Jaguar XKR-S GT: lahůdka pro USA, vznikne jen 30 vozů

Značka Jaguar připravila speciální sérii svého špičkového kupé XKR-S. V Evropě se jí ale nedočkáme.

U současného dvoudveřového modelu Jaguar XK, jenž zůstává důstojným nositelem odkazu někdejších vozů Jaguar XK z poloviny minulého století, je to celkem jednoduché: čím delší jméno, tím drsnější vzhled a větší výkony. Aktuální sestava XK, XKR a XKR-S nyní dostala nového člena v podobě modelu Jaguar XKR-S GT. Půjde o speciální edici čítající pouhých 30 kusů, představí se na nadcházejícím autosalonu v New Yorku a určena je výhradně severoamerickým zákazníkům. A jen ve velkém křídle její kouzlo netkví.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar XKR-S GT jako špičkový model svého druhu

Novinka je specifickou adaptací standardního modelu Jaguar XKR-S. Pod její kapotou se tak skrývá nezměněný osmiválec s přeplňováním kompresorem, objemem 5,0 l, výkonem 550 koní (405 kW) při 6 000 ot./min. a točivým momentem 680 Nm od 2 500 do 5 500 ot./min. Ten se na kola zadní nápravy přenáší skrze šestistupňovou automatickou převodovku. Ačkoli je nejvyšší rychlost stejná jako u XKR-S (tj. 300 km/h), zrychlení z 0 na 96 km/h (60 mph) se zkrátilo o 0,3 s na výsledných 3,9 s.

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Na první pohled se novinka dočkala hlavně sady aerodynamických prvků, mezi kterými pochopitelně vyniká pevné přítlačné křídlo na zádi, jež údajně při rychlosti 300 km/h zvyšuje přítlak na zadní nápravě o 145 kg. Jde sice především o estetický efekt, ale příspěvek jízdním výkonům i vlastnostem je hmatatelný. Při vývoji série Jaguar XKR-S GT využili konstruktéři svých zkušeností s přípravou menšího modelu Jaguar F-Type, na základě kterých byly přepracovány silentbloky, ložiska, ramena závěsů kol i stavba zadního pomocného rámu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na voze vyniká sestava aerodynamických doplňků včetně zadního spoileru

Z modelu Jaguar F-Type bylo převzato také strmější řízení, rozchod předních kol se zvětšil o 52 mm a tlumiče mají proměnnou charakteristiku. Přední nárazník nese dodatečné elementy z uhlíkových kompozitů v podobě lízátka ve spodní části s navazujícím rozšířením předních blatníků v jejich náběhové části a dvou párů křidélek po stranách, kapota disponuje přídavnými ventilačními otvory. Důvodem instalace nových aerodynamických prvků je hlavně zvýšení přítlaku ve vyšších rychlostech a zlepšení odvětrávání motorového prostoru a brzd.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar XKR-S GT vznikne v počtu pouhých 30 exemplářů

Ano, brzdy: muziko, hrajte tuš! Jaguar na voze XKR-S GT totiž vůbec poprvé v dějinách svých sériových modelů použil brzdovou soustavu s uhlíko-keramickými kotouči, přičemž nyní patřil již k posledním producentům sportovních automobilů, kteří je ve své nabídce nemají. Tyto kotouče mají průměr 398 na předních a 380 mm na zadních kolech a působí na ně mohutné třmeny se žlutým lakováním. Kromě nesporného zvýšení účinnosti, zvláště při rychlé jízdě na okruzích, instalace tohoto systému údajně snížila hmotnost vozu o plných 21 kg.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků