Jaguar zařízne modely „R“. Bojí se menšího zájmu o monstra SVR

V době uvedení na trh platil Jaguar F-Type R za to nejzběsilejší monstru celé nabídky. Na trhu je sice i silnější verze SVR, té se ale zřejmě nedaří tak dobře, jak by si značka představovala.

Když před lety přišel na trh Jaguar F-Type, vedle okořeněné třílitrové verze výkonem až 280 kW (380 koní) nabízel také variantu R s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 404 kW (550 koní). Famózní auto v pravém slova smyslu – rychlé, hlučné, někdy možná až trochu moc. Jenže další vývoj značky měl odsunout bestii s označením R mimo hlavní proud.

Příští generace Jaguaru F-Type možná bude mít motor uprostřed

Příští generace Jaguaru F-Type možná bude mít motor uprostřed

Vznikla totiž divize Special Vehicle Operations, která na trh přinesla F-Type SVR o výkonu 423 kW a točivém momentu 700 N.m. Sice jde o čtyřkolku, ale zvykejte si na to, že klasickým lehkým sporťákům s pohonem zadních kol už z prodejního hlediska pomalu zvoní hrana. A tady nastal problém – F-Type R je totiž sám o sobě tak dobrým autem, že dražší SVR odsouvá do pozadí, a to pochopitelně Jaguar nechce dopustit. Mělo to být úplně naopak!

„Abych byl upřímný, Jaguar je poměrně malá značka a pravděpodobně není dost prostoru pro to, aby každá modelová řada měla svou verzi R i SVR. Zjistili jsme, že F-Type R a SVR si vzájemně konkurují, a protože je F-Type R skvělé auto, v některých ohledech to má nyní SVR těžší," řekl britskému Auto Expressu Wayne Burgess, šéf designu divize Jaguar SVO.

Čtyřdveřové kupé od Jaguaru? Základem by prý mohl být F-Type!

Čtyřdveřové kupé od Jaguaru? Základem by prý mohl být F-Type!

Že to Jaguar myslí s tímto plánem vážně, dokládá na autosalonu v New Yorku představený Jaguar F-Pace SVR. Od prvního SUV značky se očekává zvýšený zájem zákazníků, přesto však v rámci doplnění nabídky nepřišlo s osmiválcovou verzí R, jako tomu bylo u F-Typu, ale tuto epizodu rovnou přeskočilo. A tak by tomu podle všeho mělo být i v budoucnu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků