Tí geniálni Youtuberi by boli prekvapení, keby tam nenaliali vôbec nič a ono by to aj tak prešlo niekoľko kilometrov. Potom by im vyšlo, že spotreba je NULA...
Oktanové číslo má jen vedlejší vypovídací hodnotu vůči výkonu a kroutícímu momentu. V průběhu každé otočky od účinků každého "válce" se cyklicky hodnota kroutícího momentu mění. Přísady zvyšující OČ v podstatě omezují detonační spalování, což obvykle znamená snížení "špičky výkonu v cyklu otáčky". Pokud je motor "ostrý", tedy špička krouťáku je rozhodující pro střední hodnotu výkonu, pak vyšší OČ výkon ubírá.Mnohem důležitější je poměr typů uhlovodíků co do výhřevnost, resp. nárůst objemu a tlaku. Konstrukce pak má vliv na "rozložení tlaku do účinné části otočky, naproti tomu, čím víc tepla, tím nutnost jeho odvodu, aby to nesnižovalo účinnosť. Takže OČ je o šetrnosti paliva k motoru a ne o výkonu.
U nafty snad cetenové číslo.:-)
OČ nafty?
Do kopce nebo z kopce? :)
Ne, že by to bylo u tebe podstatné, ale pochybuji, že se Octavia prokopávala Z kopce ven na světlo Boží.
Ne, že by to bylo u tebe podstatné, ale už nějakou dobu je spojení “s kopce” zastaralé a používá se “z kopce.” Doporučuji koupit nová pravidla.
Vidím, že analfabeti konečně dosáhli svého, když neumím, tak z toho udělám pravidlo. :-DA dostalo se tam také často požívané, těmito osobami, " já sem" místo "já jsem"? To abych si dal většího bacha a začal "sem" psát správně česky. Význam a příklady „s kopce“:Varianta s kopce je také přípustná (knižně a zastarale), ale zde bychom museli mít jednoznačně na mysli pohyb "seshora dolů", který bychom chtěli zdůraznit. Slovník spisovného jazyka českého uvádí: jet s kopce, do kopce (po svahu dolů, vzhůru).https://www.meriva-preklady.cz/clanek/cesky-pravopis-jde... ... https://www.ontola.com/cs/ondi/yjdgco/jela-z-kop... ... Tak jsem se poučil, ale stále mi přijde, žes nepochopil ta nová pravidla ty, pokud jsem to správně pochopil, tak jsou povoleny obě varianty, čímž se "Net" omlouvám, ale stává se mi to jen jednou za deset let. :-D Z pravidel však vyplývá, že, v tomto případě, pro zdůraznění pohybu seshora dolů je vhodnější s.
Já jsem to zjistil zhruba před rokem, že jsou obě možnosti. Což považuji za nesmysl. Buď jedno nebo druhé.
A já to vím od včerejška, dobře nám tu češtinu przní. Před touto změnou člověk měl alespoň jasno, jestli jede s kopce, tedy pohyb dolů, nebo se prokopává z kopce, tedy zevnitř. Teď vím akorát to, že je ve hře kopec. Za chvíli nepoznáme, jestli je to ženská, nebo chlap, rušení "ová". Dopadneme jako na západ od nás a budeme si to muset nechat dovysvětlovat.
„Tati, já jsem ti chtěl říct, že se mi líbí Novák.“ „To je v pořádkusynku, je to přirozený, trochu jsi mě překvapil, ale chci ti říct, že těs maminkou máme rádi. Nám nevadí, že jsi gay, to je prostě vrozený asrdci neporučíš. Máš rád Nováka, no co, my tě s maminkou milujeme.“„Tati, díky za ten proslov, ale Novák je ta zrzka z béčka.“
Asi tak. :-D
Bacha na změny. Ale jinak dobrý. :-)
Ano,denne aspon jeden clanecek o skudce, skodovence,octavii!
Toho znám z youtub, to je ta Octavia co má za sebou 700 000km a motor vypadá jako by měl 150t km jen najeto, nutno dodat že do toho ten dědek dával vždy kvalitní naftu a řešil poctivě servis,v UK nemají povinné bio primichavani to taky dělá svyTaky uvažuji o koupi Octavie 1 nebo Fabie 1 s TDI, která má lepší vlastnosti při řízení a do které jde dát lepší sedadlo (z prasata nebo audi nebo vw Bora) první Octavia měla jen takový divný interiér..
Biosložka je největší ekologické (a ekonomické) zvěrstvo poslední doby....
Pokud jen vypumpovali nádrž a nevyjeli ji před tím do prázdna, zbylo 0.5-1l v potrubí, takže to odpovídá...
Měření spotřeby popsaným způsobem je panoptikum. Osobně si kontroluji spotřebu dotankováním do plné. Není to sice také moc přesné, ale na ujetých víc jak 100 tis. km to už dá přesný údaj.
V tomhle autě mají navíc nádrž na jedlý olej, najdi si to na netu,mají tam 2. čerpadlo (silný) a jezdí za tretinu
Oni s tím jeli tak, jak se jezdí s teslou. A spotřeba cca 3 litry na 100km, což je cca 90Kč. Přičemž z toho stát dostane na daních asi 60 Kč. Z toho mi vychází, že nechápu, co se státu líbí na těch elektrokárkách.
Pro zkurvené čuráky ,socky a dementy je tento škodošhit ideální.........jebal vás vy zmrdi na cestách v těchto mrdkách pes:-D:-D:-D
Co ty jsi ta chudáka?
No přece Kvičala. Všichni ho známe, redakce ho zná také a je za něj evidentně ráda.
Vizitka naprosto neschopné redakce. :-(
1.9 TDI byl úsporný motor, měl jsme ho v Audi A4 a běžná spotřeba (reálná, od plné do plné nádrže) kolem 5-6,5l/100, při všech režimech, a to jsem ho moc nešetřil. Praha - Split, dokonce 4,3l/100, čím delší cesta po dálnici, optimálně kolem 100-130km/h, tím nižší spotřeba. A to byl už starý motor, nalítáno bůhvíkolik. Pamatuju, jak jsem dotankoval na našich hranicích, palubní počítač mi ukázal dojezd 720km. Cestou si to ale nějak rozmyslel a na dálnici u Mnichova ukazoval dojezd 1200km. Jako kdyby to auto cestou naftu vyrábělo. :-D
Šokující je že po 20ti letech žerou auta jen o 1l min a naopak váží vic
To som dal včera so svojím 3.5t tazkym, 2.8 m vysokým, 2.3m širokým a 7m dlhým karavanom. Hold poslednych 10l nafty si človek na severe Nórska pri ruských hraniciach medzi sobmi hýčka :)
Podobný efekt, ale s úplně jinými kilometry, jsem viděl i v benzinovem 1.4 TSI. Myslím, že palubní počítač vypočítává dojezd z aktualni spotřeby. Když za 1, 2 v zácpě doskáči k benzince, tak pak na dálnici taky benzin "vyrábí". Nejdříve po natankovani dojezd 750 třeba a pak po 100 km na dálnici 800.
...ne z horoskopu
Je to tak. Vypočítává to z posledních 50 km jestli se dobře pamatuji.
A jak je to s jinými značkami....
No Tesla žere 0 l na 100km
plus kybl uhli :-)
Kdyby jen kýbl uhlí, ale asi i nějakou vodní páru coby další skleníkový plyn (kromě CO2) z tepelných elektráren nebo z chladících věží jaderných elektráren, anebo dokonce odpařenou z hladin nádrží vodních elektráren? ;-)
...ako keby benzín alebo nafta pri ťažbe, výrobe a doprave nepotrebovali žiadnu elektrickú energiu - dokonca jej spotrebujú toľko, že na výrobu jedného litra benzínu alebo nafty sa spotrebuje toľko elektrickej energie že by na ňu elektromobil prešiel rovnakú vzdialenosť ako keď sa ten liter spáli v spalováku. Takže elektromobil má výfuk v elektrárni, ale spaľovaáky majú výfuky dva - jeden v elektrárni a druhý pod autom! Napriek tomu nefandím elektrombilom ako niečomu, čo mi má nejaký úradník vnútiť nasilu - nech sa radšej presadia alebo nepresadia prirodzene!
K tomu nesmyslu s elektrinou a ropou... z jine diskuse, autor prispevku sem take chodi a uz to tusim probehlo i tady, tak s snim o tom muzete pokecatZ výroční zprávy Slovnaftu vyplývá, že v roce 2017:1) Spotřebovali 848.83 GWh elektrické energie (z toho 365GWh z vlastního zdroje). / strana 29Slovnaft zpracoval 5.6 milionů tun ropy a vyrobil:- 365 GWh elektrické energie / strana 29- 1.366 TWh tepla (spálením ropných zbytků) / strana 29- 4.4 miliony tun paliv (z toho 1.39 milionu tun benzínu a 3.05 milionu tun nafty) / strana 19- 250 tisíc tun propylenu / strana 23- 350 tisíc tun polypropylenu / strana 23- a několik set tisíc tun asfaltuI kdybychom úplně nesmyslně pominuli výrobu všeho ostatního, pak by na jeden kilogram paliva padlo 192 Wh elektrické energie, což je 150 Wh na litr.Při zohlednění výroby ostatních produktů je to samozřejmě mnohem méně, můj nekvalifikovaný odhad je někde okolo 120 Wh na litr a bude to pravděpodobně ještě mnohem míň, protože benzín a nafta tvoří jen 75% jejich produkce. / strana 3Z externích zdrojů Slovnaft tedy spotřeboval maximálně cca 68 Wh elektrické energie na litr paliva, ale reálně ještě mnohem méně.
...to je ale iba spotreba rafinérky - tá ropa tam nenatiekla sama spod zeme a takisto sa sama nerozviezla na jednotlivé čerpacie stanice, čo sú minuté ďalšie PHM a teda ďalšia elektrická energia a netreba zabúdať na ďalšiu elektrickú energiu pri tom istom kolotoči ako s PHM, ale tentokrát s napríklad motorovými olejmi, biozložkami, AdBlue a pod... ...mimochodom - biozložky sú ekonomický a ekologický nezmysel a existujú iba vďaka lobby!!!
To je debata stylu, co bylo dříve, vejce, nebo slepice.A teď zkus zase pro tu srandu vyčíslit náklady, vloženou energii, na elektrické rozvody (výroba kabelů, měď, izolace, výkopy, sloupy, trafostanice.....). A takto můžeme pokračovat dokola a do nekonečna.
...lenže to už miešaš spotrebný materiál s infraštruktúrou. Mimochodom, ešte treba započítať elektrickú energiu minutú čerpacími stanicami PHM - na to koľko ich je to bude viac ako zaujímavé číslo. Ešte ma napadlo - elektrickú energiu aspoň nebude trápiť nekvalita PHM, o ktorej v strednej Eurőpe vieme svoje. ...ale aj tak si myslím, že pokiaľ sa neobjaví nejaká revolučná "batéria" a s ňou ruka v ruku vybudovaná infraštruktúra v podobe "poslednej elektrickej míle", tak napríklad minimálne kamióny budú ešte dlho frčať na naftu...
Člověče, nebuď zaslepený, ta rafinérka.... je vlastně také infrastruktura, nebo mi chceš říci, že se elektřina rodí na stromech a doteče potokem do nabíječky? To, že ropa z pod země nenateče sama a sama se nedistribuuje jako benzín a nafta, to ti nevadí takto napsat, ale u elektřiny to vadí?
A to uhli nebo plyn se musi do elektrarny taky dopravit a vytezit nebo je ze vzduchu?
...ale to sa týka ako elektromobilov, tak aj spalovákov - tú elektráreň majú spoločnú úplne rovnako!
A koho by to tady na tomhle webu jako zajimalo?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.