Jak dokonale zpomalit provoz? V Číně mají řešení, velkou zeď

Na středoevropských silnicích se dají potkat především dva druhy retardérů. První typ je k silnici jen přišroubován a často se tak stává terčem těch, kteří v daném místě bydlí a už je nebaví každý den po cestě do práce překonávat překážkovou dráhu. Druhý, betonový typ je využíván zejména na sídlištích a je přímou součástí silnice. Takže jej nejde tak snadno odstranit, vlastně jej lze srovnat se zemí leda tankem nebo sbíječkou. Situaci u nás jistě každý zná, takže ji netřeba nějak blíže popisovat, zajímavé řešení však našli v Číně.

Nové 3D zpomalovače, nazývané příznačně „Great Wall“, najdeme třeba v čínské provinci ShanXi, jsou 30 metrů dlouhé, 2,7 metru široké a přibližné 60 cm vysoké. Aby však projíždění takovýmto úsekem nebylo příliš jednoduché cesta zpomalovačem je tvarována do písmene S. Na toto řešení si však stěžují téměř všichni řidiči, nejenže se zde v ranní a poobědní špičce vytvářejí několikahodinové dopravní zácpy, ale mnoho řidičů již v tomto úseku nezvládlo řízení a přinejmenším si poškodilo vůz.

A někdo by si mohl myslet, že nejhloupější na světě jsou Angličané, kteří si před městem klidně zahradí půl cesty betonem. Naštěsí jsou tu Číňané, kteří si vymysleli něco ještě „lepšího”, zahradí si cestu téměř celou...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čím užší a nepřehlednější silnice, tím bezpečnější. Myslí si v Číně...
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků