Jaguar XKR GT3 oficiálně představen

Nádherné coupé zamíří na závodní okruhy i v evropské kategorii GT3. Základem všeho je přeplňovaná verze XKR.

Jaguar konečně představil velmi očekávanou závodní verzi kupátka XK, které se zúčastní evropského šampionátu GT3. Tato třída je bližší sériovým vozům, a proto zachovává jakousi jejich přirozenou tvář. Na projektu se podepsala rovněž britská společnost Apex Motorsport, která s Jaguarem spolupracovala. První testy proběhnou na okruhu v Monze 22.-23. února a první auto již bylo jednomu soukromému týmu prodáno.

Základem pro potřebné úpravy byl ostrý model XKR. Kompresorem přeplňovaný osmiválec 4,2 l s výkonem 295 kW (400 k) se dočkal zvýšení výkonu na 349 kW (475 k). Hliníková karoserie zůstala původní, některé prvky ale byly vyměněny za karbonové, co má za následek další snížení hmotnosti, ale i zvýšení jejich tuhosti. Nová je rovněž šestistupňová sekvenční převodovka.

XKR GT3 strávil pochopitelně dlouhé chvíle také v aerodynamickém tunelu, kde se odehrávalo poslední dolaďování jednotlivých prvků. Mimochodem, s velkým a účinným křídlem vypadá vcelku přitažlivě, co říkáte?

Jaguar si od svého nového „závoďáku“ slibuje skutečně mnoho. Jako se m bude dařit, se můžete přijít podívat také na Masarykův okruh do Brna, kde se tento rok závod vozů GT3 rovněž pojede.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XKR GT3

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků