Jaguar zařízne modely „R“. Bojí se menšího zájmu o monstra SVR

V době uvedení na trh platil Jaguar F-Type R za to nejzběsilejší monstru celé nabídky. Na trhu je sice i silnější verze SVR, té se ale zřejmě nedaří tak dobře, jak by si značka představovala.

Když před lety přišel na trh Jaguar F-Type, vedle okořeněné třílitrové verze výkonem až 280 kW (380 koní) nabízel také variantu R s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 404 kW (550 koní). Famózní auto v pravém slova smyslu – rychlé, hlučné, někdy možná až trochu moc. Jenže další vývoj značky měl odsunout bestii s označením R mimo hlavní proud.

Příští generace Jaguaru F-Type možná bude mít motor uprostřed

Příští generace Jaguaru F-Type možná bude mít motor uprostřed

Vznikla totiž divize Special Vehicle Operations, která na trh přinesla F-Type SVR o výkonu 423 kW a točivém momentu 700 N.m. Sice jde o čtyřkolku, ale zvykejte si na to, že klasickým lehkým sporťákům s pohonem zadních kol už z prodejního hlediska pomalu zvoní hrana. A tady nastal problém – F-Type R je totiž sám o sobě tak dobrým autem, že dražší SVR odsouvá do pozadí, a to pochopitelně Jaguar nechce dopustit. Mělo to být úplně naopak!

„Abych byl upřímný, Jaguar je poměrně malá značka a pravděpodobně není dost prostoru pro to, aby každá modelová řada měla svou verzi R i SVR. Zjistili jsme, že F-Type R a SVR si vzájemně konkurují, a protože je F-Type R skvělé auto, v některých ohledech to má nyní SVR těžší," řekl britskému Auto Expressu Wayne Burgess, šéf designu divize Jaguar SVO.

Čtyřdveřové kupé od Jaguaru? Základem by prý mohl být F-Type!

Čtyřdveřové kupé od Jaguaru? Základem by prý mohl být F-Type!

Že to Jaguar myslí s tímto plánem vážně, dokládá na autosalonu v New Yorku představený Jaguar F-Pace SVR. Od prvního SUV značky se očekává zvýšený zájem zákazníků, přesto však v rámci doplnění nabídky nepřišlo s osmiválcovou verzí R, jako tomu bylo u F-Typu, ale tuto epizodu rovnou přeskočilo. A tak by tomu podle všeho mělo být i v budoucnu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků