Jak daleko ujede Škoda Octavia na 1 litr nafty? Mnohem dále, než byste asi čekali

tonda  |  12. 09. 2019 14:21

A jak je to s jinými značkami....

Odpovědět  |   | 
Skodovak  |  12. 09. 2019 14:38

A koho by to tady na tomhle webu jako zajimalo?

Odpovědět  |   | 
Petl Lunak  |  13. 09. 2019 05:28

No Tesla žere 0 l na 100km

Odpovědět  |   | 
jozka  |  13. 09. 2019 09:03

plus kybl uhli

Odpovědět  |   | 
realista  |  13. 09. 2019 09:48

Kdyby jen kýbl uhlí, ale asi i nějakou vodní páru coby další skleníkový plyn (kromě CO2) z tepelných elektráren nebo z chladících věží jaderných elektráren, anebo dokonce odpařenou z hladin nádrží vodních elektráren?

Odpovědět  |   | 
eFeFeF  |  13. 09. 2019 10:39

...ako keby benzín alebo nafta pri ťažbe, výrobe a doprave nepotrebovali žiadnu elektrickú energiu - dokonca jej spotrebujú toľko, že na výrobu jedného litra benzínu alebo nafty sa spotrebuje toľko elektrickej energie že by na ňu elektromobil prešiel rovnakú vzdialenosť ako keď sa ten liter spáli v spalováku. Takže elektromobil má výfuk v elektrárni, ale spaľovaáky majú výfuky dva - jeden v elektrárni a druhý pod autom! Napriek tomu nefandím elektrombilom ako niečomu, čo mi má nejaký úradník vnútiť nasilu - nech sa radšej presadia alebo nepresadia prirodzene!

Odpovědět  |   | 
Tom  |  13. 09. 2019 10:45

A to uhli nebo plyn se musi do elektrarny taky dopravit a vytezit nebo je ze vzduchu?

Odpovědět  |   | 
eFeFeF  |  13. 09. 2019 11:00

...ale to sa týka ako elektromobilov, tak aj spalovákov - tú elektráreň majú spoločnú úplne rovnako!

Odpovědět  |   | 
jozka  |  13. 09. 2019 11:22

K tomu nesmyslu s elektrinou a ropou... z jine diskuse, autor prispevku sem take chodi a uz to tusim probehlo i tady, tak s snim o tom muzete pokecat

Z výroční zprávy Slovnaftu vyplývá, že v roce 2017:
1) Spotřebovali 848.83 GWh elektrické energie (z toho 365GWh z vlastního zdroje). / strana 29

Slovnaft zpracoval 5.6 milionů tun ropy a vyrobil:

- 365 GWh elektrické energie / strana 29
- 1.366 TWh tepla (spálením ropných zbytků) / strana 29
- 4.4 miliony tun paliv (z toho 1.39 milionu tun benzínu a 3.05 milionu tun nafty) / strana 19
- 250 tisíc tun propylenu / strana 23
- 350 tisíc tun polypropylenu / strana 23
- a několik set tisíc tun asfaltu

I kdybychom úplně nesmyslně pominuli výrobu všeho ostatního, pak by na jeden kilogram paliva padlo 192 Wh elektrické energie, což je 150 Wh na litr.
Při zohlednění výroby ostatních produktů je to samozřejmě mnohem méně, můj nekvalifikovaný odhad je někde okolo 120 Wh na litr a bude to pravděpodobně ještě mnohem míň, protože benzín a nafta tvoří jen 75% jejich produkce. / strana 3

Z externích zdrojů Slovnaft tedy spotřeboval maximálně cca 68 Wh elektrické energie na litr paliva, ale reálně ještě mnohem méně.

Odpovědět  |   | 
eFeFeF  |  13. 09. 2019 20:30

...to je ale iba spotreba rafinérky - tá ropa tam nenatiekla sama spod zeme a takisto sa sama nerozviezla na jednotlivé čerpacie stanice, čo sú minuté ďalšie PHM a teda ďalšia elektrická energia a netreba zabúdať na ďalšiu elektrickú energiu pri tom istom kolotoči ako s PHM, ale tentokrát s napríklad motorovými olejmi, biozložkami, AdBlue a pod... ...mimochodom - biozložky sú ekonomický a ekologický nezmysel a existujú iba vďaka lobby!!!

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 09. 2019 22:10

To je debata stylu, co bylo dříve, vejce, nebo slepice.
A teď zkus zase pro tu srandu vyčíslit náklady, vloženou energii, na elektrické rozvody (výroba kabelů, měď, izolace, výkopy, sloupy, trafostanice.....). A takto můžeme pokračovat dokola a do nekonečna.

Odpovědět  |   | 
eFeFeF  |  14. 09. 2019 17:56

...lenže to už miešaš spotrebný materiál s infraštruktúrou. Mimochodom, ešte treba započítať elektrickú energiu minutú čerpacími stanicami PHM - na to koľko ich je to bude viac ako zaujímavé číslo. Ešte ma napadlo - elektrickú energiu aspoň nebude trápiť nekvalita PHM, o ktorej v strednej Eurőpe vieme svoje. ...ale aj tak si myslím, že pokiaľ sa neobjaví nejaká revolučná "batéria" a s ňou ruka v ruku vybudovaná infraštruktúra v podobe "poslednej elektrickej míle", tak napríklad minimálne kamióny budú ešte dlho frčať na naftu...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 09. 2019 19:35

Člověče, nebuď zaslepený, ta rafinérka.... je vlastně také infrastruktura, nebo mi chceš říci, že se elektřina rodí na stromech a doteče potokem do nabíječky? To, že ropa z pod země nenateče sama a sama se nedistribuuje jako benzín a nafta, to ti nevadí takto napsat, ale u elektřiny to vadí?

Odpovědět  |   | 
iks  |  12. 09. 2019 16:12

1.9 TDI byl úsporný motor, měl jsme ho v Audi A4 a běžná spotřeba (reálná, od plné do plné nádrže) kolem 5-6,5l/100, při všech režimech, a to jsem ho moc nešetřil. Praha - Split, dokonce 4,3l/100, čím delší cesta po dálnici, optimálně kolem 100-130km/h, tím nižší spotřeba. A to byl už starý motor, nalítáno bůhvíkolik. Pamatuju, jak jsem dotankoval na našich hranicích, palubní počítač mi ukázal dojezd 720km. Cestou si to ale nějak rozmyslel a na dálnici u Mnichova ukazoval dojezd 1200km. Jako kdyby to auto cestou naftu vyrábělo.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  12. 09. 2019 17:30

Podobný efekt, ale s úplně jinými kilometry, jsem viděl i v benzinovem 1.4 TSI. Myslím, že palubní počítač vypočítává dojezd z aktualni spotřeby. Když za 1, 2 v zácpě doskáči k benzince, tak pak na dálnici taky benzin "vyrábí". Nejdříve po natankovani dojezd 750 třeba a pak po 100 km na dálnici 800.

Odpovědět  |   | 
.  |  12. 09. 2019 19:34

Je to tak. Vypočítává to z posledních 50 km jestli se dobře pamatuji.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  13. 09. 2019 08:31

...ne z horoskopu

Odpovědět  |   | 
Robert+  |  12. 09. 2019 18:04

To som dal včera so svojím 3.5t tazkym, 2.8 m vysokým, 2.3m širokým a 7m dlhým karavanom. Hold poslednych 10l nafty si človek na severe Nórska pri ruských hraniciach medzi sobmi hýčka :)

Odpovědět  |   | 
Petl Lunak  |  13. 09. 2019 05:25

Šokující je že po 20ti letech žerou auta jen o 1l min a naopak váží vic

Odpovědět  |   | 
Havel byl zmrd  |  12. 09. 2019 20:03

Pro zkurvené čuráky ,socky a dementy je tento škodošhit ideální.........jebal vás vy zmrdi na cestách v těchto mrdkách pes

Odpovědět  |   | 
.  |  12. 09. 2019 20:17

Vizitka naprosto neschopné redakce.

Odpovědět  |   | 
Ty jsi nula  |  12. 09. 2019 21:56

Co ty jsi ta chudáka?

Odpovědět  |   | 
Kvičalo hunter  |  12. 09. 2019 23:08

No přece Kvičala. Všichni ho známe, redakce ho zná také a je za něj evidentně ráda.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 09. 2019 21:07

Oni s tím jeli tak, jak se jezdí s teslou. A spotřeba cca 3 litry na 100km, což je cca 90Kč. Přičemž z toho stát dostane na daních asi 60 Kč. Z toho mi vychází, že nechápu, co se státu líbí na těch elektrokárkách.

Odpovědět  |   | 
komik  |  13. 09. 2019 00:10

Pokud jen vypumpovali nádrž a nevyjeli ji před tím do prázdna, zbylo 0.5-1l v potrubí, takže to odpovídá...

Odpovědět  |   | 
Petl Lunak  |  13. 09. 2019 05:27

V tomhle autě mají navíc nádrž na jedlý olej, najdi si to na netu,mají tam 2. čerpadlo (silný) a jezdí za tretinu

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  16. 09. 2019 13:05

Měření spotřeby popsaným způsobem je panoptikum. Osobně si kontroluji spotřebu dotankováním do plné. Není to sice také moc přesné, ale na ujetých víc jak 100 tis. km to už dá přesný údaj.

Odpovědět  |   | 
Petl Lunak  |  13. 09. 2019 05:23

Toho znám z youtub, to je ta Octavia co má za sebou 700 000km a motor vypadá jako by měl 150t km jen najeto, nutno dodat že do toho ten dědek dával vždy kvalitní naftu a řešil poctivě servis,
v UK nemají povinné bio primichavani to taky dělá svy

Taky uvažuji o koupi Octavie 1 nebo Fabie 1 s TDI, která má lepší vlastnosti při řízení a do které jde dát lepší sedadlo (z prasata nebo audi nebo vw Bora) první Octavia měla jen takový divný interiér..

Odpovědět  |   | 
Net  |  13. 09. 2019 06:39

Biosložka je největší ekologické (a ekonomické) zvěrstvo poslední doby....

Odpovědět  |   | 
Josef Buřt  |  13. 09. 2019 05:56

Ano,denne aspon jeden clanecek o skudce, skodovence,octavii!

Odpovědět  |   | 
Net  |  13. 09. 2019 06:38

Do kopce nebo z kopce? :)

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 09. 2019 11:15

Ne, že by to bylo u tebe podstatné, ale pochybuji, že se Octavia prokopávala Z kopce ven na světlo Boží.

Odpovědět  |   | 
.  |  13. 09. 2019 11:33

Bacha na změny. Ale jinak dobrý.

Odpovědět  |   | 
Net  |  13. 09. 2019 11:44

Ne, že by to bylo u tebe podstatné, ale už nějakou dobu je spojení “s kopce” zastaralé a používá se “z kopce.” Doporučuji koupit nová pravidla.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 09. 2019 22:34

Vidím, že analfabeti konečně dosáhli svého, když neumím, tak z toho udělám pravidlo.

A dostalo se tam také často požívané, těmito osobami, " já sem" místo "já jsem"? To abych si dal většího bacha a začal "sem" psát správně česky.

Význam a příklady „s kopce“:
Varianta s kopce je také přípustná (knižně a zastarale), ale zde bychom museli mít jednoznačně na mysli pohyb "seshora dolů", který bychom chtěli zdůraznit. Slovník spisovného jazyka českého uvádí: jet s kopce, do kopce (po svahu dolů, vzhůru).
https://www.meriva-preklady.cz/clanek/cesky-pravopis-jde... ...
https://www.ontola.com/cs/ondi/yjdgco/jela-z-kop... ...

Tak jsem se poučil, ale stále mi přijde, žes nepochopil ta nová pravidla ty, pokud jsem to správně pochopil, tak jsou povoleny obě varianty, čímž se "Net" omlouvám, ale stává se mi to jen jednou za deset let. Z pravidel však vyplývá, že, v tomto případě, pro zdůraznění pohybu seshora dolů je vhodnější s.

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 09. 2019 08:27

Já jsem to zjistil zhruba před rokem, že jsou obě možnosti. Což považuji za nesmysl. Buď jedno nebo druhé.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 09. 2019 11:46

A já to vím od včerejška, dobře nám tu češtinu przní. Před touto změnou člověk měl alespoň jasno, jestli jede s kopce, tedy pohyb dolů, nebo se prokopává z kopce, tedy zevnitř. Teď vím akorát to, že je ve hře kopec. Za chvíli nepoznáme, jestli je to ženská, nebo chlap, rušení "ová". Dopadneme jako na západ od nás a budeme si to muset nechat dovysvětlovat.

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 09. 2019 11:54

„Tati, já jsem ti chtěl říct, že se mi líbí Novák.“ „To je v pořádku
synku, je to přirozený, trochu jsi mě překvapil, ale chci ti říct, že tě
s maminkou máme rádi. Nám nevadí, že jsi gay, to je prostě vrozený a
srdci neporučíš. Máš rád Nováka, no co, my tě s maminkou milujeme.“
„Tati, díky za ten proslov, ale Novák je ta zrzka z béčka.“

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 09. 2019 19:37

Asi tak.

Odpovědět  |   | 
technik  |  13. 09. 2019 09:17

Oktanové číslo má jen vedlejší vypovídací hodnotu vůči výkonu a kroutícímu momentu. V průběhu každé otočky od účinků každého "válce" se cyklicky hodnota kroutícího momentu mění. Přísady zvyšující OČ v podstatě omezují detonační spalování, což obvykle znamená snížení "špičky výkonu v cyklu otáčky". Pokud je motor "ostrý", tedy špička krouťáku je rozhodující pro střední hodnotu výkonu, pak vyšší OČ výkon ubírá.
Mnohem důležitější je poměr typů uhlovodíků co do výhřevnost, resp. nárůst objemu a tlaku. Konstrukce pak má vliv na "rozložení tlaku do účinné části otočky, naproti tomu, čím víc tepla, tím nutnost jeho odvodu, aby to nesnižovalo účinnosť.
Takže OČ je o šetrnosti paliva k motoru a ne o výkonu.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  13. 09. 2019 10:48

OČ nafty?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  16. 09. 2019 13:07

U nafty snad cetenové číslo.

Odpovědět  |   | 
eFeFeF  |  13. 09. 2019 10:57

Tí geniálni Youtuberi by boli prekvapení, keby tam nenaliali vôbec nič a ono by to aj tak prešlo niekoľko kilometrov. Potom by im vyšlo, že spotreba je NULA...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 45 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A