Jak dostat z dvoulitru přes 500 koní? Dejte ho do rukou bývalému Polestaru

Může se to zdát na truc, ale švédská dílna Cyan Racing si po Volvech vychutnává ostatní vozy ze skupiny Geely a jasně tak dává najevo, o co přišli.

Když se řekne Cyan Racing, asi z toho nebudete moc moudří. Když ale řeknu „bývalý Polestar", ze kterého Volvo udělalo samostatnou značku a součást čínské Geely Group, už je to o trochu přesnější. Zbytek Polestaru se přejmenoval na tuto divizi závodních vozů, a zatímco ve Volvu si z Polestaru dělají elektrickou značku, Cyan Racing se pořád zabývá starým dobrým procesem spalování paliva.

Ženeva 2019 živě: Poprvé za volantem Polestaru 2. Takové Volvo pro vegany...

Ženeva 2019 živě: Poprvé za volantem Polestaru 2. Takové Volvo pro vegany...

Nejnovější počin se zaměřuje na zostření čínského sedanu automobilky Lynk & Co 03. Výsledkem je koncept Lynk & Co 03 Cyan Concept, který se má stát jakýmsi závodním sedanem pro běžné silnice. Pokud se tedy podobná věc dostane do výroby, budou mít ostré německé sedany pořádného soupeře. Zatím s ním tvůrci mají v plánu závodit.

Polestar 2 oficiálně: Vysoký výkon jsme čekali, takovou cenu však nikoli

Polestar 2 oficiálně: Vysoký výkon jsme čekali, takovou cenu však nikoli

Pod kapotou se nachází pouze dvoulitrový čtyřválec. Je však přeplňovaný a dokáže ze sebe vymáčknout výkon až 528 koňských sil při 8000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 504 N.m je k dispozici v rozmezí 4500 až 7000 otáček.

TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Díky nízké hmotnosti pouze 1287 kg není problém vůz rozpohybovat z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. K dvoustovce se pak dostane za deset sekund a pokračovat může až k 310 km/h. Pokud se mu něco dostane do cesty, využije šestipístkové brzdy o velikosti 378 mm. O odpružení se starají tlumiče Öhlins a vůz jezdí na 20palcových kolech navržených v Cyanu.

Výroba tedy není jistá, zřejmě by se ale do Evropy vůz stejně nepodíval. V galerii nahoře se alespoň můžete podívat, o co Volvo přišlo.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků