Jaguar XKR GT3, připraven na závody

Do seriálu GT3, nově vzniklých závodů sportovních aut a neprofesionálních jezdců, se hrne Jaguar s upraveným XKR.
Jaguar XKR GT3, připraven na závody

Závodní okruhy, supersportovní vozy upravené tak, aby dosahovaly maximálních výkonů a řízené plně profesionálními jezdci - to je svět okruhových závodů pořádaných organizací FIA pro GT vozy. Vette C5R, Ferrari 550 a 575 Maranello, Maserati MC 12, Murcielago či Sallen. Nejdražší vozy stvořené pro cesty se utkávající v rámci třídy GT1, ty o kousek levnější a méně sofistikované jako Porsche 996 GT3-RS, Ferrari 360 Modena či TVR T400R závodí podhlavičkou seriálu GT2. To samozřejmě stojí ohromné peníze. Jenže i amatéři si chtějí zazávodit na špičkové úrovni a proto vznikla třída GT3.

Seznam povolených úprav pro vozy třídy GT3 je velmi omezený, a tak se na okruzích budou utkávat auta ne příliš odlišná od svých sériových vzorů. Nutný je ochranný rám, bezpečnostní nádrž a hasící systém. Volitelné je použití sekvenční převodovky a povoleny jsou i drobné úpravy zvyšující výkon motorů. Letos se seriál skládá z 5 závodů, přičemž v rámci každého jsou odjety dvě hodinové rozjížďky povinně odřízené různými jezdci. A která auta se účastní letošní uvodní sezóny? Není jich málo a jsou mezi nimi samá zvučná jména - Ascari, Aston Martin DBR9, Corvette Z06, Dodge Coupe, Ferrari 430, Lamborghini Gallardo, Maserati GranSport Light, Porsche 997 a Venturi Heritage

Nyní se svým vozem ve spolupráci s týmem Apex Motorsport přichází Jaguar, jehož hlavní motivací je podle Stuarta Dyblea, předsedy správní rady Jaguaru, posílit sportovní pověst celé řady XK. Za základ raceru posloužil nový XKR a novinka logicky dostala název XKR GT3. Mnoho informací o jeho parametrech zatím k dispozici nemáme, ale lze předpokládat, že se vývojáři budou v maximální míře pokoušet o využití celohliníkové karoserie a šasi sériového XKR. Týmový manager Dave Ward prohlásil, že základní hliníkové šasi je tak ohromně pevné, že po zabudování ochranné klece to bude jedno z nejpevnějších aut své třídy.

Práce na autě pokračují ve vysokém tempu, protože tým chce ukončit testování do konce prosince tohoto roku tak, aby se mohlo zúčastních oficiálních testů FIA na začátku příštího roku. Držme jim palce, protože třída GT3 je velmi zajímavá a přítomnost Jaguaru by zajisté byla přínosem k atraktivitě závodů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XKR GT3
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků