Jaguar XKR-S: vůz pro řidiče s velkým srdcem

Jedním z hlavních magnetů autosalonu v Ženevě bude bezesporu „vylepšený“ Jaguar XKR-S. Do Ženevy přijede se silnějším motorem, kompresorem přeplňovaným osmiválcem, a novým designem přední a zadní části karoserie.

Osmiválcový motor s výkonem 550 koňských sil a točivým momentem 680 Nm uděluje novému vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a z 0 na 160 km/h za 8,6 sekundy. Maximální rychlost vozu je 300 km/h. To z něj činí nejrychlejší sériově vyráběnou „kočku“ všech dob (rychlejší byl jen supersport XJ220 z počátku 90. let).

Novinka XKR-S rozšíří řadu luxusních modelů vozů XK. Podle představitelů britské automobilky je to jediný vůz ve své třídě, který produkuje menší ekologickou zátěž než je 300 g/km CO2.

Jak je vidět na snímcích, XKR-S má výrazně aerodynamičtější příď. V nárazníku, který se rozšířil a působí agresivněji, jsou nové přídavné otvory. Jiný je i tvar předních světel s pásem světelných diod pro denní svícení. Vzadu dostalo prostor větší křídlo a proměny doznal i zadní nárazník, v němž je nyní integrovaný difuzor; nepřehlédnutelné jsou i čtyři koncovky výfukového potrubí. Na zádi je výrazné logo Jaguaru – stejně jako na modelech XJ a XF.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků