Jak by vypadala moderní interpretace závoďáku z roku 1901? Mercedes má odpověď

Mimo frankfurtský autosalon představuje Mercedes další zajímavý koncept pokládající otázku, jak by asi vypadala moderní interpretace starého závoďáku z roku 1901?

Zatímco na autosalonu ve Frankfurtu je konceptuální hvězdou stánku Mercedesu předzvěst elektrické limuzíny EQS, pro letošní návrhářskou přehlídku Design Essentials 2019 si německá automobilka připravila zajímavou poctu minulosti. V moderním hávu nám tedy ukazuje starodávný závoďák Mercedes 35 PS z roku 1901.

Mercedes-Benz Vision EQS oficiálně: Elektrický sedan ujede 700 km a září ve tmě

Mercedes-Benz Vision EQS oficiálně: Elektrický sedan ujede 700 km a září ve tmě

Přesněji má koncept jménem Simplex uctít historické dědictví a samotný vznik německé značky. Tradiční proporce tehdejších automobilů prostě zůstávají, pouze dostávají až futuristický šmrnc se zahlazenými panely karoserie, bronzem ohraničenou a zahlazenou „maskou chladiče“ nebo velkými, netradičně pojatými koly jako ze sci-fi bijáku.

Jelikož se jedná pouze designové cvičení, k technice konceptu Mercedes nezmiňuje nic konkrétního, jen využití „alternativního systému pohonu“. S elektřinou asi nebudeme daleko od pravdy. Na minulost však stále odkazují stylové kožené popruhy zajišťující kapotu vozu, přičemž na zádi je popruhy rovněž připevněna praktická brašna.  

Elektrické Mercedesy-AMG potvrzeny. Práce na výkonných elektromobilech už začala

Elektrické Mercedesy-AMG potvrzeny. Práce na výkonných elektromobilech už začala

Přístrojová deska je minimalistická a kromě budíku hodin jsou na plochu před řidičem všechny důležité informace promítány. Pozice řidiče za volantem se od minulosti nemění, hřídel volantu s částečně dřevěným věncem vychází tradičně skoro kolmo z podlahy. Dvojice pedálů je umístěna po stranách řídící tyče.

Více informací asi není třeba, stačí se jen rozplývat nad povedeným designem, což ostatně i Mercedes dělá ve své tiskové zprávě. Bezpochyby jde o zajímavý počin kombinující dávnou minulosti s blízkou budoucností.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek