Jaguar XKSS znovuzrozen. Sporťák za 40 milionů zní úchvatně!

Na autosalonu v Los Angeles srdce petrolheada opět zaplesalo. Po modelu E-Type Lightweight se Jaguar rozhodl dát nový život i polozávodnímu XKSS. Výsledek je famózní.
Jaguar XKSS znovuzrozen. Sporťák za 40 milionů zní úchvatně!

Když se před lety Jaguar dostal do indických rukou Tata Motors, pravověrní fanoušci ohrnovali nos. Indové však každým rokem dokazují, že o anglickou tradici pečují více než dobře. Syrová stará škola, která je z nového XKSS cítit, zcela vyvažuje dieselové SUV, které v současnosti v Coventry také umí vyprodukovat.

Původně byl model XKSS silniční verzi veleúspěšného D-Type, které vyhrálo závod Le Mans. Sportovního vozu se vyrobilo pouhých 25 kusů. Bohužel, devět z nich v roce 1957 shořelo přímo v továrně v Coventry. Ty, které se dochovaly, jsou jedněmi z nejcennějších veteránů na světě. Kousek, který vlastnil Steve McQueen, je v současnosti oceňován na třicet milionů dolarů – přes 763 milionů korun. Díky Jaguaru si však XKSS můžete koupit za „pouhých“ 40 milionů korun. Jde však o úplně nové auto.

Video: Jak se rodí vzácný Lightweight Jaguar E-type

Video: Jak se rodí vzácný Lightweight Jaguar E-type

Odhadujete správně, Jaguar vyrobí devět kusů. Těch devět, které světu dluží. Na projektu se opět podílí skupina zodpovědná za E-Type Lightweight, který byl představen před dvěma lety. Při výrobě prý použije stejné metody, jako před šedesáti lety. Původní nákresy sice byly ztraceny, pomocí skenování přeživších modelů XKSS se to však v kombinaci s pečlivou ruční výrobou povedlo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků