Jaguar zařízne modely „R“. Bojí se menšího zájmu o monstra SVR

V době uvedení na trh platil Jaguar F-Type R za to nejzběsilejší monstru celé nabídky. Na trhu je sice i silnější verze SVR, té se ale zřejmě nedaří tak dobře, jak by si značka představovala.

Když před lety přišel na trh Jaguar F-Type, vedle okořeněné třílitrové verze výkonem až 280 kW (380 koní) nabízel také variantu R s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 404 kW (550 koní). Famózní auto v pravém slova smyslu – rychlé, hlučné, někdy možná až trochu moc. Jenže další vývoj značky měl odsunout bestii s označením R mimo hlavní proud.

Příští generace Jaguaru F-Type možná bude mít motor uprostřed

Příští generace Jaguaru F-Type možná bude mít motor uprostřed

Vznikla totiž divize Special Vehicle Operations, která na trh přinesla F-Type SVR o výkonu 423 kW a točivém momentu 700 N.m. Sice jde o čtyřkolku, ale zvykejte si na to, že klasickým lehkým sporťákům s pohonem zadních kol už z prodejního hlediska pomalu zvoní hrana. A tady nastal problém – F-Type R je totiž sám o sobě tak dobrým autem, že dražší SVR odsouvá do pozadí, a to pochopitelně Jaguar nechce dopustit. Mělo to být úplně naopak!

„Abych byl upřímný, Jaguar je poměrně malá značka a pravděpodobně není dost prostoru pro to, aby každá modelová řada měla svou verzi R i SVR. Zjistili jsme, že F-Type R a SVR si vzájemně konkurují, a protože je F-Type R skvělé auto, v některých ohledech to má nyní SVR těžší," řekl britskému Auto Expressu Wayne Burgess, šéf designu divize Jaguar SVO.

Čtyřdveřové kupé od Jaguaru? Základem by prý mohl být F-Type!

Čtyřdveřové kupé od Jaguaru? Základem by prý mohl být F-Type!

Že to Jaguar myslí s tímto plánem vážně, dokládá na autosalonu v New Yorku představený Jaguar F-Pace SVR. Od prvního SUV značky se očekává zvýšený zájem zákazníků, přesto však v rámci doplnění nabídky nepřišlo s osmiválcovou verzí R, jako tomu bylo u F-Typu, ale tuto epizodu rovnou přeskočilo. A tak by tomu podle všeho mělo být i v budoucnu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků