Jak daleko ujede Škoda Octavia na 1 litr nafty? Mnohem dále, než byste asi čekali

YouTube kanál Car Throttle provedl velice zajímavý a jednoduchý test. Do českého evergreenu ve formě naftové Octavie natankoval 1 litr paliva a měřil, jak daleko zvládne ujet.

Takzvanou „ofci f tédéíčku“ si řada lidí kupuje hlavně pro úsporný provoz s nízkou spotřebou paliva. První generace Škody Octavia 1.9 TDI už má na českých silnicích z celé řady důvodů prostě kultovní status a příhodný test spotřeby paliva britského kanálu CarThrottle tento pohled jenom potvrzuje.

Zadání bylo jednoduché: Kolik kilometrů (respektive mílí) lze v úsporné naftové Octavii ujet na jediný litr paliva? Škodovka s přezdívkou „Miles“ už se činila ve starším videu, kdy zvládla na jednu nádrž odcestovat z Londýna na německý Nürburgring, zajet tam kolo a vrátit se zpátky do Londýna. Tedy cesta dlouhá přes 1280 kilometrů.

Škoda Superb PHEV má kompletní ceník. Není drahá, dost věcí vám ale nedopřeje

Škoda Superb PHEV má kompletní ceník. Není drahá, dost věcí vám ale nedopřeje

Kolik však zvládne „oktávka“ ujet na ekvivalent českých 30 Kč za litr nafty? Stačilo vypumpovat nádrž, nalít přesný 1 litr nafty a vyrazit na cestu… která byla kratší než oba aktéři ve videu, Alex a Ethan, zřejmě čekali. Nečistoty ze dna nádrže totiž samozřejmě ucpaly vedení, Octavia se zakuckala a chcípla.

Za pomocí dalších 100 ml nafty došlo na pročištění nutných částí palivového systému a posádka mohla konečně vyrazit na cestu. Předpokládaným dojezdem bylo zmíněných 18 až 19 kilometrů. Chlouba Mladé Boleslavi však oba Brity velice překvapila.

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

S přiměřenou jízdou městem i po okreskách se nájezd z litru nafty stále zvětšoval. CarThrottle zmiňoval dřívější kombinovanou spotřebu Octavie na 3,8 litrech na 100 km. Když však máte v nádrži jediný litr paliva, pochopitelně budete řídit ještě ohleduplněji.

Koneckonců se tedy podařilo ujet 41,5 kilometru (25,8 míle), čímž se přepočtem dostáváme na úžasnou spotřebu 2,65 l/100 km. Samozřejmě ale počítejme se zmíněnými 100 ml paliva potřebných k vyčištění systému a také určitými zbytky v palivovém vedení i po vypumpování nádrže.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků