Jaguar zařízne modely „R“. Bojí se menšího zájmu o monstra SVR

V době uvedení na trh platil Jaguar F-Type R za to nejzběsilejší monstru celé nabídky. Na trhu je sice i silnější verze SVR, té se ale zřejmě nedaří tak dobře, jak by si značka představovala.

Když před lety přišel na trh Jaguar F-Type, vedle okořeněné třílitrové verze výkonem až 280 kW (380 koní) nabízel také variantu R s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 404 kW (550 koní). Famózní auto v pravém slova smyslu – rychlé, hlučné, někdy možná až trochu moc. Jenže další vývoj značky měl odsunout bestii s označením R mimo hlavní proud.

Příští generace Jaguaru F-Type možná bude mít motor uprostřed

Příští generace Jaguaru F-Type možná bude mít motor uprostřed

Vznikla totiž divize Special Vehicle Operations, která na trh přinesla F-Type SVR o výkonu 423 kW a točivém momentu 700 N.m. Sice jde o čtyřkolku, ale zvykejte si na to, že klasickým lehkým sporťákům s pohonem zadních kol už z prodejního hlediska pomalu zvoní hrana. A tady nastal problém – F-Type R je totiž sám o sobě tak dobrým autem, že dražší SVR odsouvá do pozadí, a to pochopitelně Jaguar nechce dopustit. Mělo to být úplně naopak!

„Abych byl upřímný, Jaguar je poměrně malá značka a pravděpodobně není dost prostoru pro to, aby každá modelová řada měla svou verzi R i SVR. Zjistili jsme, že F-Type R a SVR si vzájemně konkurují, a protože je F-Type R skvělé auto, v některých ohledech to má nyní SVR těžší," řekl britskému Auto Expressu Wayne Burgess, šéf designu divize Jaguar SVO.

Čtyřdveřové kupé od Jaguaru? Základem by prý mohl být F-Type!

Čtyřdveřové kupé od Jaguaru? Základem by prý mohl být F-Type!

Že to Jaguar myslí s tímto plánem vážně, dokládá na autosalonu v New Yorku představený Jaguar F-Pace SVR. Od prvního SUV značky se očekává zvýšený zájem zákazníků, přesto však v rámci doplnění nabídky nepřišlo s osmiválcovou verzí R, jako tomu bylo u F-Typu, ale tuto epizodu rovnou přeskočilo. A tak by tomu podle všeho mělo být i v budoucnu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků