Jaguar zařízne modely „R“. Bojí se menšího zájmu o monstra SVR

V době uvedení na trh platil Jaguar F-Type R za to nejzběsilejší monstru celé nabídky. Na trhu je sice i silnější verze SVR, té se ale zřejmě nedaří tak dobře, jak by si značka představovala.

Když před lety přišel na trh Jaguar F-Type, vedle okořeněné třílitrové verze výkonem až 280 kW (380 koní) nabízel také variantu R s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 404 kW (550 koní). Famózní auto v pravém slova smyslu – rychlé, hlučné, někdy možná až trochu moc. Jenže další vývoj značky měl odsunout bestii s označením R mimo hlavní proud.

Příští generace Jaguaru F-Type možná bude mít motor uprostřed

Příští generace Jaguaru F-Type možná bude mít motor uprostřed

Vznikla totiž divize Special Vehicle Operations, která na trh přinesla F-Type SVR o výkonu 423 kW a točivém momentu 700 N.m. Sice jde o čtyřkolku, ale zvykejte si na to, že klasickým lehkým sporťákům s pohonem zadních kol už z prodejního hlediska pomalu zvoní hrana. A tady nastal problém – F-Type R je totiž sám o sobě tak dobrým autem, že dražší SVR odsouvá do pozadí, a to pochopitelně Jaguar nechce dopustit. Mělo to být úplně naopak!

„Abych byl upřímný, Jaguar je poměrně malá značka a pravděpodobně není dost prostoru pro to, aby každá modelová řada měla svou verzi R i SVR. Zjistili jsme, že F-Type R a SVR si vzájemně konkurují, a protože je F-Type R skvělé auto, v některých ohledech to má nyní SVR těžší," řekl britskému Auto Expressu Wayne Burgess, šéf designu divize Jaguar SVO.

Čtyřdveřové kupé od Jaguaru? Základem by prý mohl být F-Type!

Čtyřdveřové kupé od Jaguaru? Základem by prý mohl být F-Type!

Že to Jaguar myslí s tímto plánem vážně, dokládá na autosalonu v New Yorku představený Jaguar F-Pace SVR. Od prvního SUV značky se očekává zvýšený zájem zákazníků, přesto však v rámci doplnění nabídky nepřišlo s osmiválcovou verzí R, jako tomu bylo u F-Typu, ale tuto epizodu rovnou přeskočilo. A tak by tomu podle všeho mělo být i v budoucnu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků