Jaguar XKSS znovuzrozen. Sporťák za 40 milionů zní úchvatně!

Na autosalonu v Los Angeles srdce petrolheada opět zaplesalo. Po modelu E-Type Lightweight se Jaguar rozhodl dát nový život i polozávodnímu XKSS. Výsledek je famózní.
Jaguar XKSS znovuzrozen. Sporťák za 40 milionů zní úchvatně!

Když se před lety Jaguar dostal do indických rukou Tata Motors, pravověrní fanoušci ohrnovali nos. Indové však každým rokem dokazují, že o anglickou tradici pečují více než dobře. Syrová stará škola, která je z nového XKSS cítit, zcela vyvažuje dieselové SUV, které v současnosti v Coventry také umí vyprodukovat.

Původně byl model XKSS silniční verzi veleúspěšného D-Type, které vyhrálo závod Le Mans. Sportovního vozu se vyrobilo pouhých 25 kusů. Bohužel, devět z nich v roce 1957 shořelo přímo v továrně v Coventry. Ty, které se dochovaly, jsou jedněmi z nejcennějších veteránů na světě. Kousek, který vlastnil Steve McQueen, je v současnosti oceňován na třicet milionů dolarů – přes 763 milionů korun. Díky Jaguaru si však XKSS můžete koupit za „pouhých“ 40 milionů korun. Jde však o úplně nové auto.

Video: Jak se rodí vzácný Lightweight Jaguar E-type

Video: Jak se rodí vzácný Lightweight Jaguar E-type

Odhadujete správně, Jaguar vyrobí devět kusů. Těch devět, které světu dluží. Na projektu se opět podílí skupina zodpovědná za E-Type Lightweight, který byl představen před dvěma lety. Při výrobě prý použije stejné metody, jako před šedesáti lety. Původní nákresy sice byly ztraceny, pomocí skenování přeživších modelů XKSS se to však v kombinaci s pečlivou ruční výrobou povedlo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků