Jaguar XKSS znovuzrozen. Sporťák za 40 milionů zní úchvatně!

Na autosalonu v Los Angeles srdce petrolheada opět zaplesalo. Po modelu E-Type Lightweight se Jaguar rozhodl dát nový život i polozávodnímu XKSS. Výsledek je famózní.
Jaguar XKSS znovuzrozen. Sporťák za 40 milionů zní úchvatně!

Když se před lety Jaguar dostal do indických rukou Tata Motors, pravověrní fanoušci ohrnovali nos. Indové však každým rokem dokazují, že o anglickou tradici pečují více než dobře. Syrová stará škola, která je z nového XKSS cítit, zcela vyvažuje dieselové SUV, které v současnosti v Coventry také umí vyprodukovat.

Původně byl model XKSS silniční verzi veleúspěšného D-Type, které vyhrálo závod Le Mans. Sportovního vozu se vyrobilo pouhých 25 kusů. Bohužel, devět z nich v roce 1957 shořelo přímo v továrně v Coventry. Ty, které se dochovaly, jsou jedněmi z nejcennějších veteránů na světě. Kousek, který vlastnil Steve McQueen, je v současnosti oceňován na třicet milionů dolarů – přes 763 milionů korun. Díky Jaguaru si však XKSS můžete koupit za „pouhých“ 40 milionů korun. Jde však o úplně nové auto.

Retro | Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Jaguar

Video: Jak se rodí vzácný Lightweight Jaguar E-type

Odhadujete správně, Jaguar vyrobí devět kusů. Těch devět, které světu dluží. Na projektu se opět podílí skupina zodpovědná za E-Type Lightweight, který byl představen před dvěma lety. Při výrobě prý použije stejné metody, jako před šedesáti lety. Původní nákresy sice byly ztraceny, pomocí skenování přeživších modelů XKSS se to však v kombinaci s pečlivou ruční výrobou povedlo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků