili nespaloval jen benzin ale i olej. To je taky duvod proc se vetsi dvoutakty uz davno nevyrabej. Ten smrad z toho byl hrozivej...

Odpovědět  |   | 
bio  |  04. 03. 2018 22:19

Ten problém byl v M2T a jeho množství, dnešní 2T oleje jsou úplně někde jinde.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  27. 01. 2018 22:16

EGR jsem odpojil a vyčistil sání od těch sra*ek. 200km před emisema ho zapojím, řídící jednotka ho v pohodě načte a vymázne si sama chybu. No a po emisích ho opět na dva roky odpojím. Auto jde líp za plynem a i na brzdě se ukázal vyšší výkon i krouťák.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 01. 2018 11:34

Nemam Vam to za zle. Je to ukazka ako daleko to ekofaso-zarabajuca lobby dotiahla.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  27. 03. 2018 06:53

Tak hlavne spotreba a paradoxne i emise jsou nizsi , EGR ventil sice mozna castecne resi emise NOx, ale spis by se kontrukteri meli zamyslet - v nafte ani benzinu v podstate dusik neni, takze emise NOx jsou zpusobeny pouze vysokou teplotou horeni danou vysokou kompresi. Zajimave je, ze starsi motory jsou vyznamne uspornejsi a jednodussi. Dokonce i co se emisi tyce, pokud jsou motory v poradku a ne vybehane jsou na tom lepe. Navic neprodukuji nepezpecne nanocastice.

Odpovědět  |   | 
světelná tyč  |  29. 01. 2018 08:39

Představte si, že si z odpadní roury od hajzlu zavedete trubku do vodovodu, ze kterého pijete. To je princip EGR.

Odpovědět  |   | 
David  |  29. 01. 2018 13:43

A co takhle odvětrání klikové skříně to tam do sání posílá taky hromadu humusu.

Odpovědět  |   | 
Hafajs  |  30. 01. 2018 14:40

Zajimavy clanek. Zajimalo by mne jednak z jakeho jazyka a proc je zde pouzito slovo "úsada". Navrhoval bych nahradit nasim "usazenina".
Druha věc, proc je vyhodne zmenšovat objem jeho vyplnovanim necim, co se na samotnem horeni, ani rozpinani nepodili? Nebylo by "cistsim resenim" zmenseni objemu jako takového?
Diky

Odpovědět  |   | 
jean  |  31. 01. 2018 07:39

Pri čiastočnom zaťažení sa pri diesli spaľuje veľmi chudobná zmes s prebytkom vzduchu, ktorý obsahuje 78% dusíka. Keďže zmes je chudobná, tak na spálenie nafty sa nevyužije všetok prítomný kyslík. Pri vysokej teplote nad cca 900 stupňov dusík veľmi ochotne reaguje so zvyšným kyslíkom a vznikajú NOx. Ak sa tam šupne bordel z výfuku, tak to má dva efekty - zníži sa teplota v spaľovacom priestore a podiel kyslíka v spaľovacom priestore, ktorý by mal byť využitý na spaľovanie a už neostane dosť na tvorbu NOx, ktoré pri nízkej teplote vznikajú v menšej miere. Neviem, či je k tomu niečo na nete, ale sú monografie z univerzít, v ktorých je to rozobrané podrobne, ja som sa NOx venoval pred 10 rokmi, takže čísla udávať nebudem, lebo by som pravdepodobne vymýšľal, už si prd pamätám.

Takže EGR je teoreticky super vec, prakticky to zasiera motor bordelom.

Odpovědět  |   | 
jaaaaaaaaaaaaaaj  |  16. 02. 2018 21:02

Pripomína mi to jeden fúzatý vtip:
Pýta sa otec rodiny ženy, či by dala za milión - "Samozrejme"
Dcéry - "Jasné"
Zosumarizoval: "TEoreticky sme milionári - prakticky mám doma dve kur*y"

No a prakticky k EGR - ak to v čiastočných záťažiach zožere 20-30% výkonu - človek musí via cpridať - väčšia spotreba atd - porovnať prínos k ekológii voči škodám asi ťažko...

Odpovědět  |   | 
petrl  |  31. 01. 2018 07:39

Spíš jde o teplotu, než o objem. Krom toho se objem "snižuje" při režimu s nižším zatížením motoru. Jinak by ventil nemusel být řízený.

Odpovědět  |   | 
Anonym  |  18. 02. 2018 04:14

Při volnoběhu určitě nepotřebujete spalovat spousty paliva, egr se otevře- snížíte objem motoru a tím i spotřebu. Čím lépe spálená směs, tím vyšší NOx. Potíž je v tom, že NOx jsou jedovaté, proto je zájem, vypouštět jich co nejmíň (ad blue, DEF atd.)

Odpovědět  |   | 
Dan  |  27. 03. 2018 07:29

A co dnes neni jedovate ? Pokud jukneme na potraviny, tak proti nim je NOx zanedbatelny problem. A pitna voda? kategorie sama pro sebe. A voda v rekach ? To je teprve prehlidka jedu.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  27. 03. 2018 08:23

A co snizit privod paliva i vzduchu? Jednoduche a bezproblemove

Odpovědět  |   | 

Samotné vyčistění EGR ventilu nepomůže. Kdo někdy čistil sací potrubí a kanály v hlavě ví co je to za práce! Můj selský rozum to nebere: prvně na motor namontujeme turbo, aby se do spalovacího prostotu dostalo více kyslíku. Pak tam nasadíme EGR, aby ten přebytek kyslíku snížil. Není jednodušší oba tyto problémové krámy (s omezenou životností) vyhodit?! Když už chtějí politici bojovat za lepší ovzduší, proč nedotují železniční dopravu na úkor kamionové, nesníží ceny plynu aby nemuseli vymýšlet dotace na nové kotly. A způsobů řešení exhalací by jistě bylo ještě mnoho.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 16. 12. 2018 13:19

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

dnes | Petr Schnagl | 49 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A