Jaguar XKSS znovuzrozen. Sporťák za 40 milionů zní úchvatně!

Na autosalonu v Los Angeles srdce petrolheada opět zaplesalo. Po modelu E-Type Lightweight se Jaguar rozhodl dát nový život i polozávodnímu XKSS. Výsledek je famózní.
Jaguar XKSS znovuzrozen. Sporťák za 40 milionů zní úchvatně!

Když se před lety Jaguar dostal do indických rukou Tata Motors, pravověrní fanoušci ohrnovali nos. Indové však každým rokem dokazují, že o anglickou tradici pečují více než dobře. Syrová stará škola, která je z nového XKSS cítit, zcela vyvažuje dieselové SUV, které v současnosti v Coventry také umí vyprodukovat.

Původně byl model XKSS silniční verzi veleúspěšného D-Type, které vyhrálo závod Le Mans. Sportovního vozu se vyrobilo pouhých 25 kusů. Bohužel, devět z nich v roce 1957 shořelo přímo v továrně v Coventry. Ty, které se dochovaly, jsou jedněmi z nejcennějších veteránů na světě. Kousek, který vlastnil Steve McQueen, je v současnosti oceňován na třicet milionů dolarů – přes 763 milionů korun. Díky Jaguaru si však XKSS můžete koupit za „pouhých“ 40 milionů korun. Jde však o úplně nové auto.

Video: Jak se rodí vzácný Lightweight Jaguar E-type

Video: Jak se rodí vzácný Lightweight Jaguar E-type

Odhadujete správně, Jaguar vyrobí devět kusů. Těch devět, které světu dluží. Na projektu se opět podílí skupina zodpovědná za E-Type Lightweight, který byl představen před dvěma lety. Při výrobě prý použije stejné metody, jako před šedesáti lety. Původní nákresy sice byly ztraceny, pomocí skenování přeživších modelů XKSS se to však v kombinaci s pečlivou ruční výrobou povedlo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků