Jaguar znovu vyrábí originální nářadí pro E-Type. Do prodeje ho vrací po skoro 50 letech

Od sběratelů a majitelů byl takový zájem, že se Jaguar rozhodl znovu vyrábět brašnu plnou nářadí z originální výbavy modelu E-Type.

Originální příslušenství legendárních klasických vozů dnes v aukcích a na inzerci zastává velmi ceněné položky, nehledě na samotný fakt, že tyto automobilové relikvie už není zrovna lehké sehnat. To bylo případem i originální sady nářadí, v minulosti obsažené ve výbavě starého Jaguaru E-Type z 60. let.

Jaguar vás po Nordschleife sveze v elektromobilu I-Pace. Měli byste vůbec zájem?

Jaguar vás po Nordschleife sveze v elektromobilu I-Pace. Měli byste vůbec zájem?

Vzácnost této brašny plné klíčů znamenala, že ceny existujících kousků nabízených k prodeji někdy přesahovaly i 5000 liber, tedy kolem 150.000 korun. Není tak divu, že na samotný Jaguar se doteď obraceli majitelé E-Typů i prostí sběratelé zajímavých automobilových předmětů z celého světa s dotazem, kde toto originální příslušenství sehnat.

V Jaguaru se rozhodli, že začnou původní brašnu nářadí znovu vyrábět. Příslušenství tak automobilka uvádí zpět do nabídky po skoro 50 letech od ukončení výroby druhé série modelu v roce 1971. Brašna s klíči byla totiž originálně nabízena právě u první a druhé série E-Typu.

Ecurie Ecosse LM69 je duchovním potomkem vzácného Jaguaru XJ13. Vznikne 25 kusů

Ecurie Ecosse LM69 je duchovním potomkem vzácného Jaguaru XJ13. Vznikne 25 kusů

S tradičním přístupem klasické divize Jaguaru tedy inženýři vyhrabali staré výrobní plány a kompletní sadu nářadí reprodukovali do posledního detailu. Nově byly vyrobeny všechny nástroje od klíčů, kleští až po hadičku na odvzdušnění brzd v plechovce od Dunlopu. Vše je samozřejmě zabaleno v plátěné brašně s koženkovým potahem a starým logem Jaguaru.

Za novou sadu nářadí pro E-Type si Jaguar účtuje 732 liber (v přepočtu asi 21.600 Kč). Určitě tedy vychází levněji, než letité originály od sběratelů na internetu.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků