Před dvěma lety udělal Hyundai odvážný krok, když se rozhodl na norský trh přestat dodávat konvenčně poháněné modely.

Před dvěma lety udělal Hyundai odvážný krok, když se rozhodl na norský trh přestat dodávat konvenčně poháněné modely.

Zůstaly pouze elektromobily a plug-in hybridy.

Zůstaly pouze elektromobily a plug-in hybridy.

Zejména Tucson PHEV a Santa Fe PHEV dobře posloužily jako pomocný můstek k další velké změně.

Zejména Tucson PHEV a Santa Fe PHEV dobře posloužily jako pomocný můstek k další velké změně.

S otevřením posledního šampaňského v roce 2020 skončí v Norsku prodej vozů se spalovacím motorem úplně. Foto: Petr Homolka

S otevřením posledního šampaňského v roce 2020 skončí v Norsku prodej vozů se spalovacím motorem úplně. | Foto: Petr Homolka

Hybrid do zásuvky disponoval silnějším elektromotorem s 45 kW a 8,9kWh akumulátorem, s nímž bez emisí zvládal až 63 kilometrů. Zdroj: Hyundai

Hybrid do zásuvky disponoval silnějším elektromotorem s 45 kW a 8,9kWh akumulátorem, s nímž bez emisí zvládal až 63 kilometrů. | Zdroj: Hyundai

Zdá se to jako radikální rozhodnutí, ale Norsko má oproti ostatním zemím specifické postavení. Zdroj: Hyundai

Zdá se to jako radikální rozhodnutí, ale Norsko má oproti ostatním zemím specifické postavení. | Zdroj: Hyundai

Elektromobily zde tvoří 80 procent celkových prodejů a v případě značky Hyundai až 93 procent. Zdroj: Hyundai

Elektromobily zde tvoří 80 procent celkových prodejů a v případě značky Hyundai až 93 procent. | Zdroj: Hyundai

Korejská automobilka si zde začala budovat základnu už v roce 2016 elektrickým Ioniqem. Zdroj: Hyundai

Korejská automobilka si zde začala budovat základnu už v roce 2016 elektrickým Ioniqem. | Zdroj: Hyundai

O dva roky později prodeje výrazně podpořila Kona EV, coby první cenově dostupný crossover schopný cestovat na dlouhé vzdálenosti.

O dva roky později prodeje výrazně podpořila Kona EV, coby první cenově dostupný crossover schopný cestovat na dlouhé vzdálenosti.

Další významnou část trhu ukrojil loniq 5, který se dostal do pětice nejprodávanějších vozů na místním trhu. Foto: Hyundai

Další významnou část trhu ukrojil loniq 5, který se dostal do pětice nejprodávanějších vozů na místním trhu. | Foto: Hyundai

Veřejnost zaujal moderními technologiemi a mimořádně rychlým nabíjením.

Veřejnost zaujal moderními technologiemi a mimořádně rychlým nabíjením.

Také je jedním z mála modelů vybavených kamerami místo zpětnými zrcátky.

Také je jedním z mála modelů vybavených kamerami místo zpětnými zrcátky.

Bude zajímavé sledovat, jak si v uceleném roce povede luxusní sedan Ioniq 6. Zdroj: Hyundai

Bude zajímavé sledovat, jak si v uceleném roce povede luxusní sedan Ioniq 6. | Zdroj: Hyundai

Nový způsob myšlení prezentuje Hyundai i novou Konou, která byla primárně konstruována jako elektromobil a hybridy hrají jen druhé housle. Zdroj: Hyundai

Nový způsob myšlení prezentuje Hyundai i novou Konou, která byla primárně konstruována jako elektromobil a hybridy hrají jen druhé housle. | Zdroj: Hyundai

Automobilka je totiž přesvědčená, že na vybraných trzích již nejsou spalovací motory k dosažení cílů potřeba. Zdroj: Hyundai

Automobilka je totiž přesvědčená, že na vybraných trzích již nejsou spalovací motory k dosažení cílů potřeba. | Zdroj: Hyundai

Zůstaly pouze elektromobily a plug-in hybridy.
Zejména Tucson PHEV a Santa Fe PHEV dobře posloužily jako pomocný můstek k další velké změně.
S otevřením posledního šampaňského v roce 2020 skončí v Norsku prodej vozů se spalovacím motorem úplně. Foto: Petr Homolka
Hybrid do zásuvky disponoval silnějším elektromotorem s 45 kW a 8,9kWh akumulátorem, s nímž bez emisí zvládal až 63 kilometrů. Zdroj: Hyundai
15
Fotogalerie

Jak bude vypadat konec spalovacích motorů? V Norsku už to vědí, Hyundai si koupí už jen elektrický

Hyundai v Norsku končí s prodejem modelů vybavených spalovacím motorem. Zůstanou pouze elektromobily.

Před dvěma lety udělal Hyundai odvážný krok, když se rozhodl na norský trh přestat dodávat konvenčně poháněné modely. Zůstaly pouze elektromobily a plug-in hybridy. Zejména Tucson PHEV a Santa Fe PHEV dobře posloužily jako pomocný můstek k další velké změně. S otevřením posledního šampaňského v roce 2022 skončí v Norsku prodej vozů se spalovacím motorem úplně.

Zdá se to jako radikální rozhodnutí, ale Norsko má oproti ostatním zemím specifické postavení. Elektromobily zde tvoří 80 procent celkových prodejů a v případě značky Hyundai až 93 procent. Reálně tak nejde o příliš velkou změnu a zbývajících 7 procent si jednoduše musí zvyknout.

Korejská automobilka si zde začala budovat základnu už v roce 2016 elektrickým Ioniqem. O dva roky později prodeje výrazně podpořila Kona EV coby první cenově dostupný crossover schopný cestovat na dlouhé vzdálenosti. Další významnou část trhu ukrojil loniq 5, který se dostal do pětice nejprodávanějších vozů na místním trhu. Veřejnost zaujal moderními technologiemi a mimořádně rychlým nabíjením. Také je jedním z mála modelů vybavených kamerami místo zpětných zrcátek. Bude zajímavé sledovat, jak si v uceleném roce povede luxusní sedan Ioniq 6.

Nový způsob myšlení prezentuje Hyundai i novou Konou, která byla primárně konstruována jako elektromobil a hybridy hrají jen druhé housle. Automobilka je totiž přesvědčená, že na vybraných trzích již nejsou spalovací motory k dosažení cílů potřeba.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud