Jak by vypadal český trh, kdyby si auta nekupovaly firmy, ale soukromníci?

V absolutních číslech sice pořád vede Škoda, ale soukromníci si registrovali jen 17 % nových škodovek. Zbytek patří firmám.

Tahounem českého trhu s novými auty jsou především firmy. Za první čtyři měsíce roku 2016 si hned tři čtvrtiny nových vozů registrovaly právnické osoby (61 985 aut), zbytek připadá na soukromníky (20 744 aut). Jak by ale vypadal trh, kdybychom ho „očistili“ od firemních registrací? Předně by byl trh s novými vozy čtyřikrát menší...

Firemní vs. soukromí zákazníci: jak byl rozdělen český trh v roce 2015

Firemní vs. soukromí zákazníci: jak byl rozdělen český trh v roce 2015

Asi nikoho nepřekvapí, že i tak bude v absolutních číslech na špici Škoda, ale už nebude mít tak jednoznačný náskok. Zatímco celkově si drží svůj třetinový podíl, mezi soukromníky dosahuje ani ne na čtvrtinu. Proti výsledku za celý loňský rok navíc zatím procentuelně ztrácí. Celých 83 % registrací nových škodovek připadá právě na firmy.

Český trh podle podílu soukromých registrací (zdroj: SDA)
značka počet
registrací
tržní
podíl
Škoda 4733 22,82 %
Hyundai 2995 14,44 %
Dacia 1795 8,65 %
Kia 1232 5,94 %
Peugeot 1211 5,84 %
Volkswagen 1174 5,66 %
Opel 832 4,01 %
Renault 817 3,94 %
Toyota 791 3,81 %
Citroën 739 3,56 %
Ford 618 2,98 %
Mazda 560 2,70 %
Suzuki 548 2,64 %
Mitsubishi 511 2,46 %
Honda 457 2,20 %
Nissan 413 1,99 %
Seat 389 1,88 %
Mercedes-Benz 196 0,94 %
Fiat 159 0,77 %
BMW 157 0,76 %
Audi 82 0,40 %
Volvo 82 0,40 %
Subaru 77 0,37 %
Land Rover 38 0,18 %
Celkem - Jiné značky 37 0,18 %
Jeep 36 0,17 %
Mini 24 0,12 %
Porsche 12 0,06 %
Lexus 7 0,03 %
Alfa Romeo 5 0,02 %
smart 4 0,02 %
DS 3 0,01 %
Ferrari 2 0,01 %
Infiniti 2 0,01 %
Bentley 1 0,00 %
Chevrolet 1 0,00 %
Jaguar 1 0,00 %
Lada 1 0,00 %
Lancia 1 0,00 %
Ssangyong 1 0,00 %
Celkem 20 744 100,00 %

Ve firemních registracích je to celkem jednoznačné a vozům Škoda patří ještě větší tržní podíl než celkově. Volkswagen si drží svých 10 až 11 %. Zajímavé je, že firmy si za první čtyři měsíce letošního roku registrovaly například více Audi, Mercedesů a BMW než Peugeotů či Opelů. Pokud bychom brali právě pomyslné „prémiové značky“, tak nejlepších výsledků dosahuje mezi firmami právě Audi. Mezi soukromníky naopak vede prémiové značky Mercedes-Benz.

Český trh podle podílu firemních registrací (zdroj: SDA)
značka počet
registrací
tržní
podíl
Škoda 23 192 37,42 %
Volkswagen 6692 10,80 %
Ford 3996 6,45 %
Hyundai 3203 5,17 %
Dacia 2320 3,74 %
Seat 2263 3,65 %
Audi 1989 3,21 %
Renault 1962 3,17 %
Mercedes-Benz 1916 3,09 %
BMW 1909 3,08 %
Peugeot 1743 2,81 %
Opel 1720 2,77 %
Kia 1669 2,69 %
Nissan 1030 1,66 %
Citroën 964 1,56 %
Fiat 815 1,31 %
Toyota 750 1,21 %
Volvo 577 0,93 %
Mazda 562 0,91 %
Suzuki 390 0,63 %
Honda 355 0,57 %
Jeep 346 0,56 %
Land Rover 340 0,55 %
Mitsubishi 270 0,44 %
Subaru 250 0,40 %
Celkem - Jiné značky 152 0,25 %
Mini 143 0,23 %
Porsche 106 0,17 %
DS 74 0,12 %
Jaguar 59 0,10 %
Alfa Romeo 48 0,08 %
Lexus 46 0,07 %
smart 27 0,04 %
Infiniti 22 0,04 %
Lada 21 0,03 %
Maserati 21 0,03 %
Ferrari 16 0,03 %
Dodge 8 0,01 %
Bentley 6 0,01 %
Lamborghini 5 0,01 %
Cadillac 3 0,00 %
Rolls Royce 3 0,00 %
Chevrolet 2 0,00 %
Celkem 61 985 100,00 %

Když vynecháme úlety v podobě jedné Lancie a jedno SsangYongu, tak největší podíl soukromých registrací mají zatím značky Mitsubishi, Suzuki, Honda, Toyota a Mazda. Soukromníci dávají zkrátka přednost „Japoncům“.

Český trh seřazený podle podílu soukromých registrací
značka soukromých
registrací
podíl registrací
celkem
Lancia 1 100,00 % 1
Ssangyong 1 100,00 % 1
Mitsubishi 511 65,43 % 781
Suzuki 548 58,42 % 938
Honda 457 56,28 % 812
Toyota 791 51,33 % 1541
Mazda 560 49,91 % 1122
Hyundai 2995 48,32 % 6198
Dacia 1795 43,62 % 4115
Citroën 739 43,39 % 1703
Kia 1232 42,47 % 2901
Peugeot 1211 41,00 % 2954
Chevrolet 1 33,33 % 3
Opel 832 32,60 % 2552
Renault 817 29,40 % 2779
Nissan 413 28,62 % 1443
Subaru 77 23,55 % 327
Celkem - Jiné značky 37 19,58 % 189
Škoda 4733 16,95 % 27 925
Fiat 159 16,32 % 974
Volkswagen 1174 14,92 % 7866
Seat 389 14,67 % 2652
Mini 24 14,37 % 167
Bentley 1 14,29 % 7
Ford 618 13,39 % 4614
Lexus 7 13,21 % 53
smart 4 12,90 % 31
Volvo 82 12,44 % 659
Ferrari 2 11,11 % 18
Porsche 12 10,17 % 118
Land Rover 38 10,05 % 378
Alfa Romeo 5 9,43 % 53
Jeep 36 9,42 % 382
Mercedes-Benz 196 9,28 % 2112
Infiniti 2 8,33 % 24
BMW 157 7,60 % 2066
Lada 1 4,55 % 22
Audi 82 3,96 % 2071
DS 3 3,90 % 77
Jaguar 1 1,67 % 60
Cadillac - 0,00 % 3
Dodge - 0,00 % 8
Lamborghini - 0,00 % 5
Maserati - 0,00 % 21
Rolls Royce - 0,00 % 3
Celkem 20 744 25,07 % 82 729

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Micra 1,2
Rok výroby: 2010
Stav: 55 851 km
Cena: 126 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 380 000 Kč
Nissan Pulsar 1,5
Rok výroby: 2015
Stav: 27 875 km
Cena: 350 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků