Jaguar zvažuje soupeře pro BMW řady 1, ale až po SUV a novém XJ

Návrat velkého kabrioletu a kupé XK Jaguar odmítl, ale zároveň nevyvrátil levnější malý model založený na XE.
Jaguar zvažuje soupeře pro BMW řady 1, ale až po SUV a novém XJ

Portfolio automobilky Jaguar se má rozrůst o další modely. V současné době se všechno točí okolo uvedení prvního SUV britské automobilky na trh, ale samozřejmě se pracuje i na dalších projektech. Jedním z nich je nástupce luxusního sedanu XJ, ale zvažuje se i ještě menší model než Jaguar XE.

Milionové prodeje přestou nejsou pro Jaguar (a Land Rover) cílem, neboť obě značky si  chtějí zachovat exkluzivitu a prestiž, připomíná britský Autocar. Současné továrny jsou už tak schopné vyrábět zhruba 650 000 vozů ročně a ještě k tomu přibude nová továrna na Slovensku v roce 2018.

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Nástupce XJ by se měl držet koncepce sportovně orientované limuzíny, zaměřené především na řidiče. Zajímavé věci se ale mohou dít kolem variabilní platformy nového Jaguaru XE. Na stejném základu by mohl vzniknout menší a levnější hatchback a také například kompaktní roadster nebo kupé. Vývoj malého modelu by mohl být díky existující platformě poměrně snadný a levný.

Návrat velkého kabrioletu a kupé XK Jaguar odmítl, ale zároveň nevyvrátil levnější malý model založený na XE. Nejlevnější Jaguar by ale nemusel být hatchback, mohlo by jít o kupé nebo malý sedan, případně by mohl vzniknout crossover. Všechno se teprve připravuje a nový malý model ještě není ani v plánu na další roky. Model XE tak prozatím zůstane nejlevnější cestou, jak si pořídit právě Jaguar.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků