Jak dokonale zpomalit provoz? V Číně mají řešení, velkou zeď

Na středoevropských silnicích se dají potkat především dva druhy retardérů. První typ je k silnici jen přišroubován a často se tak stává terčem těch, kteří v daném místě bydlí a už je nebaví každý den po cestě do práce překonávat překážkovou dráhu. Druhý, betonový typ je využíván zejména na sídlištích a je přímou součástí silnice. Takže jej nejde tak snadno odstranit, vlastně jej lze srovnat se zemí leda tankem nebo sbíječkou. Situaci u nás jistě každý zná, takže ji netřeba nějak blíže popisovat, zajímavé řešení však našli v Číně.

Nové 3D zpomalovače, nazývané příznačně „Great Wall“, najdeme třeba v čínské provinci ShanXi, jsou 30 metrů dlouhé, 2,7 metru široké a přibližné 60 cm vysoké. Aby však projíždění takovýmto úsekem nebylo příliš jednoduché cesta zpomalovačem je tvarována do písmene S. Na toto řešení si však stěžují téměř všichni řidiči, nejenže se zde v ranní a poobědní špičce vytvářejí několikahodinové dopravní zácpy, ale mnoho řidičů již v tomto úseku nezvládlo řízení a přinejmenším si poškodilo vůz.

A někdo by si mohl myslet, že nejhloupější na světě jsou Angličané, kteří si před městem klidně zahradí půl cesty betonem. Naštěsí jsou tu Číňané, kteří si vymysleli něco ještě „lepšího”, zahradí si cestu téměř celou...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čím užší a nepřehlednější silnice, tím bezpečnější. Myslí si v Číně...
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků