Jak dostat z dvoulitru přes 500 koní? Dejte ho do rukou bývalému Polestaru

Může se to zdát na truc, ale švédská dílna Cyan Racing si po Volvech vychutnává ostatní vozy ze skupiny Geely a jasně tak dává najevo, o co přišli.

Když se řekne Cyan Racing, asi z toho nebudete moc moudří. Když ale řeknu „bývalý Polestar", ze kterého Volvo udělalo samostatnou značku a součást čínské Geely Group, už je to o trochu přesnější. Zbytek Polestaru se přejmenoval na tuto divizi závodních vozů, a zatímco ve Volvu si z Polestaru dělají elektrickou značku, Cyan Racing se pořád zabývá starým dobrým procesem spalování paliva.

Ženeva 2019 živě: Poprvé za volantem Polestaru 2. Takové Volvo pro vegany...

Ženeva 2019 živě: Poprvé za volantem Polestaru 2. Takové Volvo pro vegany...

Nejnovější počin se zaměřuje na zostření čínského sedanu automobilky Lynk & Co 03. Výsledkem je koncept Lynk & Co 03 Cyan Concept, který se má stát jakýmsi závodním sedanem pro běžné silnice. Pokud se tedy podobná věc dostane do výroby, budou mít ostré německé sedany pořádného soupeře. Zatím s ním tvůrci mají v plánu závodit.

Polestar 2 oficiálně: Vysoký výkon jsme čekali, takovou cenu však nikoli

Polestar 2 oficiálně: Vysoký výkon jsme čekali, takovou cenu však nikoli

Pod kapotou se nachází pouze dvoulitrový čtyřválec. Je však přeplňovaný a dokáže ze sebe vymáčknout výkon až 528 koňských sil při 8000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 504 N.m je k dispozici v rozmezí 4500 až 7000 otáček.

TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Díky nízké hmotnosti pouze 1287 kg není problém vůz rozpohybovat z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. K dvoustovce se pak dostane za deset sekund a pokračovat může až k 310 km/h. Pokud se mu něco dostane do cesty, využije šestipístkové brzdy o velikosti 378 mm. O odpružení se starají tlumiče Öhlins a vůz jezdí na 20palcových kolech navržených v Cyanu.

Výroba tedy není jistá, zřejmě by se ale do Evropy vůz stejně nepodíval. V galerii nahoře se alespoň můžete podívat, o co Volvo přišlo.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků