Jak bojovat s větrem? Takto to zkouší Mercedes-Benz

Designérské cvičení není v tomto případě určeno pro stvoření nějakého konkrétního nového modelu. Nicméně, určité prvky by se mohly objevit na budoucích limuzínách značky s třícípou hvězdou.

Aerodynamika hraje čím dále důležitější roli při vývoji supersportovních aut. Málokdo ale ví, že hned po nich tráví nejvíce času v aerodynamických tunelech luxusní sedany. Designér Roman Egorov teď připravil zajímavý návrh vozu Mercedes-Benz.

Svoji aerodynamickou limuzínu navrhl během magisterského studia. Na projektu spolupracoval přímo s automobilkou.

Tajné | Mercedes-Benz | Premiéry

Příští Mercedes-Benz SL jen s plátěnou střechou. Techniku sdílí s AMG GT

Jeho záměrem bylo navrhnout tradičnou limuzínu s aerodynamickým profilem. Pár prvků si designér vypůjčil od závodních prototypů a cestních supersportů. Aerodynamika má samozřejmě pomoci k dosažení co nejlepších jízdních vlastností.

Roman Egorov už má za sebou docela zajímavou profesní historii. V minulosti byl například na stáži v designérském týmu německé automobilky BMW. Momentálně pracuje pro francouzský Citroën.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků