Jak Bugatti testuje Chiron Super Sport? Stovka senzorů hlídá stroj při 440 km/h

I v případě nejnovější verze Chironu se Bugatti ujišťuje o bezpečnosti v těch nejvyšších rychlostech.

Přestože Bugatti již oficiálně kašle na pronásledování rychlostních rekordů a naposledy si dosažením hranice 490.484 km/h dokázalo své schopnosti, i v případě posledního modelu Chiron Super Sport je vysokorychlostní testování u francouzské značky samozřejmě obvyklý proces.  

Bugatti tak poskytuje hrstku fotek z posledních testů nové verze Super Sport, která ač není rekordmanem, stále má zajistit maximální rychlost 440 km/h. A značka nyní potvrzuje, že při poslední fázi vývoje nové verze byla právě tato hranice dosažena. Mluvíme přitom o elektronicky omezené maximální rychlosti.

Nejdůležitější Bugatti Chiron jde konečně do důchodu. Pálili ho i motorem stíhačky

Nejdůležitější Bugatti Chiron jde konečně do důchodu. Pálili ho i motorem stíhačky

Při testování novinky Bugatti ověřovalo především celkovou bezpečnost hypersportu i v takto vysoké rychlosti. Prototypu vybavenému zhruba stovkou senzorů tak byla měřena teplota a tlak nejrůznějších částí a dílů, stejně jako další klíčové hodnoty. Není překvapením, že značka potvrzuje úspěšnost testů a žádné kompromisy na bezpečnosti i při rychlosti 440 km/h.

K prvním zákazníkům se nový Chiron Super Sport dostane koncem srpna. I když se většina majitelů zřejmě nepokusí rozjet novinku na její maximální rychlost, alespoň si mohou být jisti, že jejich šestnáctiválcový hypersport zvládne akceleraci z nuly na 400 km/h za 28,6 sekundy. Zrychlení z místa na 100 km/h je mimochodem otázkou 2,4 sekundy, na 200 km/h se pokračuje za 5,8 sekundy a hranice 300 km/h dosáhne Super Sport za 12,1 sekundy.

Mercedes-Benz SLR po Paris Hilton jel na běžný servis. Majitel se nestačil divit

Mercedes-Benz SLR po Paris Hilton jel na běžný servis. Majitel se nestačil divit

Stačí zopakovat, že Chiron Super Sport používá prodlouženou karoserii rekordní verze 300+, ale tuto vysokorychlostní specifikaci pojí s luxusně zařízeným interiérem. Vyladěný osmilitrový quad-turbo W16 zde produkuje 1176 kW (1600 koní) a točivý moment 1600 N.m, a to ve spojení s pohonem všech kol a dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou. Za novinku žádá Bugatti 3,2 milionu eur (asi 81,3 milionu korun).

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků