Jaguaru s láskou: E-Type znovu ožil po 7000 hodinách

Jaguaru s láskou: E-Type znovu ožil po 7000 hodinách

Prestižní mezinárodní cenou “Restoration of the Year” byla v Londýně vyznamenána společnost Classic Motor Cars z britského Bridgnorthu. Dostala ji za obnovu těžce poničeného Jaguaru E-Type, na němž specialisté pracovali 7000 hodin. 

Vůz byl téměř zničen v roce 1964 na okruhu Montlhéry. Málokdo věřil v jeho zmrtvýchvstání. Ale podařilo se. Na automobilu přitom bylo zachováno více než 90 procent originálních dílů.

Ten vůz byl výjimečný. Byl to jeden z pouhých 12 modelů Lightweight E-Type postavených Jaguarem v letech 1963 a 1964. Od standardního vozu se odlišoval nižší hmotností a výkonnějším motorem. Vůz měl celohliníkovou karoserii a jeho váha nepřesáhla jednu tunu, upravený motor dával výkon přes 300 koní.

Klepněte pro větší obrázek
Vůz před rekonstrukcí.

“Byla to nádherná práce, to auto jsme si zamilovali,” řekl Nick Goldthorp, výkonný ředitel CMC. “A cena, kterou jsme za to dostali, jen potvrdila, že britské řemeslo nevymřelo. Žije a daří se mu.“ 

Cena nazvaná The Octane International Historic Motoring Awards byla předána vítězům v hotelu St Pancras Renaissance. Členy mezinárodní poroty byli například pětinásobný vítěz Le Mans Derek Bell, slavný americký televizní moderátor a sběratel vozů Jay Leno, bubeník skupiny Pink Floyd Nick Mason a paní Susie Mossová.

Klepněte pro větší obrázek
Členové oceněného týmu na ceremoniálu v Londýně.

Více než 5000 hodin věnovali mechanici obnově karosérie. V 70. letech ji bylo nemožné rekonstruovat v celku, proto ji tehdy rozřezali na jednotlivé díly. Ovšem pak se práce zastavily na dlouhé roky. Nikdo si tehdy vůz netroufal rekonstruovat. Až nyní byly tyto díly opraveny a znovu svařeny dohromady. Postupovalo se při tom podle originální výrobní metody. 

Rekonstrukci vozu asistovali i členové rodiny Petera Lindnera, který zahynul při havárii v roce 1964. Poskytli staré fotografie auta a také filmový záznam, na němž bylo zachyceno. Hodně nápomocný byl i Peter Wilson, který v roce 1964 pracoval v závodním oddělení Jaguaru.
 

 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků