Jak dopadnou výkonné sporťáky za desítky milionů za několik dekád? Italský grafik jim neprorokuje nic hezkého.
Podobné snímky jsme zvyklí vídat v kategorii „nález ve stodole.“ Většinou se jedná o auta z minulého století, která někdo odložil do již zmíněné zemědělské budovy nebo garáže, kde zůstaly zapomenuty. Opuštěné skvosty pod nánosy prachu a harampádí naštěstí často najdou nového majitele, který jim vrátí zašlou slávu. Ale jak by v této situaci vypadala aktuální elita mezi drahými auty?
Předkládá ji italský 3D grafik s přezdívkou Dizzy Viper. Jeho obrázky se očividně inspirují současnými „nálezovými stavy“ různých starých sporťáku, ale figurují v nich současné vozy. Můžeme se tak podívat, jak smutný osud by mohl čekat nejrůznější Lamborghini, McLareny, Pagani nebo Bugatti, kdyby je někdo uložil do garáže nebo stodoly a na několik desetiletí zahodil klíče. Je možné, že nějaká auta takto dopadnou (ostatně všichni známe fotografie ze Středního východu, kde už hezkých pár supersportů našlo svůj hrob), ale dá se čekat, že současnou špičku automobilismu něco podobného jen tak nepotká.
Odklon od spalovacích motorů a úplný přechod na elektromobilitu neprobíhá po celém světě a dá se čekat, že stávající vozidla s písty a válci budou jezdit ještě hodně dlouho po oficiálních datech ukončení prodejů klasických aut. Do budoucna jim jistou naději dávají syntetická paliva nebo paliva z odpadů – otázkou je za jaké ceny kvůli výrobním nákladům. Stále častěji se také objevují přestavby vozů s termickými motory na elektrický pohon. A i kdyby nebylo na co jezdit, hypersporty jistě skončí ve sbírkách nebo muzeích, kde o ně bude řádně pečováno.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus