Jaguar XKR oficiálně: 420 koní z kompresoru

Na britské motorshow představí Jaguar nové ostré kupé XKR. To vychází z nové generace modelu XK, pod kapotou si však našel místo kompresor. Z objemu 4.2 l dokáže vykřesat 309 kW/420 k (560 Nm), tedy tolik, co např. Audi RS4 - Audi to však umí s atmosférickým plněním. Předchozí generace XKR měla o 20 koní méně. Na stovku zrychlí XKR kupé za 5,2 s, kabriolet za 5,3 s. Maximálka je omezena 250 km/h, spotřeba by měla činit v kombinovaném režimu 12,3 l.

Oproti předchůdci je XKR o 70 kg lehčí, váží jen 1 665 kg; kabrio pak 1 715 kg. Vůz vyjede na 19" litých kolech, dvacítky jsou za příplatek. Novinka se objeví na trhu v listopadu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Jaguar XKR
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků