Zatímco XE dostanete pouze jako sedan, u většího XF máte na výběr i prostorné kombi. Posilou do dalšího roku jim bude nový dvoulitrový zážehový motor řady Ingenium s mild-hybridní technologií. (Jaguar XE) Jaguar

Zatímco XE dostanete pouze jako sedan, u většího XF máte na výběr i prostorné kombi. Posilou do dalšího roku jim bude nový dvoulitrový zážehový motor řady Ingenium s mild-hybridní technologií. (Jaguar XE) | Jaguar

Jednoduše nazvaná linie 300 Sport nabídne výkon 296 koní se 400 Nm točivého momentu. Dodávaná bude výhradně s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou.  (Jaguar XE) Jaguar

Jednoduše nazvaná linie 300 Sport nabídne výkon 296 koní se 400 Nm točivého momentu. Dodávaná bude výhradně s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou.  (Jaguar XE) | Jaguar

Řada fanoušků volá po výkonnější verzi s osmiválcovým motorem, který automobilka nabízí právě v F-Pace SVR a Range Roverech. Možná by je částečně uspokojil i šestiválec, ale jejich přání nebudou vyslyšeny. (Jaguar XE) Jaguar

Řada fanoušků volá po výkonnější verzi s osmiválcovým motorem, který automobilka nabízí právě v F-Pace SVR a Range Roverech. Možná by je částečně uspokojil i šestiválec, ale jejich přání nebudou vyslyšeny. (Jaguar XE) | Jaguar

Naopak. Jaguar se zavázal být do roku 2025 čistě elektrickou značkou, takže tohle je možná jedna z posledních šancí, jak si relativně rychlé XE a XF koupit. (Jaguar XE) Jaguar

Naopak. Jaguar se zavázal být do roku 2025 čistě elektrickou značkou, takže tohle je možná jedna z posledních šancí, jak si relativně rychlé XE a XF koupit. (Jaguar XE) | Jaguar

I tak nová verze XE 300 Sport akceleruje z 0 na 100 km/h za 5.9 sekundy. XF sedan to samé zvládne za  6,1 a v případ kombi přidejte ještě desetinu. Maximální rychlost je vždy omezena na 250 km/h. (Jaguar XE) Jaguar

I tak nová verze XE 300 Sport akceleruje z 0 na 100 km/h za 5.9 sekundy. XF sedan to samé zvládne za  6,1 a v případ kombi přidejte ještě desetinu. Maximální rychlost je vždy omezena na 250 km/h. (Jaguar XE) | Jaguar

Co se týče exteriérových změn, Jaguar se omezil pouze na 20palcová kola a dvojici nových elegantních laků v podobě stříbrné Silicon a šedé Carpathian. (Jaguar XE) Jaguar

Co se týče exteriérových změn, Jaguar se omezil pouze na 20palcová kola a dvojici nových elegantních laků v podobě stříbrné Silicon a šedé Carpathian. (Jaguar XE) | Jaguar

 interiéru XE najdeme dekorové lišty v hliníkovém designu Monogram, zatímco XF je vyhrazeno provedení nazvané Satin Charcoal Ash. Nedílnou součástí jsou pedály a pádla řazení pod volantem z hliníku. (Jaguar XF) Jaguar

 interiéru XE najdeme dekorové lišty v hliníkovém designu Monogram, zatímco XF je vyhrazeno provedení nazvané Satin Charcoal Ash. Nedílnou součástí jsou pedály a pádla řazení pod volantem z hliníku. (Jaguar XF) | Jaguar

Multimediální systém Pivi Pro infotainment má v nových verzích hlasově ovládanou asistentku Amazon Alexa. (Jaguar XF) Jaguar

Multimediální systém Pivi Pro infotainment má v nových verzích hlasově ovládanou asistentku Amazon Alexa. (Jaguar XF) | Jaguar

Stávající majitelé ji mohou pozvat do svého interiéru prostřednictvím bezdrátové aktualizace. (Jaguar XF) Jaguar

Stávající majitelé ji mohou pozvat do svého interiéru prostřednictvím bezdrátové aktualizace. (Jaguar XF) | Jaguar

Pokud máte rádi hodně světla v interiéru, můžete si připlatit za panoramatickou střechu. U sedanů má otevíratelný díl, zatímco kombi nabídne pevné provedení. (Jaguar XF) Jaguar

Pokud máte rádi hodně světla v interiéru, můžete si připlatit za panoramatickou střechu. U sedanů má otevíratelný díl, zatímco kombi nabídne pevné provedení. (Jaguar XF) | Jaguar

Cena XE 300 Sport začíná na 42 345 librách (1 236 474 Kč). Za větší XE sedan si Jaguar žádá 47 730 liber (1 393 716 Kč) a v případě kombi 49 005 liber (1 430 946 Kč). (Jaguar XF) Jaguar

Cena XE 300 Sport začíná na 42 345 librách (1 236 474 Kč). Za větší XE sedan si Jaguar žádá 47 730 liber (1 393 716 Kč) a v případě kombi 49 005 liber (1 430 946 Kč). (Jaguar XF) | Jaguar

Jednoduše nazvaná linie 300 Sport nabídne výkon 296 koní se 400 Nm točivého momentu. Dodávaná bude výhradně s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou.  (Jaguar XE) Jaguar
Řada fanoušků volá po výkonnější verzi s osmiválcovým motorem, který automobilka nabízí právě v F-Pace SVR a Range Roverech. Možná by je částečně uspokojil i šestiválec, ale jejich přání nebudou vyslyšeny. (Jaguar XE) Jaguar
Naopak. Jaguar se zavázal být do roku 2025 čistě elektrickou značkou, takže tohle je možná jedna z posledních šancí, jak si relativně rychlé XE a XF koupit. (Jaguar XE) Jaguar
I tak nová verze XE 300 Sport akceleruje z 0 na 100 km/h za 5.9 sekundy. XF sedan to samé zvládne za  6,1 a v případ kombi přidejte ještě desetinu. Maximální rychlost je vždy omezena na 250 km/h. (Jaguar XE) Jaguar
11
Fotogalerie

Jaguary XE a XF dostaly nový motor a pohon všech kol. Nadšenci prý ale touží po něčem jiném

V honbě za nižšími emisemi a spotřebou zařazuje Jaguar do modelové nabídky řad XE a XF nové čtyřválce s mild-hybridní technologií. Doplní je nové prvky výbavy.

Jaguar s modely XE a XF v prémiovém segmentu bojuje proti německé konkurenci už delší dobu, ale stále je udržuje v kondici. Zatímco XE dostanete pouze jako sedan, u většího XF máte na výběr i prostorné kombi. Posilou do dalšího roku jim bude nový dvoulitrový zážehový motor řady Ingenium s mild-hybridní technologií.

Jednoduše nazvaná linie 300 Sport nabídne výkon 296 koní se 400 Nm točivého momentu. Dodávaná bude výhradně s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou. 

Řada fanoušků volá po výkonnější verzi s osmiválcovým motorem, který automobilka nabízí právě v F-Pace SVR a Range Roverech. Možná by je částečně uspokojil i šestiválec, ale jejich přání nebudou vyslyšeny. Naopak. Jaguar se zavázal být do roku 2025 čistě elektrickou značkou, takže tohle je možná jedna z posledních šancí, jak si relativně rychlé XE a XF koupit. I tak nová verze XE 300 Sport akceleruje z 0 na 100 km/h za 5.9 sekundy. XF sedan to samé zvládne za  6,1 a v případ kombi přidejte ještě desetinu. Maximální rychlost je vždy omezena na 250 km/h.

Co se týče exteriérových změn, Jaguar se omezil pouze na 20palcová kola a dvojici nových elegantních laků v podobě stříbrné Silicon a šedé Carpathian. V interiéru XE najdeme dekorové lišty v hliníkovém designu Monogram, zatímco XF je vyhrazeno provedení nazvané Satin Charcoal Ash. Nedílnou součástí jsou pedály a pádla řazení pod volantem z hliníku.

Multimediální systém Pivi Pro infotainment má v nových verzích hlasově ovládanou asistentku Amazon Alexa. Stávající majitelé ji mohou pozvat do svého interiéru prostřednictvím bezdrátové aktualizace. Pokud máte rádi hodně světla v interiéru, můžete si připlatit za panoramatickou střechu. U sedanů má otevíratelný díl, zatímco kombi nabídne pevné provedení.

Cena XE 300 Sport začíná na 42.345 librách (1.236.474 Kč). Za větší XE sedan si Jaguar žádá 47.730 liber (1.393.716 Kč) a v případě kombi 49.005 liber (1.430.946 Kč).

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud