Jak dlouho se staví dálnice? Dokument odhaluje, proč u nás všechno tak trvá

54 komentářů

Honzafi
3. srpna • 13:46

Že stavební povolení je nekonečné martyrium pro občana, daňového poplatníka, to už jsme zvyklí. Musí nám hold ve všem ti ouřadové házet klacky pod nohy, "řešit" uměle utvořené problémy, které by bez nich nevznikly... Ale stát, který jej vydává sám sobě a který platí soudce, kteří mají rozsoudit spor s "eko" kverulanty, ten se na to fakt jen vymlouvá.

E15
31. července • 18:18

Holt národ lokajů a služek. Je to vidět v každodenním životě a ve státní správě se to jen koncentruje :-P

Martin
30. července • 19:43

Nic nestavte, je to marné. Staví se to 100x dráž a déle, než jinde ( a to myslím staví a ne povoluje) a pak se tam stejně na jaro nahážou kolíky a dá se tam 80tka nebo rovnou 30tkaa budeme rádi, když to na zimu zmizí. Na 3 proudovce se jezdí JEN ve 2 levých pruzích. Tak na co dálnice. A celé to haló je jen o uzákonění vyvlastnění, což se pak použije, až bude Váš dům zavázet stavbě starostova bazénu ....

Zdeny Horáček (3MPS)
30. července • 11:27

Proč to tak dlouho trvá?
1. korupce = 3x opakované výběrové řízení
2. nekompetentní management resortu MD
3. nekompetentní management stavebí firmy
4. nekvalifikované pracovní síly (UK, BY, MO, RU a další).
5. nekvalitní projekt
6. ve výsledku nekvalitní práce, která znamená "postav a hned opravuj"Já jsem projel kus světa a vždy jsem si kladl otázku: jak je to možné, že námi opovrhované Rusko staví dálnice za podtstaně kratší dobu a za nesrovnatelně levnější peníz? proč to samé v Arábii, Číně? Protože tam se pracuje 24h/d a 365d/y. Stroje se nezastav na minutu.Ve výsledku je cena za pracovní sílu násobně nižší, než prostoje stavebních mechanizmů a uniklé další projekty. V rychlosti a kvalitě je síla. Až toto naši dutohlavové pochopí, bude to rychlé a levnější.

bob
30. července • 8:51

Já už vůbec nevěřím ve věci jako městský okruh (větší města mají obyčejně dva, vnější a vnitřní...), o R35 se mně už ani nezdá... Že bych měl někdy možnost se jako v civilizovaný zemi dostat na letiště? Nebo snad vlakem z Prahy do Ostravy pod dvě hodiny, to je taky vlhký sen. Při tom infrastruktura je pro stát zásadní. Pokud jde o infrastrukturu a stavby vůbec, těžko se jednou budeme moct našim dětem podívat do očí, zbudou tu po nás akorát pole se solárními panely...

šofér
30. července • 9:07

Když mi bylo deset, táta mi říkal, že než budu mít řidičák na auto, bude z Ostravy do Opavy vést čtyřproudá silnice - prodloužená Rudná, dnes je mi 50 pryč a stále se jezdí přes město :( :( :(,
a to jen proto, že v ČR:

a) na úřadech vládne korupce
b) politici které jsme si zvolili jsou neschopní
c) soudy stojí za prd, protože zjevné obcházení zákona (územní plán) jedincem berou jako jeho právo na občanský postoj
d) ten, kdo má prachy, za ním vždy stojí Zákon!
.... z tohoto důvodu si myslím, že za Rakousko-Uherska by nám bylo líp!Myslím, že by se našlo x dopravních staveb v ČR, které jsou naplánovány od šedesátých let a dodnes jsou díky průtahům jen na papíře....

XYZ
30. července • 8:49

To jsem rád, že u nás budujeme tak pečlivě, podle hesla "dvakrát měř, jednou rež". Ti hazardéři v Rakousku, kde vůbec nejsou ekoaktivisti na každém kroku, už riskantně natáhli dálnici od Vídně až skoro k Mikulovu. Zatímco my tady rozvážně přemýšlíme, kudy udělat obchvat Mikulova a když budeme ještě trochu tpělivější, tak nám most přes Novomlýnské nádrže spadne definitivně a bude klid na práci.

tonda
28. července • 12:21

Ale jinak jim nic nebrání pak následně na D pracovat 24 hod/den....

šofér
29. července • 8:45

Mýlíte se, brání! Jak jsem se dočetl, pro stavební činnost v noci potřebujete povolení obce, v jejímž katastru stavíte a byť je to k neuvěření, většina obcí/starostů povolení nechce vydat, včetně těch na D1. Prostě, Kocourkov!

Lord Owl
29. července • 13:38

se taky podívejte co je na těch obcích navoleno. V mé rodné vísce/městě teda hrůza děs... Co je tam navoleno, to pak rozhoduje o osudech druhých....

E15
29. července • 18:29

Každá obec, město, kraj, stát, Unie má takovou vládu, jakou si zaslouží ;-)

LOL
29. července • 10:54

Práci v noci vzal čert, to je tak jako tak zbytečné. Stačilo by, kdyby aspoň tu jednu směnu opravdu pracovali, značka ideál by pak byla práce na dvě šichty, řekněme od šesti do dvaadvaceti. To by úplně stačilo.Ale on ten maňánastyl má svůj důvod - dělají to tak dnes i malí řemeslníci, mají rozdělaných několik zakázek a mezi nimi pak pendlují.

Marek71
29. července • 10:51

A taky jsou na to potřeba lidi, kteří nejsou a i kdyby byli, ty je potřeba je zaplatit, příplatky za noční a víkendy a to celou stavbu prodraží.

Lojza
27. července • 22:12

Ja se budu vyjadrovat ne procesu zahajeni pred stavbou, ale k stavbam samotnym.
Technologicky neni vubec problem postavit dalnici usek 10km misto 4 let, napr za 18 mesicu.
Zakopany pes je v poctu lidi na stavbach. Stavebni firmy by musely nahnat na stavbu dalnic dalsi lidi z jinych staveb a ty by jim staly.
Proto se stavi takto pomalu jedou vsechny stavby naraz, ale pomalym tempem.
Druhy problem je, ze cenove nabidky se vyhravaji z 90% na nejnizsi cenu a ne na rychlost vystavby.
Znam nekolik lidi z dotycnych spolecnosti co dalnice stavi.
A jejich postoj je, hele stat je rad, ze jim tu dalnici v podstate postavime, plati nam s rocnim zpozdenim faktury, my si kvuli statu musime brat uvery, abychom vse ufinancovaly.
Neprudime je kvuli splatnosti, oni nas neprudi zase kvuli pomale vystavbe dalnic a terminy vystavby dalnic jsou proto takto dlouhe-).
A kazdej je spokojenej. My mame kapacity na nase dalsi stavby.
Kde neni zalobce, neni soudce.

Mirek
27. července • 22:51

Tak já si myslím, že velký problém je, že někdo vymyslel jak lidi "vojebat" tím, že stanovil jiné ceny pro výkup pro velká města a jiné pro malá města, vesnice... Pokud si vzpomenu na nově budovaný dálniční úsek D48 přes Rychaltice, tak zrovna on má pravdu v tom, že za nabídnuté peníze si nikdo nekoupí nový pozemek a na něm nepostaví dům. Pozemek jistě bude levnější, než v Praze, ale stavební materiály... budou stát stejně.
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/moravskoslezsky-k... ...

šofér
29. července • 8:43

pravda je někdě uprostřed, ta cesta se zúžením kolem dotyčného domu tam je už více než 25 let, pán barák tehdy nechcěl prodat, kličkoval od počátku, proto se silnice kolem jeho domu zůžila, nechtěl komunikovat. Zabejčil se. Nyní už došlo na vyvlastnění, ale to byla jeho volba, když nepřistoupil na první návrhy. Tak se stanovila cena znalcem, bohužel, ten barák je už tak v mizerném stavu, že i ta cena je taková. Vždyť kolem něj, cca ve vzdálenosti 5 m od oken jezdí tranzit na Frýdek-Místek a dál na Polsko!
Pán si sám zavařil, tady je jen výsledek. Jekoliž to tam znám, líto mi ho, kverulanta, není. Mimochodem, ostatní domy v lokalitě už dávno nejsou, a jejich majitelé bydlí jinde, přistoupili na dohodu. A ještě něco, nejedná se v žádném případě o nějakou zajímavou lokalitu, cesta, sice dvouproudá, tam vedla od nepaměti, byla tam snad dříve než jeho dům.

Mirek
29. července • 18:39

To nemáš pravdu, vedla tam původně obyčejná okreska, zúžení tam žádné nebylo. Tedy bylo, od Nového Jičína až po Rychaltice vedla čtyřproudá komunikace, které se jednu dobu říkalo silnice smrti. Od zúžení v Rychalticích až do Frýdku Místku vedla jen obyčejná okreska přes Chlebovice a Zelinkovice. Problém nastal až když začali budovat rychlostní komunikaci na Frýdek Místek, tedy když začali s odkupy, před cca 15 lety, a tehdy nastal problém s nízkou cenou, za kterou si pořídíš tak akorát 3+1 v paneláku. Pokud ses podíval na ta videa, tak ti to tam mluvčí ŘSD sám řekl, že jim zákon neumožňuje nabídnout více než tu nabídku, kterou mu učinili někdy před 15 lety. Takže mu niky nikdo více ani nenabídl. Mi by se to také nelíbilo. Je to stejné, jako odhad stejného domu na vesnici a v Praze. Co myslíš, kde bude cena násobně větší?
Tady máš to zúžení, za kterým již čtyřproudá komunikace na FM nepokračovala.
https://www.youtube.com/watch...
A tady si můžeš poslechnout a prohlédnout na videu, že od Rychaltic vedla dál jen obyčejná okreska, čas 4:38 - 6:29.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10122978233-uda... ...

Mirek
29. července • 18:59

A ještě drobnost, původní R48 měla vést z Bělotína až do Frýdku Místku a jedna z etap končila právě v Rychalticích v tom zúžení. A pořádně si přečti data, kdy to schválili a stavěli.
ten čtyřpruh po Rychaltice byl postaven již za socialismu a v tehdejší době po něm jezdilo "tolik aut", že se tam mohlo jezdit bez obav i na kole, mám tuto osobní zkušenost, také jsem tam jezdil na kole.
http://www.dalnice-silnice.cz/D48.htm...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
šofér
30. července • 8:53

Je to úplně stejná situlace, jako s Prodlouženou Rudnou, v místě, kde je od šedesátých let v územnímp plánu počítáno s rozšiřenou silnicí se staví . A stejně jako u prodloužené Rudné se majitel nechce domluvit.
A ještě něco, před 13 lety kdy mu byol narvhuté odškodné za to barák jinde koupůit mohl, ne že né! Já pocházím z kraje, a tehdy jsem koupi baráku řešil, byla to férová nabídka. Jasně, dnes jsou ceny jinde, ale to je jeho problém. Navíc do toho baráku nedal za ty roky ani halíř, když jedu kolem, divím se, že v té špíně( okna, fasáda, zahrada) může vegetovat.... ne, nelituji ho, ani za mák!

Mirek
30. července • 17:22

Před patnácti léty si koupil můj synovec v Praze byt 3+1 v paneláku za 3,5 miliónů Kč, já v tu dobu odkupoval polovinu domu od svého bratra, polovina byla moje, dům, kde probíhala rekonstrukce, tedy zčásti neobývatelný, částečně bez omítek, elektřiny, bez výbavy... a platil jsem daň z odhadu 1,6 miliónů Kč. Jsem také z tohoto kraje.

petr r. (petrumr)
28. července • 8:59

já tomu říkám pragocentralismus, třeba pěkný příklad byla silnička do pravčic, postavili dálnici a udělali nadjezd, kde ten most musela vesnička převzít do opatrování-tj starat se o něho mimo jiné pravidelné revize atd., ale kde na to vesnička vezme peníze to se neví a když si stěžovala, tak pražáci tam dali značku zákaz vjezdu.

Mirek
28. července • 11:34

Zkusil jsem, jestli jde někde v blízkosti Rychaltic koupit pozemek na stavbu RD. Jde, ale na dům už nějak peníze nezůstanou. https://www.sreality.cz/detail/prodej/pozemek/byd... ...
https://reality.idnes.cz/detail/prodej/pozemek/huk... ...
https://www.sreality.cz/detail/prodej/pozemek/byd... ...
Znám případ, kdy město raději vyjmulo pozemky, pás o šířce asi 100 m, ze svého katastru a převedlo je na stát, aby se nemuselo starat o obchvat, který se tam stavěl.
https://mapy.cz/zakladni...
https://mapy.cz/zakladni...

LOL
27. července • 19:05

No tak nevím, ale realitu jsem viděl úplně jinou. Borečci z ŘSD namistrovaní, podklady špatné až neexistující, takže libovolný žabičkář pak nemá problém jim do toho hodit vidle. Ale důležité je, že mají videoprezentace s průlety nad neexistující dálnicí!Podobně stavební firmy, zašpérují staveniště, navezou materiál a zmizí - až na jeden bagr a partu hic, která tam hází lopatama. Lidem mezitím v kolonách tečou nervy, ale to stavební firmě nevadí, má přece cedule "technologická přestávka" a samozřejmě nepracují 8 hodin denně, ale maximálně 5.Viděl jsem, jak funguje ASFINAG v Rakousku: jsou připravení, vše předem dobře nachystané, prodiskutované a hlavně mají zájem rychle stavět (na rozdíl od ŘSD, které vypadá, jako by je výstavba obtěžovala). Firmy fungují na stavbě od rána do večera, proto taky staví tak, jak staví - plní termíny a navíc si může dovolit hrát si s gabiony nebo balvany okolo nově vybudovaných silnic.

Krabat
27. července • 20:54

Musím potvrdit, že máš pravdu. Minulý týden jsem přejížděl z ČR na Slovensko a pak do Rakouska. V Česku mraky uzavírek a nikde nikdo. Maximálně jeden bagr rýpe něco v zemi a kolem něj postávají tři chlápci s lopatami - situace na D2 kousek od slovenských hranic. Kvůli jednomu bagru je uzavřeno několik kilometrů dálnice, to je vážně na facku. Na Slovensku se nás rozhodli asi dohnat. Fůry omezení na dálnici, ke všemu limit na 60km/h, který stejně nikdo nedodržuje. Jen jim tam pracuje o jednoho chlápka s lopatou víc, takže si mohou gratulovat. Pak přejezd do Rakouska směr Vídeň. Okamžitě byl vidět rozdíl. Od samotného začátku opravy až po její úplný konec desítky a desítky lidí, spousta stavební techniky a všichni makali. Bylo mi z toho až smutno, když jsem viděl ten rozdíl. Nevím, jestli je to v naší neschopnosti, lenost nebo vychcanosti, ale prostě to nejde nevidět. :-/ Když vidím ty blbce v televizi s těmi stupidními výmluvami, nejraději bych je zavřel do auta, nechal stát každý den 4h v zácpě na D1 a na konci dne je poslal k Vídni, aby se podívali, že na jih od nás to jde! 3-[

JK
29. července • 14:55

Je to naše kulturní dědictví. Ono když se okrádalo CK, tak jsme se cítili hrdinsky, až rebelsky, když se "přechcával" protektorát, tak to byl skoro až odboj, když se rozkrádalo za totáče, tak se přece okrádal ten hloupý systém, no a dneska? Komu se to hrdinsky škodí dneska? Nám všem. Vždycky to bylo nám všem. Chtít silný, fungující a spravedlivý stát, ale přitom sám na něj sr.t z nás nikdy vyspělou společnost neudělá. Ale tak je to ve všem, ne jen s dálnicemi. Otevři jakékoli téma a zjistíš, že to stojí a padá jen a jen na lidech a je jedno v jaké je pozici. Většina pracujících si představuje, že budou brát plat jen za to, že jsou. No a já bych jim to přál, ale to bychom museli mít nerostné bohatství, nebo být kapacity zaplavující svět patenty. To druhé by u nás bylo velice reálné, kdybychom měli odpovídající vládu a přející většinu - bohužel nemáme ani jedno, tak montujeme, krademe tužky a při nákupu piva v akci se cítíme jako bohové. Když od sebe lidi chtějí málo, tak málo dostávají. Je to prosté.

Joe Doe
30. července • 9:59

Amen.Tymto by mala zacinat ucebnice dejepisu a obcianskej nauky: "Ono když se okrádalo CK, tak jsme se cítili hrdinsky, až rebelsky, když se "přechcával" protektorát, tak to byl skoro až odboj, když se rozkrádalo za totáče, tak se přece okrádal ten hloupý systém, no a dneska? Komu se to hrdinsky škodí dneska? Nám všem."

brouk sáček
27. července • 22:05

Vadí ti zácpy? Tak jezdi vlakem. Nemůžeš? Tak změň práci. Nechápu lidi, co dobrovolně jezdí do zácpy. Nebo se voctěhuj do rakous, nejenom že nebudeš stát v zácpě, budeš mit jistě i lepší plat, naučíš se německy, budeš moct kupovat lepší jídlo a v neposlední řadě se také kulturně obohatíš. Dnešní doba nabízí tolik možností, tak proč je nevyužít. Žiješ jen jednou a je škoda to promrhat někde v zácpě kvůli mrzké výplatě. Zduř.

Joe Doe
29. července • 8:25

Kua, ale ma pravdu. Siahodlhe uzavery, sporadicka praca... v tom mozeme (SR+CR) naozaj superit asi len s Britaniou, kde naozaj pravidelne narazis na vykuzelokovane obmedzenia a siroko daleko nikoho a nic, s vynimkou speed cameras.Ako som uz spominal, prvych par mesiacov som jazdil pravidelne do Francuzska a na DE dialniciach bolo niekolko serioznych roadworks. Ale kua, aj cez vikendy tam bol nejaky ruch.

Michal
27. července • 22:46

Takhle nejak si predstavuji odpoved nekoho, kdo dela ve statni sprave.

petr r. (petrumr)
28. července • 8:50

ale jdi, já taky ať jezdí vlakem nebo změní zaměstnání na max 10min dojetí z domu. Anebo těm nespokojeným, at tam na tu dálnici jdou makat.

Michal
27. července • 18:39

Ono urychlí stavbu i rychlý odvoz zeminy,starý silnice,kamení i těžká technika a když doteď pomalu jezdily jen pomalé tatry protože tím těžkým terénem pomalu nic jiného neprojede.V zahraničí tam vjede i vyjede normální kamión.Stačí jen zpevnit podloží

R
27. července • 17:54

Všechno je to jen o lidech a matrixu ...lidé sami od sebe pracovat nebudou a matrix to bude řídit podle potřeby nekoho jiného B-]

Kvicalo hunter
27. července • 14:50

Mě stačí škoda kodiak, mám jí čiplou a výkonu je tam opravdu dostatek, kola jsem vypodlozkoval a mám ji cca o 4 Cm širší podvozek jsem snížil o 3 Cm, u nás na moravě v Buchlovských serpentinách, když jí dám napít tak letí jako raketa a spotřeba se drží někde pod 6- ti litry a to ji docela honim

Racky
28. července • 20:52

Skvělý tah, ještě doporučím zadní křídlo (a hlavně ho nedoplňovat předním spoilerem) a zkusil bych menší a méně výkonné brzdy, tím se sníží hmotnost. Jen si dávejte pozor v zatáčkách na špatných vozovkách (odskoky) a vemte v potaz větší přenášení rázů z kola do auta (díky tvrdým tlumičům) a tedy namahanější nápravu,kt může prasknout. Tak hodně šťasných kilometrů...

Mirek
27. července • 16:39

Hele ty blbe, který jsi tady přitáhl z autoforum.cz, nechtěl bys konečně jít do té prdele, ze které jsi tady přitáhl? Už se nebudeš podepisovat jako Petr Prokopec, redaktor autoforum.cz? A že jsi ten nick tak rychle změnil, co jsem ti to minule napsal.

Petr prokopec
27. července • 17:49

Uklidni se Judlo 🤣

Mirek
27. července • 19:13

Ale copak, trošku ti ujela ruka, neměl jsi to napsat sobě? Na autoforum by tě po registraci ihned smázli, tak bliješ tady?:-P

Petr prokopec
27. července • 21:58

Tobě do boty, šmudlo

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
27. července • 22:13

A ty ses nám nějak rozkecal, už jsi do všech diskuzí nacpal tu svou Škodu KodiaK, ten nový model? To víš, někteří to třeba ještě neví, že to máš jako životní poslání. :-D

petr r. (petrumr)
27. července • 10:30

za vše můžou vysoký školy a ti slavní manažéři, jak firemníma autama nejdříve rozvezou děcka do škol, potom manželku, tenis atd. potom zase škola, kroužky a na to co jsou určení se za den nedostanou, tak stavební dozor žádný a nějaký vyjednávání s ekoteroristama žádný. Dříve neměl stavbyvedoucí služební auto, vždy se na stavbu svezl tatrou a byl v bunce celou pracovní dobu.

Pavel
11. srpna • 14:33

ŘSD fungovalo jinak. Prostě žádné své stavební dozory nemělo a najmulo si na to firmu. Ta často dělala stavební i investorský dozor společně. Když na to Ing. Pošvářová upozorňovala tak ji vyhodili.

JK
28. července • 12:57

To je ale ukřivděný nesmysl. Lidi jsou buď dobří, nebo špatní. Bez ohledu na to, jestli mají, nebo nemají vysokou školu. Tady tyhle hospodské pseudo-proletářské báje o zlém manažerovi, zatímco montérky z tebe udělají automaticky chudého dobráka, jsou dneska silně neplatné. Ano, nedělám si iluze o idealistech na vyšších postech a dost z nich budou určitě pracovně i lidsky zbytečné existence, ale stejně tak to funguje obráceně - a dokonce možná i ve větším měřítku. Takže ne. Vysoká škola nemůže za to, jestli člověk je, či se stane volem. Tohle kastování je nechutný rozmar současného politicko-společenského stavu, kdy ten největší vůl tyhle myšlenkové marasmy v lidech krmí a velice se baví.

mpolan
27. července • 21:24

Panejo, ty jsi fakt blb, že ti není rovno. A ti, co ti klikají plusy dvakrát tolik.

petrumr
27. července • 21:56

Pro hlupáka každý hloupý

mpolan
27. července • 22:55

Ano, ty hodně často lidi tituluješ jako hloupé, o tobě to nejvíce vypovídá.
Sám bys jen pořád omezoval, reguloval a zakazoval, jako správný komunista.

petr r. (petrumr)
28. července • 8:45

já jsem antikomunista a mám na to taky doklady. Máš něco s očima, že si nedovedeš zapamatovat jaký auta stojí před marketama, sportovníma centrama atd. Nebo se tě to dotklo na vlastní osobu, ale ti manažeři nemají svědomí, tak nic neprovádí blbého a za vše můžou ti co jsou na stavbách v montérkách.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lojza
30. července • 14:08

ty jsi zavistivej loser.

Lord Owl
29. července • 13:30

ale manažeři mají na nákupy sekretářky/asistentky/milenky/ženy. Já být manažerem, tak mám nakupování úplně někde u p....

mpolan
29. července • 9:08

Ty jsi komanč jak poleno. Jen samý zákaz, příkaz, vše od státu. Jestli máš na něco papíry, tak leda na hlavu. Ta tvá chorobná nenávist k manažerům a závist to už jen potvrzují.

dilema
27. července • 8:10

Zdá se, že ta délka výstavby podle údajů v článku vůbec nesouvisí s délkou budované silnice. Tzn. kdyby by šlo začít stavět všechny naplánované dálnice současně, tak by celá dálniční síť mohla být dokončena už za 3 roky? ;-)

Pavel
11. srpna • 14:30

Zdá se, že některé státy (např. Německo) mají ty etapy (příprava, příprava přípravy....) vyřešené a prostě to postaví.:-))

Net
27. července • 12:23

Však to je zásadní problém, staví se strašně krátké kousky, a až jsou dokončeny, začíná se teprve plánovat pokračování.
Je třeba určit, co je třeba postavit, případně mít v záloze náhradní varianty a zajistit odkup pozemků. Stavba je relativně rychlá (i když trvá roky). Zásadní problém je, že se plány desetkrát mění a nemyslí se dopředu, dálnice by měla vydržet desítky let a mělo by být snadné ji v případě potřeby rozšířit. Případná údržba by také neměla způsobit výrazné dopravní komplikace. Bohužel politici především myslí jen na jedno volební období dopředu a dlouhodobé plánování je nerealizovatelné, když je pak zvolen někdo jiný a všechno začne dělat od začátku.

tonda
28. července • 12:22

to se následně po dokončení onoho krátkého úseku hned začne opět opravovat kvůli nekvalitě odvedené práce..

petr r. (petrumr)
27. července • 13:47

nemáš v něčem pravdu podívej se třeba když se stavěla D1 za vyškovem směrem na ostravu, ty si myslíš, že ten přerov nebyl nakreslený? nebo hulín-fryšták, píši to dole, ti co to mají na starosti raději pojedou služebním autem třeba s děckama na pouť než aby zháněli patrika, že tam žádný křeček není a ta žaba je taky někde jinde. Neplanci sem politiku, tady je to o tym, že někdo dostává za to peníze a není duší přítomen v práci.

Doporučujeme

Články odjinud