Jaguar XKR-S: vůz pro řidiče s velkým srdcem

Jedním z hlavních magnetů autosalonu v Ženevě bude bezesporu „vylepšený“ Jaguar XKR-S. Do Ženevy přijede se silnějším motorem, kompresorem přeplňovaným osmiválcem, a novým designem přední a zadní části karoserie.

Osmiválcový motor s výkonem 550 koňských sil a točivým momentem 680 Nm uděluje novému vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a z 0 na 160 km/h za 8,6 sekundy. Maximální rychlost vozu je 300 km/h. To z něj činí nejrychlejší sériově vyráběnou „kočku“ všech dob (rychlejší byl jen supersport XJ220 z počátku 90. let).

Novinka XKR-S rozšíří řadu luxusních modelů vozů XK. Podle představitelů britské automobilky je to jediný vůz ve své třídě, který produkuje menší ekologickou zátěž než je 300 g/km CO2.

Jak je vidět na snímcích, XKR-S má výrazně aerodynamičtější příď. V nárazníku, který se rozšířil a působí agresivněji, jsou nové přídavné otvory. Jiný je i tvar předních světel s pásem světelných diod pro denní svícení. Vzadu dostalo prostor větší křídlo a proměny doznal i zadní nárazník, v němž je nyní integrovaný difuzor; nepřehlédnutelné jsou i čtyři koncovky výfukového potrubí. Na zádi je výrazné logo Jaguaru – stejně jako na modelech XJ a XF.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků