Jak daleko lze dojet s autem, jehož motor nemá olej?

14 komentářů

Vladik
8. ledna • 7:03

S PS23 od Horsta oleje netřeba:-D.

JirkaK
27. prosince • 21:01

Naprosto nesmyslná otázka v nadpisu, s motorem bez oleje se nedá dojet nikam. Tedy pokud ho řidič nechce úmyslně zničit. Jinak na internetu kolovalo video o starém céčkovém Mercedesu se "základní" benzínovou 1.8 , který s vypuštěným olejem vydržel jezdit po okruhu ještě víc jak čtvrt hodiny, než se definitivně zadřel. Ale to neznamená, že se nevratně nepoškodil už po prvních desítkách vteřin......
Tyhle auta mají ale jednu záludnost - mají jen čidlo nízké hladiny oleje, ale nemají čidlo tlaku oleje (přitom předchozí "stodevadesátky" mely i ručičkový tlakoměr). Pokud neznalý řidič ignoruje žlutou kontrolku, může si takový test odolnosti udělat v praxi.
Ještě odolnější motory jsou z favoritů a felicií, ty prý podle zkušeností vrakařů vydrží jezdit bez oleje i půl hodiny.....
A hodně o tom možná vědí i majitelé některých konzernových motorů, kde výrobce napadlo softwarově "ošetřit" kontrolku mazání tak, aby nesvítila pod 1500 otáček. Když se třeba strhne ten slavný poddimenzovaný pohon olejového čerpadla u některých TDI, rozsvítí se kontrolka tlaku mazání. Řidič vyřadí, zastavuje a chystá se zhasnout motor. A hele, kontrolka zhasla. Na vonoběh to asi ještě maže. Tak to ještě nějak dojedu na nízké otáčky. A ono prd :-D

Pavel
29. prosince • 15:35

Dá se dojet na nejbližší vrakoviště pokud je tedy v dosahu 1-2 km.:-)

atnarfus
27. prosince • 23:58

I HTP vydrží dost. Studenti jo trápili desítky kilometrů a nezadřeli.
https://www.google.cz/url

Gašpo
27. prosince • 17:19

Na konci to malo zvuk šicieho stroja ? Ale taký zvuk majú koncernové TSI normálne. :-D

Code64
27. prosince • 20:59

Přesně...

eLzyx
27. prosince • 14:46

senzory měřící hladinu oleje? Většina motorů má pouze tlakové snímače. A nepřekvapivě pokud má čerpadlo co nabírat, tak i vytvoří z pohledu snímače dostatečný tlak. Jakmile čerpadlo nasaje vzduch, tak je už pro motor pozdě.
Smutné je i to, že se motor dá zadřít i s plnou olejovou náplní. Stačí odloupnutá usazenina, zacpaný mazací kanálek a je po motoru.

tom
27. prosince • 15:24

Budes se divit, ale velka cast aut ma ultrazvukove cidlo výšky hladiny. Mela ho uz od začátku i napr. O2 a to uz je poradna historie...

eLzyx
27. prosince • 20:06

tak to vážně čumím, koncern asi moc dobře ví, proč ho tam dávají.

Tom
28. prosince • 14:17

Noi rekl bych, ze dneska to nema jenom koncern, ale i spousta ostatnich...

Sumy
28. prosince • 20:44

Tak treba Pajera ho maj už od 91 roku. V 97 mi funguje bez problémů a poprvé oznámí nízkou hladinu cca 0,2l nad spodní ryskou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
29. prosince • 15:38

Jednoduchá silniční mechanizace (dusače, pily na asfalt a pod.) mají pro obsluhující Turky v Německu jednoduchý spinač, který při nedostatku oleje vypne zapalování. Nejméně 30 let to tak funguje.

Ludek_II
27. prosince • 14:35

To na Nově kdysi dávali kýbl s vodou na mráz a zkoumali, co to udělá.

standa.t
27. prosince • 14:32

Lažanský, prosimtě zahoď klávesnici, nebo jdi psát do časopisu pro gaye a neser se do aut, když jim ani trošku nerozumíš - tohle už se fakt nedá. Ještě jeden takovej článek na autorevue a mažu ho z počítače...

Doporučujeme

Články odjinud