Jak by vypadala moderní interpretace závoďáku z roku 1901? Mercedes má odpověď

Mimo frankfurtský autosalon představuje Mercedes další zajímavý koncept pokládající otázku, jak by asi vypadala moderní interpretace starého závoďáku z roku 1901?

Zatímco na autosalonu ve Frankfurtu je konceptuální hvězdou stánku Mercedesu předzvěst elektrické limuzíny EQS, pro letošní návrhářskou přehlídku Design Essentials 2019 si německá automobilka připravila zajímavou poctu minulosti. V moderním hávu nám tedy ukazuje starodávný závoďák Mercedes 35 PS z roku 1901.

Mercedes-Benz Vision EQS oficiálně: Elektrický sedan ujede 700 km a září ve tmě

Mercedes-Benz Vision EQS oficiálně: Elektrický sedan ujede 700 km a září ve tmě

Přesněji má koncept jménem Simplex uctít historické dědictví a samotný vznik německé značky. Tradiční proporce tehdejších automobilů prostě zůstávají, pouze dostávají až futuristický šmrnc se zahlazenými panely karoserie, bronzem ohraničenou a zahlazenou „maskou chladiče“ nebo velkými, netradičně pojatými koly jako ze sci-fi bijáku.

Jelikož se jedná pouze designové cvičení, k technice konceptu Mercedes nezmiňuje nic konkrétního, jen využití „alternativního systému pohonu“. S elektřinou asi nebudeme daleko od pravdy. Na minulost však stále odkazují stylové kožené popruhy zajišťující kapotu vozu, přičemž na zádi je popruhy rovněž připevněna praktická brašna.  

Elektrické Mercedesy-AMG potvrzeny. Práce na výkonných elektromobilech už začala

Elektrické Mercedesy-AMG potvrzeny. Práce na výkonných elektromobilech už začala

Přístrojová deska je minimalistická a kromě budíku hodin jsou na plochu před řidičem všechny důležité informace promítány. Pozice řidiče za volantem se od minulosti nemění, hřídel volantu s částečně dřevěným věncem vychází tradičně skoro kolmo z podlahy. Dvojice pedálů je umístěna po stranách řídící tyče.

Více informací asi není třeba, stačí se jen rozplývat nad povedeným designem, což ostatně i Mercedes dělá ve své tiskové zprávě. Bezpochyby jde o zajímavý počin kombinující dávnou minulosti s blízkou budoucností.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 34 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků