Já sám viděl jak domácí ŠKODA připravuje auta na crashtesty auto je už na svařovně vybráno že půjde na crash a tak je s ním jednáno nikde se nic nesmý brousit všechny body jsou prohlédnuty ultrazvukem což se u normálního auta neděje vše se prohlídne a auto jede označené celou výrobou označené jako crashtest a každý hlídá vše.3-[
není crash-test jako crash-test. ;-) Pro ten homologační to tak možná můžou udělat, ale pro EuroNCAP asi těžko. B-]
Presne tak. EuroNCAP si auto kúpi niekde v predajnej sietu v EÚ, od nikoho ho nedostane. Tak by som bol zvedavý, ako by auto na test automobilka pripravila? Jediné, čo NCAP spraví je, že automobilku oboznámi s výsledkom testu a až po jej súhlase ho zverejní. Pokiaľ ale automobilka povie, že vykoná nejaké zmeny, tak sa test nezverejní a test sa opakuje neskôr. Vo výsledkoch sa uvedeie, že test bol opakovaný. Ale najčastejšie sa jedná len o problémy typu upozornenia na nezapnuté pásy, ak napríklad chýba 1 bod do 5*, tak automobilka doplní upozornenie, bod sa získa a už sa nič netestuje.Je možné, že pri interných testoch sa zvary kontrolujú prípadne prezerajú ultrazvukom, ale určite len z toho dôvodu, aby vedeli, v akom stave je dané auto a teda nakoľko majú vypovedaciu hodnotu. Navyše sa obvykle testujú ešte predsériové autá, takže tá kontrola bude určite nutná.
Já myslel, že EURO NCAP je významné tím, že auta kupuje v prodejní síti. Takže se neví, že toto auto půjde na test
Vysledky crash testu celkem sleduju a muzu rict, ze me zacinaji znechucovat. Aveo (Kalos) dostal dle americkych testu NHTSA plny pocet 5* a v Euro-NCAP 3*. Co si pak mám myslet o vypovidaci hodnote jednotlivych testu, kdyz podle jednoho je to auto nadprumerne a dle druheho podprumerne bezpecne....Cetl jsem nazor, ze zalezi na vyladeni konstrukce auta, vyrobce ho proste upravi pro jaky test chce a podle toho take dopadne (uspeje v testu, ktery je marketingove dulezitejsi). Pokud je to pravda, tak jsou ty testy jen klamani spotrebitele... Ja chci vedet jaka je globalni bezpecnost auta, ne pro jaky typ crash testu je auto pripravene :-/
Ty výsledky jsou jiné,protože i metodika testování je jiná pro EU,USA,JAP či Austrálii.Takže se navzájem nedají srovnávat(složitým výpočtem by daly,ale to je nesmysl),takže nás musí zajímat(nebo mělo by),jak auto dopadlo v Euro NCAP a test toho samého auta v USA nás nesmí zajímat. Jo a správně tu někdo psal,že by nás mělo zajímat,jaká jsou sedada(opěrka je jenom součást),zejména při nárazu zezadu.Tam je to krom výjimek hodně velká tragédie i u takové A6,např. Jenže ona je i aktivní bezpečnost,také stav vozovek,dopr.značení,chování řidičů...bezpečnost je komplex.
Napriklad Chevrolet Aveo sa bez problemov predava v USA ale Opel Corsa GM nemoze predavat lebo neprejde US Crash Test tak cakaju na novu generaciu za 5 rokov ktora by mala byt upravenaVid GM news
Pokud chcete globalni bezpecnost auta, tak nejlepsi je asi svedska pojistovna Folksam, viz http://www.folksam.se/engelsk/index.htm a tam odkaz How safe is your car. Je tam ke stazeni pdf brozurka s vysledky. Jedna se o tzv. real life safety, tj. udaje sebrane ze skutecnych havarii. Tenhle pristup ma vyhody i nevyhody:- je to skutecne globalni pohled- vysledky jsou porovnatelne mezi tridami (na vysledcich je krasne videt, ze vetsi auta jsou bezpecnejsi, napr. zadne z malych aut neni hodnoceno v nejvyssi kategorii)- hodnoceni je ale pomerne hrube, zadna presna procenta jako v Euro-NCAP, jen 5 kategorii- v hodnoceni nejsou nova auta (coz je logicke, nejdriv se musi stat dostatecne mnozstvi havarii, aby se dala bezpecnost auta vyhodnotit)Kazdopadne se jedna o dalsi, pomerne zajimavy pohled na bezpecnost aut.
Statistiky mrtvých říkají, že jich ubývá, přestože počet aut roste. Takže jsou asi dnešní auta bezpečnější než dřív. A proč? Mimo jiné i proto, že se dělají nezávislé crashtesty a jejich výsledky se široce zveřejňují v tisku. Nebo si někdo myslí, že by automobilky dobrovolně dělaly bezpečnější (=dražší) auta, kdyby to nebylo nutné z marketingového hlediska?A dále. Pořád tady někdo nedokáže pochopit pojem pravděpodobnosti. Auto s více hvězdičkama neznamená jisotu, že přežiješ. Ale každá hvězdička navíc zhruba znamená, že se pravděpodobnost, že se v tom autě zabiješ, snižuje na polovinu. Tedy když bude na 1000 nehod Avea 50 mrtvých, u Avensisu nebo Laguny jich bude jen 7 (přibližně).
Strach ze smrti je přirozený, mají ho minimálně všichni savci společný, jen se usmívám, když ho někdo chce zahlušit a zapudit koupí hvězdičkovaného auta.
to Mac2: Další takový :-D Tvůj příspěvek může být sebelepší, sebehodnotnější, ale když nakonec uvedeš srovnání auta druhé nejnižší třídy (Aveo) s auty o 2 třídy vyššími (Avensis, Laguna), tak to celý článek neskutečně degraduje. Lidi, už se konečně naučte srovnávat srovnatelný !! Když už chcete, tak třeba s Getzem, Fábií, 207, Fiestou, atd. a tady se můžete dohadovat, jak je ta či ona "nákupní taška" bezpečná. A né srovnávat s "limuzínama" střední třídy. Vždyť to je k smíchu.
Oni některé automobilky konstrukci svých vozů dělají na doraz. Třeba u toho Kalose se píše, že by se karoserie při nárazu nepatrně vyšší rychlostí pravděpodobně úplně zhroutila. Takže stačí trochu změnit podmínky testu a vše je jinak. Přesto jsou ale nezávislé testy užitečné, protože nutí výrobce dělat všeobecně bezpečnější auta.
Ale to je pořád dokola.... se někde píše.... by se..... pravděpodobně... Vykašlete se na jedna pani povidala, jedna agentura zaplatila. Už to tady na diskusním foru zaznělo víckrát. Vše včetně jakožetestů se dá podvést, ošálit, zmanipulovat. Jediné, co je směrodatné, je reálný život a reálné statistiky z bouraček. Hoďte sem někdo odkaz na policejní statistiky, nebo statistiky pojišťoven. Jinak se budeme stále dokola bavit, že jeden pán psal, že prý slyšel, že prý.......
Pro evropu je dělaj z "papíru"a pro ameriku je vylepšej.:-D
Falešná nesmrtelnost. Jak dopadl Hlinka, víme a jaké měl auto, také víme. Když pojedete 130km/h a napálíte to do stromu, hvězdičky možná akorát uvidíte, ale jen na chviličku, pak už neuvidíte nic. Pozor, kdo vysoko lítá, nízko padá. Nezakřikněte si to. Fajn, jezdíte v autě, které má 8 hvězdiček, zítra můžete jet v rakvi, která bude pozlacená 20 hvezdičkami, nebo jedním křížem. Nikdo není nesmrtelný. Při nehodě záleží a tisíc a jedné okolnosti.Pozor na to, aby ta vaše hvězdičková povýšenost nepodráždila někoho "nahoře". Raději ať řidiči jezdí opatrně a s pokorou.
Zbytecne urazeny komentar. Jezdit opatrne a mit bezpecne auto se spolu nevylucuje. Naopak. Poridit si bezpecne auto je jeden z projevu opatrnosti a pokory. Co se tyka Skody Superb p. Hlinky, tak kdyby jste lepe studoval testy, kterymi tak opovrhujete, tak by jste vedel, ze tento automobil, je relativne malo bezpecny, skoro by se dalo rici, ze ve sve tride a pri sve cene je na tom s bezpecnosti mizerne.
"Poridit si bezpecne auto je jeden z projevu opatrnosti a pokory."Teď jste se prozradil. Vy tomu opravdu věříte. Bezpečné auto neexistuje! Snad existují auta, kde je statisticky vyšší procento přeživších a auta, kde je statisticky vyšší procento smrtelných úrazů. Jediné měřítko by bylo třeba porovnat tisíc nehod v jednom modelu auta s tisícem nehod v jiném typu auta. Z toho tisíce zjistit, kolik je škrábanců, středně težkých nehod, vážných úrazů až smrťáků. Vaše hvězdičky věšejte na nos Vaši babičče. Nebyl jsem u testů ani očitým svědkem, ani nemám důvod věřit nějakým agenturám. Nevylučuji přitom, že se statistika u některých modelů aut bude v reálu krýt s vašimi hvězdičkami. Ale jako úhelný kámen to neberu, natož abych fanaticky utíkal koupit nové auto do autosalonu, kde mají nejhvězdičkovatější auto. A ješte jednou a naposled - v rychlosti 130 km/h vám při nárazu do stromu, nebo pokud to do Vás napálí tirák, bude jedno, v čem si vezete prdel.
Pokud se někdy odvážíš opustit tu klec, co sis kolem sebe udělal, možná pochopíš, že - třeba - kromě 130 existují i jiné rychlosti. Třeba rychlost 40, která tě v situaci Aveo vs. strom zabije - kdežto ve stejné situace ve Volvu S80 si akorát tak ošklivě potlučeš nos o airbag.Což je rozdíl, že?
to Půjdech: To si trošku přestřelil, nemyslíš? Podle tebe bych si mohl výsledky testů vyložit následovně: 3* = rakev, 4* a výš = patent na bezpečnost. To přece takhle nejde škatulkovat, to je úplná demagogie. Neznamená, že když má Aveo 3*, což není zase až taková hrůza, jak se tady prezentuje, že bys náraz ve 40 do stromu nepřežil. A když už chceš srovnávat, tak aspoň auta ve stejné třídě. Srovnání Avea vs. S80 je minimálně úsměvné. To je jako kdybys srovnával Fábii vs. Audi A8, to je úplně mimo mísu.P.S.: S tou klecí bych byl příště opatrnější ;-)
Nějak se nechápeme. Samozřejmě, že jsou nárazy v jiných rychlostech, copak by si to vůbec někdo mohl myslet jinak?Já jen nechápu ty, co si myslí, že jim určitý typ auta zaručuje nesmrtelnost. Jinak můj kamarád boural v 50km/h v Twingu čelně do stromu ( v zimě, na ledu). Auto zrušeno, on pouze modřiny na hrudníku. Airback žádný, jen pásy. Podle Tvé teorie by vlastně měl být dávno po smrti. Jel o 10km/h rychleji než uvádíš příklad, jel v autu, kterému skoro chybí předek, , jel v autu vyrobeném v r. 1994. Myslím, že to hlavní, proč se mu v podstatě nic nestalo, je, že měl zapnuté pásy. Ty se pořád podceňují a místo toho se výrobci aut a některá média fanaticky zaměřují na airbagy, které naopak v některých situacích (zvláště bez zapnutého pásu) můžou být spíše vraždícím nástrojem. A tak Tě vyzývám, popiš mi nějakou nehodu ze života, nebo jinak si budu myslet, že jsi naivka, který zná život akorát z televize.
Tak-takSuperb ma katastrofalny crash-test. V celnom naraze ma iba 9 bodov zo 16.Octavia I ma 10Octavia II ma 11Fabia ma 12
a Prinezna Diana?.....
To uz je pekelne dlouho ...A ten M-B by ted taky moc hvezd nemel ...
Zase katastrofální výsledky Chevroletu. Pokud je vám život milý, obcházejte showroomy Chevroletu širokým obloukem.
Tak to sis dovolil moc.Počkej,jak ti to jeden koreobijec nandá.Stačí jít do garáže.Budeme poučeni,že tyto testy je jenom market.trik na ošálení zákazníků.No comm...B-]
To může :-D. Bohužel pro Chevrolet takových idiotů jako jsem já, kteří si prostě auto které nezískalo aspoň 4 hvězdy a nějakých 28 bodů nekoupí, bude víc B-]
jj, ale už jsem tady říkal minule, že není korejec jako korejec. Daewoo zkrátka doplácí na škudlení GM, a proč GM škudlí, to víme. Je to škoda, protože ve své době mělo ze všech korejských značek nejlíp našlápnuto na slušný design. Jinak pro srovnání stačí zavítat na website euroncap a podívat se třeba na test getze, který s přehledem dosahuje stejných až lepších výsledků jako spotřební německé značky v segmentu supermini. Takže nízká cena a bezpečné auto se nevylučují - nikdo není nucen kvůli tenké šrajtofli jedit v papíráku. A znovu btw dodávám: bezpečnost nejsou jen nárazovky ncap, ale taky např. testy hlavových opěrek. ty jsou ve dvojce s pásy absolutní základ věci. Samostatné testy opěrek existují taky, redakce by sem ně ně určitě uměla dát odkaz - hodně lidí by se divilo (a vyděsilo), protože i některé modely o několik tříd výš mají opěrky s charakterem kata Mydláře. Obecně lze doporučit vybírat pokud možno výbavu s aktivními opěrkami.
Mate nejake info o crashtestech noveho volva S80 ? Prosim o odpoved jen lidi z redakce, moc by me zajimalo, kdy cca bude zverejnen prave tento crashtest ...
Bohužel, ale informace o tom, kdy EuroNCAP vydá výsledek nějakého vozu nemáme. Takže nezbyde, než si počkat.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.