Jaguaru došly baterky. Zastaví výrobu důležitého modelu, problémy má i Audi

Ef  |  13. 02. 2020 08:06

nechvástali se ještě nedávno, že nový XJ už má být výlučně elektrický? ti neuvědomnělí zákaznícu si stále nedají říct a nechtějí ty úžasné elektroauta které jim přikázala naše socialistická unie:))že by se nedařilo poroučet větru a dešti?

Odpovědět  |   | 
Skeptik  |  13. 02. 2020 08:13

Unie? Se podívej co vymýšlí v Británii.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  13. 02. 2020 08:30

EU je zla, Amerika je zla, Cina je zla, no asi sa musis prestahovat do Ruska, posledna normalna krajina Pre takych ako si ty...

Odpovědět  |   | 
Eman  |  13. 02. 2020 09:30

Nevim Jestli je au zlá, ale vím že ty si blb.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  13. 02. 2020 10:09

Proč paušalizovat že je zlá obecně, pouze ve vedení jsou lidé, kteří jsou lobisty kdoví koho a pracují kdoví za čí zájmy.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  13. 02. 2020 09:35

EU je taková, jakou si ji volíme. Dobře nám tak, když Češi ani nedolezou k volbám. Každopádně tato zelená diktatura je na hlavu.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  13. 02. 2020 09:41

Sir CHerokee: Ty si s tou volební demagogií nedáš pokoj, co?

Odpovědět  |   | 
Skeptik  |  13. 02. 2020 11:41

Vždyť má pravdu. Nejdříve se musíš snažit a až pak remcat, že to nefunguje. ČR není od vstupu do eu schopna se ucházet o důležité pozice, protože na ně neumí vyslat dostatečně kvalifikované lidi. Výsledek je, že jen remcáme a na ničem se nepodílíme. Nejsme schopni poptávat ani inteligentní odborníky pro tuzemskou politiku. Trošku odbočím. Proč se Babiš rochní v kanálu jménem zlevňování piva? Protože polovina národa má vypitou palici a svůj život umí zkratkovitě popsat přes pivo, více již nesvede. A takové sračky budou předvádět všechny politické strany. Jaký volič, takový úřad. Dále jsem si všiml, že debilitu našich poslanců lze poměrně úspěšně maskovat nadáváním na EU.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  13. 02. 2020 11:54

Amen.
A Thumbs Up.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  13. 02. 2020 14:26

Chlapi, já tu nechci řešit politiku, páč to sem nepatří, ale naše přijetí do EU nebylo z důvodu, abychom se měli lépe. Jestli si tohle někdo myslí, tak je fest naivní. EU je nadnárodní projekt a aby mohl tento nadnárodní projekt v poklidu běžet, tak se lidem předhodí komedie, které se říká "volby do EU parlamentu". Tady nejde vůbec o těch 21 europoslanců, tady jde o princip (chléb a hry). A dokud tohle lidi nepochopí, tak se nikam neposuneme. Nechci někomu brát iluze, ale Německo se vize III. říše nikdy nevzdalo. Když to nešlo vojenskou cestou, tak to půjde ekonomicko-politickou. To není žádná konspirační teorie, to je holý fakt. A kdo ho nevidí, nebo ho nechce vidět, tak si lže sám sobě do kapsy.

PS: Další věc, nad kterou by se lidi měli zamyslet, je princip zastupitelské demokracie. To je taky "výjeb" na n-tou.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 02. 2020 20:07

Ja odjakziva rikam, ze nejlepsi je osvicena diktatura. Nechat spolurozhodovat prumernaky (nebo jimi volene zasTUPCE) je sazka do loterie. Konec srandy. Ve Schweizu zastupitelska (ikdyz specificka) i prima demokracie funguji, takze model je ok. Jen ten lidsky material je zjevne z dost jineho testa (tva politicka vsuvka/konspirace je toho zarnym prikladem)

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  13. 02. 2020 11:01

Baterky, kazda automabilka ma na vetsinu veci 2 dodavatele. Tak doufam, ze si baterky podchytili. Ale kvalita baterek pro vsechny bude takova, jakou ji udela jeden dodavatel. Takze rozdily mezi kvalitnejsi a mene kvalitni automobilkou se opet stiraji. Kdybych si chtel koupit Audi, mrzelo by me, ze mam cast utrob stejnou jako nejake JLR.


Odpovědět  |   | 
Charouz  |  16. 02. 2020 07:54

Mám takové tušení, že tak nějak nevíš, kde všude, na jakých společných výrobních linkách a z jakých společných komponentů jednotlivé značky, Audi nevyjímaje, své vozy montují.

Odpovědět  |   | 
hasič (ten původní)  |  13. 02. 2020 09:59

Tak oni to ti zákazníci taky nemají jednoduché, obzvláště pokud čtou odborné články od různých neziskových organizacích o tisících mrtvých , kteří se pomalu každý den udusí, či otráví emisemi ze spalovacích motorů. Pak čtenáři otočí stránku a tam zase odborný článek o změně klimatu, opět kvůli těm zatraceným spalovacím motorům. Naštěstí, zde máme fundované odborníky, kteří nás již minimálně 20 let ujišťují, že ropa velmi brzy dojde,a že elektrická auta na baterie jsou naše budoucnost, protože zdrojů na výrobu baterií i elektřiny máme dost. No a teď se čtenáři dočtou , že baterie nejsou 😀 .

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  13. 02. 2020 10:43

... a ropy je pořád dost a ne a ne dojít, mrcha jedna A s cenou jsme na tom taky pořád tak nějak stejně, navzdory různým "odborníkům", kteří predikovali růst na 200 USD/barel a že už levnější nikdy nebude. Dnes se tomu člověk pousměje.

https://www.investujeme.cz/clanky/ropa-za-200-usd-an... ...

A podobných odhadů vyšlo mraky.

Odpovědět  |   | 
Bojkas  |  14. 02. 2020 09:40

ano, dochází lithium, paníkáááá.. :D Přitom je pravda někde jinde. Automobilky podcenily přípravu, je to pro ně novinka, na kterou se za 10 let nestíhají připravit. Nejsou schopné si zajistit baterie pro usoplených 20k aut, přitom Tesla vyrobila téměř 400k elektroaut za minulý rok.
Dinosauři v přístupu k novým technologiím. Chudáčci, je potřeba jejich neschopnost politovat.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  13. 02. 2020 10:25

Zatím to vypadá, že z EU se vystupuje, aby se mohlo být daleko progresivnější. Takže Británie posunula zákaz spalovacích aut výrazně blíž k současnosti a zavádí regulaci obsahu sociálních médií podobnou té, jakou mají na reklamu (a ta je podobná naší předrevoluční cenzuře, tedy vlastně přísnější, neb úřad pro dohled nad tiskem byl u nás oficiálně zrušen v roce 68).
Zajímalo by mě, co na to Klaus junior, který chtěl naopak Facebooku přikázat zveřejňovat mu všechno, co ho napadne

Odpovědět  |   | 
Fabia R2 Twincharger  |  13. 02. 2020 08:10

...a uz to zacina

Odpovědět  |   | 
stará Blažková  |  13. 02. 2020 08:17

Politbyro stanovilo, že pokuty za neplnění progresivního poklesu emisí v následujících letech se budou vypočítávat z hodnot fleetových emisí z roku 2020.
Každý blb se základkou si spočítá, že je lepší mít v roce 2020 nulové prodeje elektromobilů a co nejvyšší emise, za které sice zaplatí jednorázovou pokutu, ale získá v následujících letech velký prostor a nebude drcen procentním snižováním z nízkého čísla.

Bruselští zelení úderníci jednají a myšlením čas neztrácejí.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  13. 02. 2020 10:05

Pozor, pozor, co jsem četl analýzu snad Deolitte, tak to posrali sami výrobci aut, kteří za to zkraje velmi významně lobovali, protože dost špatně odhadli, jaké to bude mít konsekvence. Měli dojem, že oni to zvládnou, ale že to nezvládnou menší automobilky, které to položí a jim se trh tím více rozšíří, proto ještě v roce 2015 šli těmto nesmyslům na ruku. Horko začalo být až ve chvíli, kdy se objevila v USA aféra dieselgate a kdy se i v Evropě přišlo na to, že se emise ve velkém šidí. Jenže, to byla taková rozbuška, že komise EU už na nových emisích tak nějak trvala, když zjistila v přímém přenosu, jak si s nimi velcí výrobci roky vytíraly prdel.... Takže, je to jinak, než nám nyní tvrdí, původní myšlenka byla vyštípat konkurenci, ale celé se to zvrtlo... a kdo jsou velké a prolobované automobilky v EU vám snad nikomu nemusím připomínat.
V tom článku je otázka na čtenáře- opravdu si myslíte, že by výrobci aut v EU, kteří si dosud prolobovali všechno, co potřebovali, najednou ztratili vliv?

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  13. 02. 2020 10:28

Tuhle emisní šikanu tlačili především němečtí výrobci spalovacích aut jako formu netarifní ochrany trhu před konkurencí. Než jim to vybuchlo do ksichtu, když se provalilo, že oni sami to plní jen díky rozsáhlým podvodům.
Mimochodem, nutnost boje s globálním oteplováním rozšířila do veřejného povědomí vláda M. Tatcherové jako formu boje s uhlím (a hornickými odbory) pro podporu těžby plynu v šelfových mořích a stavby j. elektráren...

Odpovědět  |   | 
Bojkas  |  14. 02. 2020 10:01

Tady je přesně vidět úroveň přispěvatelů do diskuze o autech a i těch, kteří tomu největšímu blábolu dají tolik plusek. Svět se v pr.el obrací a každý, kdo má PC a umí psát na klávesnici se potřebuje vyjádřit. Takže, chlapčce se základkou, pokuty se počítají z limitu 95g CO2 na kilometr a za každý gram nad tuto hodnotu zaplatí 95Euro. To je zjištění, že? Navíc, jsou teď v ochrané lhůtě, takže se jim letos každé EV bude počítat tak, jako by vyrobil EV dvě Takže pokud v roce budou vypouštět schválně vysoké emise, tak to bude mít jen jediný vliv, budou platit vysoké pokuty a na další roky jim to roznodně nijak nepomůže. :D

Odpovědět  |   | 
zmar neomarxistům  |  15. 02. 2020 12:22

EU rok 2025 stanovila cíl na 85 procent, pro rok 2030 pak na 62,5 procenta fleetových emisních hodnot z roku 2021.
Takže Blažková má v principu naprostou pravdu, jen se spletla o jeden rok.
A vy ohánějící se úrovní diskutujících jste se totálně zesměšnil.

Odpovědět  |   | 
Bojkas  |  15. 02. 2020 20:34

Myslím, že ne. Ach jo, hele, zkuste napsat www.google.com, tam použijte takové vyhledávací pole a napište "CO2 95g". Vyskočí na vás stovky článků, jak to doopravdy je. "Podle současných pravidel nesmí průměrné nové vozidlo v roce 2021 vyprodukovat více než 95 g CO2 na kilometr.". Ty emise 95g CO2 se odvíjí od stanovené hmotnosti 1390kg. Takže Blažková píše pořád kraviny. To co jsem psal pořád platí, čím víc vypustí CO2, tím větší budou pokuty, tzn 95€ za každý gram nad hodnotu 95g.

Odpovědět  |   | 
eMKejx  |  13. 02. 2020 09:47

benzin/ naftu uz namiesa kde kdo, ale ako to ide s produkciou baterii v Europe pre spominane automobilky tak celkom hamba. Tak to vypada ze nastava obdobie ktore by sa volne dalo nazvat ako Batterygate

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  13. 02. 2020 10:26

To je chytrá doba, nikdo to nechce ani z dotací a ještě navíc to není z čeho sestrojit. Lidi uvědomte si, že auta v Evropě a maso zničí do pěti let zeměkouli.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  13. 02. 2020 10:52

No tak trh hovoří jasně. Zájem o elektrická auta raketově roste. A lídry trhu budu ti, kteří včas investovali do technologií. Ostatní odpadnou stejně jako kdysi ti, co vsadili na dvoutakt. Opět se ukazuje, že manažerské řízení podniku funguje jen v klidných dobách. Ve zlomových obdobích "otcové zakladatelé" riskující všechno pro svoji vizi vždy na hlavu porazí profesionální manažery, u kterých stojí na prvním místě vlastní neposkvrněné CV.

http://www.hybrid.cz/prodej-aut-do-zasuvky-v-e... ...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  13. 02. 2020 10:59

Velmi zertovny clanek:

S 31% podílem aut do zásuvky, tedy elektromobilů a plug-in hybridů...

a pak se na konci doctete:

Nejprodávanějším autem do zásuvky ve Švédsku za leden 2020 byl s 652 kusy plug-in hybrid Volkswagen Passat GTE. Druhá je Kia Optima PHEV (486), třetí Mitsubishi Outlander PHEV (427).

Vlastně v první desítce nenajdeme, vyjma 7. a 10. místa (Kia eNiro/Renault Zoe) žádný elektromobil. A i o tu desítku se Zoe dělí s Volvo XC90 PHEV!

Takze clanek vcetne titulku sugeruje, ze jde o EV a pak v poslednich par vetach zmini, ze vlastne jde o hybridy, ke kterym se prilepilo par elektrovehiklu.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  13. 02. 2020 15:07

Ne, jde PHEV, tedy auta která umí jezdit v čistě elektrickém modu. Prostě je to realita, které se bude muset výroba přizpůsobit. U nás s tím pořád mají někteří ideologický problém.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  13. 02. 2020 11:21

A v Sovětském Svazu rozdojili kozla.

Odpovědět  |   | 
Alternativa  |  13. 02. 2020 13:54

Pokud zájem o elektrická auta raketově roste, tak to znamená, že je o ně mezi lidmi asi takový zájem, jako o rakety?

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  13. 02. 2020 10:48

Ještě to nikdo nemá, nikdo to nechce a už to není ani z čeho vyrábět Bohužel je na tom závislá celá ekonomika EU takže asi spadaneme tvrdě na hubu (někam na úroveň Somálska)

Odpovědět  |   | 
JIg  |  13. 02. 2020 11:36

No to brzo. Asi ekologická těžba v politicky stabilním Kongu nesehnala dostatek dětských dělníků. Tak hlavně že se to politicky propaguje jako zářná budoucnost.

Odpovědět  |   | 
JIg  |  13. 02. 2020 11:38

vypadlo mi "na těžbu kobaltu"

Odpovědět  |   | 
kkk  |  13. 02. 2020 17:18


Naprostá většina kobaltu se netěží samostatně, ale společně s mědí a niklem v rozsáhlých povrchových dolech. Těží je velké firmy pomocí strojů. Světová dodávka kobaltu nestojí na těžbě dětí.
existují i menší doly, kde se těžba provádí ručně. Tímto způsobem se v Kongu těží zhruba pětina kobaltu – ve světovém měřítku méně než desetina. Tyto doly se samospráva snaží kontrolovat a děti tam mají zákaz vstupu. V regulérním „manuálním“ dole tedy kobalt těží rukama dospělí.
nicméně kolem dolů místní na vlastní pěst paběrkují a dělají to s tím, co mají po ruce, včetně dětí, to vše s nulovým ohledem na BOZP. Nutí je k tomu chudoba, ne těžební firmy.
to, co místní takto „bokem“ vytěží, od nich za mrzký peníz vykoupí ilegální překupníci a ti ho pak přeprodají dál, nejčastěji čínským obchodníkům. To je na jednu stranu bídná praxe, na druhou stranu jedna z možností, jak je možné si v chudém Kongu alespoň něco vydělat. https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/20033... ...

Odpovědět  |   | 
šofér  |  13. 02. 2020 13:04

Anketa : koupili by jste si elektroauto? Kdo ANO ať mi dá mínus.... jsem zvědavý.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  13. 02. 2020 13:39

Koupil, ale v době vyřešení baterie a výroby a distribuce el. energie a to za konkurenceschopnou cenu.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  13. 02. 2020 14:31

Takže si to koupí až vaše vnoučata

Odpovědět  |   | 
eMKejx  |  13. 02. 2020 16:18

pra, pra, pra, pra, prav, pravnu, prapravnucata

Odpovědět  |   | 
Nezaujatý  |  13. 02. 2020 22:44

Ano, mám 2, krom toho co jsem psal níže, dodám, že spotřeba (když si dokážete chytře zařídit dodávku elektriky - myšlena distribuční sazba, vhodný dodavatel, potažmo třeba solární panely), tak se vám investice do EV rychle vrátí. Na elektrice zaplatím za provoz auta zhruba pětinu toho, co jsem platil se spalovakem. S panely na střeše už mám propocitane, že nebudu platit nic, naopak budu elektriku ještě prodávat. Pro nás chytre nemají konvenční auta budoucnost :)

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  13. 02. 2020 14:42

Dead at Arrival,ešte sa poriadne nezačali vyrabať a predavať a už su obmedzovane nedostatkom baterii.Musí sa stať iba zazrak aby EV nahradili konvenčne automobily.Elektricke vozidla su zatiaľ ako osly vedľa kozmickych lodí.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  13. 02. 2020 15:28

Tak koukám, že to končí ještě dřív než to vůbec začalo...

Odpovědět  |   | 
eMKejx  |  13. 02. 2020 16:19

clovek aby sa bal o AA a AAA baterie

Odpovědět  |   | 
Josef  |  13. 02. 2020 18:51

Tak už i ten Jaguar je "na baterky"... Dnes se už bohužel nedá na nic a na nikoho spolehnout...

Odpovědět  |   | 
P  |  13. 02. 2020 20:25

Tomu už se nedá ani smát.

Odpovědět  |   | 
Nezaujatý  |  13. 02. 2020 22:39

Bože, vy jste tu všichni zase chytří až to bolí. Mluvíte o elektromobilech a nevíte o nich ani prd. (vlastním elektromobily 2,z nichz jeden je právě I Pace).
Co se emisí týká, při výrobě elektřiny se sice nějaké výrobi, ale elektrika se vyrábí tak či onak. Jde o emise lokální, zejména ve městech, kde se kolikrát nedá dýchat. Tam je EV na místě. Druhá věc, jak může někdo s mozkem v hlavě říct, že EV nemá vedle spalovaku budoucnost? Jednoduchá matematika. Spalovací motor: válec jede nahoru, tam se zastaví, pak dolů, tam se zastaví. Trochu neefektivní vedle motoru, který se jen točí a nedochází při tom absolutně k žádným ztrátám.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

dnes | Jan Mička | 9 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A